Direktlänk till inlägg 25 augusti 2017

Våga säg Nej ....

Av Annie - 25 augusti 2017 09:18


   Gjorde veckans sista arbetspass igår. Och när jag kom hem var jag helt slut.

    Verkligen helt slut. Psykiskt trött. Känner att det varit för mycket på sistone. 

    Jobbiga saker på det privata planet, och att jag ökat på min arbetsträning. 

    Och jobbat mer med allt vad det innebär. Plus, känna krav att öka på arbetstakten ännu mer.

    Känner att måendet blivit sämre.

 

   Spelar egentligen ingen roll exakt hur mycket just jag jobbar. Själva vitsen med arbetsträning

   är att ta det i en takt som passar mig. Ingen ide att arbetsträna för mycket om man ska åka in i en 

   utmatnningsdepression igen liksom. Det hänger inte bara på att jobba mest antal timmar,

   hela livet ska funka-inte bara fysiskt vara på en arbetsplats.

 

    Jag tänker verkligen inte göra det misstaget att driva mig själv utför en klippa igen.

 
   Definitivt inte. 
Jag är värdefull. Och jag är den viktigaste i mitt liv. Faktiskt.

   För har man inte psykisk hälsa-så har man inte så mycket annat heller. Ärligt talat.

 

    Så nej. Jag säger nej. Och säger därmed ja till mig själv.  

   

 

 
 
Icaibloggen

Icaibloggen

25 augusti 2017 09:55

Du tänker väldigt klokt vännen, arbetsträningen är till för att du ska hitta rätt balans och klara av att arbeta. När det blir för mycket timmar och samtidigt ha mycket privat går inte ihop. Ta det lugnt vännen så ska du se att det löser sig . Love you! ❤

http://nouw.com/icaibloggen

 
åsa i åsele

åsa i åsele

25 augusti 2017 12:08

Förståndigt. Men inte lätt. Det är svårt att sätta sig själv först.
Att säga NEJ är ju liksom tabu av nån anledning, det är le å va glad som är det mest naturliga trots man gråter innanför skalet.

Ta det lugnt å tänk på Dig själv, kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Maria

Maria

25 augusti 2017 19:32

Bra insikt du har där, trist att du mått sämre, men bra att du vet att kroppen och knoppen säger ifrån att det varit för mycket och att du bromsar upp lite.

Kram

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Amanda

Amanda

25 augusti 2017 20:26

Det är bra att du lyssnar på dig och din kropp, det är alltid du först! Stora styrkekramar<3

http://mandasdiary.devote.se

 
linnea

linnea

25 augusti 2017 21:52

hoppas du får vila upp dig ordentligt under helgen! och att mående vänder åt det bättre hållet igen :)

http://linneakinis.blogg.se

 
Kattis

Kattis

26 augusti 2017 07:57

Helt rätt, du måste kunna ta det i din takt. Hjärnan behöver tid att vänja sig vid varje förändring och ökning i aktivitet, det går inte att stressa fram!💕

sv: Jajjemensan bodde i Märsta från att jag var 0 till 21 år så lite mer än 12 år sedan jag flyttade därifrån och upp till Gävle.☺

Kram

http://stellaefoto.blogg.se

 
Annelie

Annelie

26 augusti 2017 10:36

Jobbigt vännen,,, men STARKT av dig att säga JA till dig själv,, för det finns ju bara en av dig och det vet du ju redan om.
Så, det blir att backa på timmarna igen..??
Vad många timmar har du kommit upp i..??

Ta hand om dig och trevlig fortsättning på helgen.. // Varma hjärtliga Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

28 augusti 2017 12:39

Bra att du lyssnar på din kropp!

http://missjennifer.se

 
Heléna

Heléna

31 augusti 2017 23:33

Du resonerar helt rätt <3 Jag har själv varit sjukskriven för utmattningsdepression TRE GÅNGER *suck*.. ibland måste man trilla dit flera gånger innan man lär sig att prioritera sig själv och säga nej när det blir för mycket. Jag har varit så okej man kan bli i många år nu, men resan dit har varit tuff. Idag arbetar jag själv som boendestödjare i psykiatrin här i kommunen och finns för andra med psykisk ohälsa. Känner att jag vill ge tillbaka till andra som behöver efter att jag fick ett fantastiskt stöd själv den sista gången jag var sjukskriven. Kramar <3

http://helna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards