Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Min motivation .....

Av Annie - 5 januari 2014 13:19


När jag blev sjuk och började med min rehab, så var den enda anledningen till min rehab just det att rehabträningen skulle hjälpa mig att bli frisk(are)!

Det var tufft många gånger att genomföra min rehab, men jag gjorde det i alla fall.

Sen när det gått ett tag så fick jag öka på min rehabträning lite till, gick längre promenader/powerwalks och ökade på med lite mer styrka.

 

Träningen pushar mig så mycket och motiverar mig verkligen!

Jag tränar fortfande för att jag behöver det för att bli frisk(are), men också för att jag tycker det är Kul och väldigt inspirerande! Det har vuxit fram som ett stort intresse för mig!

 

Det är väldigt viktigt att äta mycket också när man tränar mycket, kroppen behöver återhämtning efter träningen .. Jag äter 3 rejäla måltider om dagen+ flera mellanmål också.

 

Min rehabträning idag blev 7 km powerwalk och träningsövningar för ben,mage,armar.

Har fått lov av min Sjukgymnast att börja träna armar nu, men väldigt lätt träning av armarna.

 

 

 

 
 
natalia

natalia

5 januari 2014 14:02

Svar: Åh tack så mycket Annie! :D
Du är också grym och det är klart att vi klarar detta! :D
Heja oss!


Åh den bilden asså! GRYM!

Får jag fråga dig hur du tränar din mage o ben? :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

5 januari 2014 14:31

Varsågod! ;-)Tack för det ;-)
Ja det ska vi, heja oss!:-)
Tack, ja den är så bra tycker jag ;-)

Ja självklart får du det ;-)Ska försöka förklara på bästa sätter ;-)

Mage: Jag ligger på rygg och lyfter benen uppåt, ganska högt. Repeterar flera grr, upp och ner med benen. Har vikter på benen också.

Benen: Jag gör Squatsen, går ganska långt ner.
Med vikter.
Annan övning: Jag ligger på sidan på golvet och lyfter det översta benet utåt och uppåt.
Med vikter då med.
Upp och ner så flera ggr, Tränar låren och även midjan+sidan av kroppen.

Hoppas du förstår min beskrivning haha ;-)
Squatsen är riktigt bra för att träna ben och rumpa, jag ser verkligen skillnad på min kropp nu mot när jag började ;-)

Kram/

 
natalia

natalia

5 januari 2014 17:43

Svar: Ja visst vore de suoer tråkigt om vi alla såg likadana ut! :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

5 januari 2014 17:45

Ja eller hur ;-);-)

 
Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

5 januari 2014 19:15

sv: Ja jag kände att jag behövde byta namn på bloggen för ett tag och Sessie blir lite personligt då det är sambons smeknamn på mig:)

Jag hade gärna gjort om hela julen. Jag kom aldrig i den där rätta stämningen. Jag som brukar älska julen.
Kram kram

http://sessie.se

Annie

6 januari 2014 14:00

Ja det är ett fint namn ;-) Jag bytte ju också namn på min blogg förut ;-)

Jaha, vad tråkigt att inte den rätta julstämningen infanns. Synd att det inte kom nån snö till julen tycker jag!

Kramkram!

 
En plats i solen

En plats i solen

5 januari 2014 21:58

En motivation är alltid bra, då är det lättare och ta sig till träningen och utföra det :)

Ja, jag hoppas få åka till Paris. Hoppas någon vill följa med bara.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

6 januari 2014 14:01

Javisst är det så ;-)Riktigt taggad nu ;-)
Ja hoppas du får göra det detta året ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards