Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Håll händerna på ratten i biltrafiken!

Av Annie - 7 juli 2015 19:19


    Varför ens hålla på med mobiltelefonen medans man kör bil?

   Det har hänt mig inte bara 1 gång utan många, många grr att jag kör bakom en bil som beter sig

   konstigt på vägen, vinglar fram och tillbaka och liknande. Olämpligt beteende i trafiken.

   Sen kommer det fram att föraren kör så vingligt och trafikfarligt för att personen håller på

   med mobiltelefonen underkörning. Hallå!

 

   Du har ansvar att hålla ögonen på vägen när du kör! Inte på telefonen!

   Kan du absolut inte hålla händerna från telefonen under körning,

   då har du faktiskt inget att göra bakom ratten heller.

   Ok om du inte är rädd om ditt eget liv. Men tänk på dina medmänniskor och lägg ifrån dig mobilen bums!

 

   Jag kan helt ärligt säga att jag håller aldrig på med min mobil under körning. Inga sms eller telefonsamtal.

   Tycker att alla andra borde göra lika. Då skulle säkert det bli mindre trafikolyckor i landet.

 

 

   

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

7 juli 2015 19:53

Fattar det inte heller :(

http://lifeofjohanna.se

 
Elin

Elin

7 juli 2015 20:44

Jag håller med dig, det är helt sjukt att människorna gör och får göra så här! Det skulle finnas så mycket mera människor vid liv om inte telefonerna var i händerna när de kör!

Bra av dig att inte vara dem som kör medans du smsar eller ringer :)

Vad är det svåra med att stanna om du MÅSTE svara på smset eller samtalet? -Gör om, gör rätt!!!
Blir så irriterad!

Sv; Ja det är det...:/
Tack, men känner mig inte som en kämpe, mest en som drar sig undan för smärtan och bråken, gnäller gör jag också <3

Vad härligt att MR är gjort nu, hoppas att det gick bra för dig :D

Sv2; Åh rara du!<3 Betyder massor! Tänk på dig också ska du veta <3 Bättre, men magen och ryggen krånglar just nu jättemycket..hur är det själv finaste du? <3

Kärlek*

http://nouw.com/ElinNordwall

 
it_is/Anette

it_is/Anette

8 juli 2015 09:38

Håller helt med dig där - man ska stanna till vid vägkanten om man måste göra något.
Jag svarar i mobilen - har ett headset som jag ska använda men har inte kommit mig för att sätta igång det... är lite dålig på tekniska saker *ler*

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

8 juli 2015 19:43

Ja det var en mysig dag, bort sätt från ogräset, men det är gratis träning

http://lifeofjohanna.se

 
Mia

Mia

8 juli 2015 21:52

Kan jag få en av Sveriges största bloggar?
Bloggträff 1/8 -2015
Nu är den här. Inbjudan (om man nu kallar det så) till min bloggträff.
Det hela går i stapeln den 1/8 -2015 hemma i min trädgård i Kristianstad.
Har inte planerat något direkt ännu mer än lite löst.
Tänker vi startar klockan 15.00 med fika (så gillar du baka får du gärna ta med dig något till fikat).
Är det fint väder vilket vi hoppas på kanske kubbspelet får rastas eller så bara är vi.
Runt 18 tiden äter vi mat som var och en betalar själv, såvida jag inte hittar en sponsor som är villig och stå för maten.
Resten av kvällen roar vi oss har trevligt tillsammans.
För att vi skall få plats så har jag satt ett max antal till 15 personer. Så vi skall slippa sitta varandra i knäna, visst det kan väl vara trevligt men inte i flera timmar.
Din anmälan vill jag ha senast 11juli och anmälan är bindande. Skulle du få förhinder meddela detta så kan platsen gå till någon annan som är intresserad.
Behöver du bo på hotell så har jag fixat ett bra erbjudande till dig, mer om det senare!
Du anmäler dig här i detta inlägg vi FB eller via info@lifeofjohanna.se
Ps. har redan klart med tre sponsorer så en liten goodibag komma man få med sig hem.
Ni får gärna dela bilden och länka till detta inlägget på er blogg!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Annie

8 juli 2015 22:00

Men ge dig nu Mia!

 
Vivi

Vivi

9 juli 2015 11:10

Håller helt med, ser det ofta också, blir så jäkla arg! Ända gången jag har framme mobilen är när jag står helt still i en kö eller på parkering...om jag står i kö är det dessutom bara en snabb titt och sedan ned i väskan igen för annars är det jättelätt att missa när de framför kör ELLER stannar !
Fattar inte att folk har sådan övertro på sig själva !

http://www.missvivis.se

 
Maria

Maria

9 juli 2015 14:56

Å har sett denna bilden innan, såå fruktansvärt!

Förstår inte heller hur man kan riskera sitt liv så.

Har själv ett hetskt humör i trafiken men aldrig skulle man hålla på och greja med telefonen så. Det räcker med en sekund så händer olyckan.

Blev rätt förbannad här i veckan. På påfarten mot motorvägen så är det ju meningen att man ska kunna gasa upp.

Ser då i vänster sidospegel att jag ligger jämsides med en annan bil och jag själv ska ut. Blinkar att jag ska ut.

Här ska ju den bilen ta hänsyn, antingen släppa på gasen eller lägga sig i vänsterfilen.

Dessutom ser jag att vänsterfilen är fri från bilar, så han kan bara svänga dit och släppa ut mig.

Vad tror du han gör? Ligger kvar i högerfilen. Morr! Istället för att bromsa så gasar jag på. Vet du vad han gör då!? Lägger sig i mitten av filen. Människa alltså!

Hade grym pms humör då och då ska de fan inte leka med oss haha. La mig i vänsterfilen i 110 km/h och släppte inte förbi honom en god bit på vägen.

Kanske hjälper det att smaka på sin egen medicin, men då körde han på högerfilen i 140 ack ack idioter.

Kramisar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Lina Tsutsumi

Lina Tsutsumi

9 juli 2015 17:13

Det är så himla otäckt det där, usch! Ser många som gör sådär när de kör bil, jag skulle aldrig kunna göra de sakerna samtidigt!

http://www.jagarbipolar.spotlife.se

http://www.jagarbipolar.spotlife.se

 
Ms. W

Ms. W

10 juli 2015 22:06

Håller med till 100 procent./ Har inte varit med om det själv och är inte heller något vittne eller så. Men det verkar som att en granne som blev påkörd av en bil för några år sedan och troligen fått olika men för resten av livet, blev påkörd av någon som pratade i en mobil!!!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.s

 
Maria

Maria

15 juli 2015 20:28

Ja,fler borde verkligen ta sitt ansvar.
Vill man använda mobilen och kör så stanna hellre.
Än lek med döden:(

http://cherrypeak.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards