Direktlänk till inlägg 1 februari 2017

Min "resa" med träningen-mot alla odds ...

Av Annie - 1 februari 2017 20:00


   Det här är en liten berättelse om min "resa" med träningen-denna omgång med kronisk smärta,

   för den som vill läsa .... :)


   Jag hämtar mig ju från depression, har ångest till och från och kronisk smärta i min kropp.

   Men när jag tränar .. tänker jag inte på det. Då tänker jag bara på just det jag gör. Nämligen träningen.

   Då är jag i min bubbla. Min träningsbubbla och där och då mår jag som bäst :)

   När jag är i den bubblan och stunden, så är jag stark, säker på mig själv och då klarar jag allt-

   som kommer i min väg.

 

   Men det har inte varit en enkel resa med träningen denna omgång.

   Jag har haft diskbråck i nacken, har nu kronisk smärta i hela kroppen-

   så det är inte bara att köra på för mig.

 

   Och det har inte varit lätt.  I början ( när jag började träna denna omgång )-så fick jag MER ont ..

   Pratade då mycket med min fysioterapeut och var lite tveksam hur jag skulle göra.

   Då gjorde jag extremt lite träning och fick Väldigt Ont.

   Hon sa att det ofta är så (om man har kronisk smärta o tränar)-att i början får man mer smärta

   -men att det antagligen kommer att vända efter ett tag, så att det är bra att fortsätta ändå.

   Men att det såklart är väldigt individuellt också. Så svårt att säga ...

   Så iaf .. jag fortsatte träna, men drog ner på antal set och tränade kortare tid.

   Kändes superfjuttigt för mig .... Men jag fortsatte ändå.

 

   Och det är jag så glad för idag. För det har vänt .. Jag får inte så där ont av träning nu-det har vänt rejält.

   Jag kan träna regelbundet varje vecka och jag har tom kunnat öka på tiden och på lätta vikter :)

   Träna 3 ggr/ vecka, känns riktig bra för mig med mitt onda och det gör verkligen att jag mår 

   så mycket bättre mentalt.

   Visst jag har ju min kroniska smärta. Men även om jag inte tränar har jag smärta.

   Så då kan jag lika gärna träna och göra det jag älskar ;)

 

   Så ibland är det bra att vara envis ;)


         

 
 
Annelie

Annelie

1 februari 2017 21:33

SÅ jätteglad för din skull, önskar det vore likadant för mig. Jag tillhör TYVÄRR den skaran som får sju resor värre smärta av träning, även vattengympa,,, som många annars tycker är gött.

Ta hand om dig gumms.. // Kramar <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

2 februari 2017 10:43

Så intressant och läsa :)

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
natalia

natalia

2 februari 2017 11:31

Har du fått mina kommentarer?

http://nouw.com/nattis

 
Days by Johanna

Days by Johanna

2 februari 2017 11:45

Tack, det är taget ur en låt :) hörde den i radion när jag lämnat Hugo på förskolan. Tyckte den passade bra in idag.

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

2 februari 2017 13:30

Ja än så länge är den bra, lite småtrött, men inte alls som igår då var jag zombie och illamående. Idag har har jag energi så det räcker och blir över, tur så tvätten blir gjord :)

Hoppas du har en bra torsdag :)

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Kattis

Kattis

2 februari 2017 13:51

Så härligt att det vände till det bättre till slut!😀 får man fråga vad som orsakade diskbråcket i nacken?

sv: Jaså? Hur mycket yngre är jag då? Jag fyller sista februari varje år, alltså född 29 februari men fira oftast 28 februari som i år!☺

Hehe låter som en spännande resa ändå, för min del får du gärna skriva ett inlägg om dom tokigheterna!☺

Kram

http://stellaefoto.blogg.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

2 februari 2017 15:50

Du är så stark, du har en sådan kämpar glöd - det gör mig alltid ont att läsa när du har dippar men det gör mig dubbelt så glad att läsa om positiva saker - när du mår bra, när du får göra det du tycker om.

Du är som sagt en inspiration för mig o säkert för många många flera.

Sv: Jag har haft bra dagar på så sätt att jag känner att jag börjar komma igen mer o mer - till o med att jag i morse körde en stund med försök att inte trassla in fötterna för mycket *Ler*

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Saraemma

Saraemma

2 februari 2017 17:08

Så härligt att läsa! Va skönt att du mår så bra av träningen och att det funkar att göra den :)
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

2 februari 2017 18:41

Har en tävling på bloggen där du kan vinna en box med massa te, var gärna med.
Ber om ursäkt om du inte gillar att jag tipsar om tävling.

Kram fina du <3​

http://nouw.com/nattis

 
Kaela

Kaela

2 februari 2017 18:46

Du har verkligen allt som kännetecknar en kämpe Annie!!
Det är viktigt att hitta sin bubbla, eller sina bubblor - de ger näring åt livsaptiten.
Underbart att läsa att du hittat din i träningen.

Kram!

http://kaela-bloggplatsen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

2 februari 2017 18:57

Ja det är skönt, kan jag vila imorgon bara :) och hela helgen behöver vi inte tvätta på.

http://daysbyjohanna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards