Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Tankar och funderingar ...

Av Annie - 12 april 2013 14:30

Har en hel del tankar och funderingar ang min framtid ...

För er som kanske inte läst min blogg så jättemycket tidigare ...

Så jobbar jag normalt inom vården men är nu sjukskriven för Diskbråck ..


Dem flesta läkare jag träffat ( .. och jag har träffat några stycken, inte bara 1 .. )

Råder mig att tänka över om jag verkligen ska fortsätta jobba inom vården ...


Även om man (jag) blir bättre, så kan jag .. få besvär igen .... Och att jobba inom vården är fysiskt tungt och inte direkt det bästa för diskbråck ...

Så mycket som snurrar runt i hjärnan just nu ....


Men jag tror att allt ordnar sig såsmåningom ! Om man ska tänka att det är en mening med det som händer( tänker inte alltid så men försöker .. ) ... så kanske det sker nån förändring på något sätt i mitt liv pga av diskbråcket och sjukskrivningen ......


Ja jag vet inte än vad eller hur, men jag kanske kommer på det ! ....

Ska nu sätta mig i soffan med kaffe + nåt gott    


Önskar dig som läser en mysig fredag och helg !


 


 
 
Ida

Ida

13 april 2013 13:46

Om du trivs inom vården, finns det inget du kan göra istället som inte är fysiskt krävande? :o

SV: Du vet när man är och handlar så kan det stå en person i affären och erbjuda dig ett smakprov att nått slag (typ soppa, juice eller kanske nån sås)? Det är en livsmedelskommunikatör. :) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

13 april 2013 15:29

Både ja och nej, jobbar som undersköterska nu. Om jag fortsätter jobba som uska även om jag byter arb plats så kommer man inte ifrån tunga lyft, tyvärr .. Men om man tex pluggar vidare inom vården till ssk el liknande, så är ju inte det lika fysiskt krävande .. Men har jobbat inom vården ganska många år så är nog lite "mätt" på det.
Skulle hellst vilja göra nåt annat, frågan är bara vad .. ;-)

Jaha är det en livsmedelskommunikatör ;-)
Då vet jag :-)
Kram/

 
Felicia

Felicia

25 april 2013 19:14

Jag jobbar också inom vården och förstår din situation. Förmodligen som finns det en anledning och nya möjligheter och vägar öppnas pga av ditt diskbrock. Att byta arbetsuppgifter inom vården är inte alltid lätt och oavsett så är det alltid fysiskt krävande.

Jag hoppas att Du finner en lösning så att både kropp och själ mår bra. Det viktigaste är att alltid sätta hälsan i första hand!

Kram

http://takeofyourshoes.bloggplatsen.se

Annie

25 april 2013 20:05

Håller med dig ! byta arb uppgifter inom vården är inte lätt och även om man gör det så är det fysiskt krävande ändå.

Tack för dem peppande orden ;-) Ja hälsan är viktig, den ska man ju ha hela livet !!

Kram/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards