Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Annie - 1 juli 2014 15:30


Jag ser det ofta. Så gott som varje dag. Speciellt när jag tittar in på instagram.

Användaren är ofta en människa som tränar, kanske nybörjare eller proffs.

Denna dryck som dem dricker i samband med träning. Oftast innan träning ..

 

Jag pratar om Celsius! Hälsosamt eller ohälsosamt? Ofarligt eller farligt?

Helt ärligt så har jag druckit den några ggr. Det var i början när jag tränade.

Jag tyckte dem var goda. Men ... jag blev totalt uppskruvad och nästan manisk av dem.

Som en duracellkanin gånger 20 ungefär .. Kändes konstgjort och konstigt.

Sen hände det som jag läst om/ hört folk berätta!

Jag fick hjärtrubbningar, dubbelslag och hjärtat slog i 250. Och blev dålig.

Jag överdriver inte, utan det var precis så. Otroligt obehagligt och jag blev väldigt rädd.

Det var sista gången jag drack Celsius och jag kommer aldrig dricka den igen.

 

Jag behöver den inte heller. Jag har äkta motivation och inspiration inom mig!

Jag behöver inte hälla i mig sportdrycker för att få motivation.

Jag dricker vatten till träning. Inga konstiga drycker som är konstgjorda.

För det är precis vad det är i min mening!

 

Den innehåller stora mängder Taurin och extremt mycket Koffein ( därav duracell-effekten).

Taurin är en aminosyra som vi redan har i våra kroppar.I lagom mängd.

 

Jag bara undrar, varför hälla i sig konstgjorda preparat för att få motivation till att träna?

För det är fakta. Motivationen ökar om man häller i sig sånt. Varför ska det ens behövas?

 

Men var är hälsan då? Måste man hälla i sig celsius för att orka träna? Det känns osunt tycker jag.

Motivation är väl nåt man ska ha inom sig. Inte i en burk sportdryck!

 

Jag säger i alla fall Nej till Celsius. Och Ja till mig själv och hälsan!

Jag har mycket motivation och pepp inom mig, det räcker gott och väl! ;-)

 

Men alla kan tycka olika. Det är helt okej. Men så här tycker jag!

Vad tycker du? Har du erfarenhet av Celsius? Bra eller dåliga?

Eller har du åsikt i ämnet? Dela gärna med dig!

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards