Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Annie - 16 februari 2015 16:30


      

           Ja ni gissar rätt? ;) Det vart ett pass med styrketräning idag med. Ett grymt pass!

           Dags för rumpa och ben att få en genomkörare idag! Även lite träning för armarna!

           Så idag är benen och rumpan mör. Men det är bra, då vet jag att det händer saker på passen!

           Massa endorfiner och glädje. Kan säga att jag blir riktigt glad av att träna, det är så häftigt ;)

           Att humöret och det inre måendet påverkas så mycket!

 

           Därför är styrketräning en bra träningsform!

 

      1. Muskler förbättrar ditt liv. Tror du att vi gör det för utseendets skull?

           Tänk om .. Muskler använder vi hela tiden för att röra oss. Allt i vardagen och livet

            blir bättre. Som att te x bära matkassar eller att ha en kropp som orkar med livet i helhet :)

 

        2. Styrketräning bygger upp och stärker ditt skelett. Du får starkare skelett, starkare ben.

            Kan bl a förhindra frakturer tex benbrott.

 

       3. Din hållning förbättras! För en stark hållning är muskelmassa nästan ett krav.

           Så varför inte investera i dig själv, din kropp och hälsa? ;)

 

       4. Bättre självförtroende! Muskeltillväxt förbättar ditt självförtroende!

           Du känner dig starkare och mer mer säker på dig själv!

           Är kanske inte en lösning på alla dina problem-men det ger en stark grund att stå på ;)

    

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards