Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Annie - 10 februari 2015 16:45


      Spinner vidare på ämnet humor. Så gott som alla har väl hört uttrycket.

      Uttrycket "ett gott skratt förlänger livet",  Men det är inte bara en fras.

      ligger en hel del sanning i uttrycket också!

 

      Om man skrattar ofta så händer det saker i kroppen och det är ganska häftigt, tycker jag!

      Att skratta kan tex stärka IMMUNFÖRSVARET, kan STÄRKA TOLERANSEN för smärta &

      kan kännas STRESSLINDRANDE. Häftigt ;)

 

      Visst det är inget mirakel, det är inte så att all kronisk smärta försvinner för att jag skrattar då och då.

      Men det kan hjälpa pga att det är stresslindrande och avslappnande för kroppen.

 

       Fler hälsosamma aspekter med att skratta

 

 1.  Ett härligt skratt sätter dina magmuskler och axlar i arbete & får kroppen att slappna av.

       Skrattet innebär också ett lätt konditionspass för hjärtat ;)

 

  2.  Skratt minskar på mängden stresshormoner i kroppen och ser till så att kroppen utsöndrar bra

        lycko-ämnen som t ex Endorfin. ( Samma lycko-ämnen som frigörs vid Träning ;)

 

  3.  När vi skrattar producerar kroppen fler T-celler, vilket är väldigt bra för vårat immunförsvar.

 

  4.  Detta är självklart egentligen men tar med det ändå. Att skratta gör oss gladare.

       Och är vi glada så är det lättare att tänka positivt ;) Så själen får må bra.

 

      

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards