Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Annie - 2 februari 2015 16:15


            Måndag=rehab och träning. Dagens pass var styrketräning för ben och rumpa,

            och ni som känner mig vet ju att det är mitt absoluta favoritpass!

            Som vanligt var passet fyllt av massa motivation, vikter och ös för ben & rumpa!

            Ju mer och ju längre tid som går med träningen, så känner jag bara att motivationen ÖKAR!

            Känns enormt bra. Kommer ALDRIG sluta träna. Det är en livsstil=Min livsstil ;)

 

            Numera kan jag inte förstå att jag inte tränade innan jag blev sjuk. Kan ni tro det? ;)

            Jag är så otroligt biten på träningen och hela den livsstilen som hör till ;)

 

 

               Här kommer några träningstips igen!

 

        1. Lägg träningen på en lagom nivå som passar just DiG.

           Hur många ggr i veckan har du möjlighet att träna? Planera träningen och börja träna i små

             doser för att senare öka på. Kan du träna kanske 2 ggr/ veckan, så börja med det ;)

 

          2. Varför tränar du? Har du mål med träningen kan det vara lättare att genomföra träningen,

               speciellt dem dagar det känns segt och motivationen tryter.

 

          3. Tänk inte för mycket-bara kör! Har du en dålig dag-känn inte efter FÖR mycket,

               utan gå och träna! Jag kan garantera att det kommer kännas bättre efteråt!

 

          4. Du får mer energi och ork ... Träning och motion ger energi! 

              Du blir piggare av att träna än om du INTE tränar! Plus att du får mer energi, sover bättre,
              blir gladare och mer positiv! Och mycket, mycket mer ;)

 

          5. Musik, bloggar, appar m.m kan ge dig inspiration och motivation till träningen.

              Appar kan ge dig tips på träningsövningar hemma. Gratis och enkelt ;)

 

          6. Häng inte upp dig på dieter! Träna och ät hälsosamt ;)

              Det är bättre rent långsiktigt och faktiskt mer hälsosamt också!

              Ni som känner mig vet ju att jag är ANTI dieter och bantning. Jag tror på träning!

              Mycket träning och äta hälsosamt ;)

 

         

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards