Alla inlägg den 18 april 2015

Av Annie - 18 april 2015 19:15


   Här kommer denna veckans åsikter. Med nya ämnen. Mest diss och lite hiss ;)

 

  Bantning-  Ni som har läst min blogg ett tag vet ju säkert att jag inte är ett fan av bantning.

                 Visst har man rejäl och extrem övervikt så förstår jag med att det kanske behövs.

                 Men annars tycker jag inte det. Jag tror mer på att äta en hälsosam kost och röra på sig/

                 motionera/träna! Det tycker jag är bättre och hälsosammare ;) Och håller längre ..

 

 Proteinhystterin-  Skriver hysterin för jag tycker nästan det känns som en hysteri ibland.

                         Det enda som gäller är kyckling, ris, proteinshakes innan och efter träning m.m

                         Faktiskt så finns det ingen rapport eller vetenskaplig bevisning ( i dagsläget )

                         som bevisar att det är gynnsamt eller ger bättre svar på träningen.

                         Jag kan förstå till viss del att en del människor vill ha mer protein i kosten,

                         men jag tycker det ofta går till överdrift.

 

    Våren-   Åå vad jag gillar våren! Värmer börjar komma, man kan gräva fram vårjackan,

               humöret blir genast bättre och folk man möter ler*...

 

  Vårdyrket- Ja jag har ju själv i många år jobbat inom vården och känner många som gör det,

                 så det är ett ämne som ligger nära hjärtat. Och som jag har många åsikter om.

                 Både lön och arbetsmiljö är skrämmande dåligt inom vårdyrket ..

                 Med tanke på allt ansvar och allt man ska hinna med på EN arbetsdag är det sjukt dåligt

                 med dem dåliga lönerna !!

 

                

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards