Direktlänk till inlägg 19 april 2017

Krossa jantelagen ....

Av Annie - 19 april 2017 19:30


   Då och då .. dyker det upp små flashbacks i min hjärna. Minnen som avslöjar exakt hur dåligt jag

    mådde för 1 år sen.

    Det är några, men egentligen inte så jätte många som vet Exakt hur dåligt jag mådde ..


   Jag fick så otroligt stark ångest och panikattacker, så tillslut kunde jag inte ens sova eller

   ligga i sängen. Jag Levde inte, jag bara existerade. Jag var helt tom. Tappade helt gnistan om livet.


   Samtidigt som jag kan känna mig .. sorgsen över det när jag tänker tillbaka,

   så är jag samtidigt så tacksam och glad. För idag mår jag så mycket bättre!


   Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över mig själv och att jag kommit så här långt, som jag har.

   I Jante-sverige, kan ju vissa rynka på näsan när man berömmer sig själv. Det fattar inte jag!

   Varför är det så?

   Varför ska jag inte kunna berömma mig själv, när jag berömmer andra människor??


   Ah .. Krossa jantelagen säger jag. Jag är faktiskt grymt bra.

   

   Så var inte rädd för att berömma dig själv eller klappa dig själv på axeln-det är Du värd :)


   

 
 
Elin

Elin

19 april 2017 19:45

You go girl!!

http://Nouw.com/eliyn

 
Days by Johanna

Days by Johanna

19 april 2017 20:58

Ja krossa jantelagen! heja dig!

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Maria

Maria

19 april 2017 22:04

Klart att man ska berömma sig själv, man är ju den som gör det stora jobbet i sitt eget liv och när man kämpar så hårt som man gör vid psykisk ohälsa så är det ännu viktigare att berömma sig själv hela tiden anser jag, men man glömmer lätt bort och kan ofta tycka att inte att man har gjort bra nog. Så bra av dig att se dina framsteg och tycka att du är grym som gjort dom.

http://www.annorlundaverklighet.blogg.se

 
Annelie

Annelie

20 april 2017 04:45

Såååå SANT som du skriver. Nä, här i Sverige, berömmer mig sig själv, ja då är man egoist och besserwisser. Du ÄR duktig som har kommit tillbaks så bra som du har gjort.
Den stunden jag har "känt" dig, på bara den stunden tycker jag det är stor skillnad.

Så du är GRYM, riktigt bra jobbat.
Ha nu en kanonfin torsdag min vän och sköt om dig.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

20 april 2017 09:10

Du är otroligt jäkla grymt bra!

http://nouw.com/nattis

 
Maria

Maria

20 april 2017 11:34

Sv: Det är ett korttidsboende för äldre :)

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

20 april 2017 12:15

Du är verkligen en förebild...
behöver inte säga mer <3

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Icaibloggen

Icaibloggen

20 april 2017 13:05

Du är så stark! Vilka framsteg!! Ibland behöver man se tillbaka för att inse vilken styrka man faktiskt har!! Kram finaste!! <3

http://nouw.com/icaibloggen

 
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lä

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lä

20 april 2017 17:36

KLART du ska vara stolt! Du har tagit dig dit du är, du och din kropp och själ. Var stolt :).

Jag känner mig också stolt över min resa, man ska faktiskt som tjej kunna tacka sig själv. :)

http://www.saramadeleine.se

 
Amanda CL

Amanda CL

20 april 2017 18:42

Bra inlägg!
Det är så viktigt att berömma sig själv, det är ju viktigt för att kunna berömma andra också.
kramar

http://amandacarlberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards