Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Det är som det är och det blir som det blir!

Av Annie - 4 juni 2014 16:15


Min onsdag började med rehabträning/ styrketräning imorse. Styrka för ben, mage och rumpa.

Veckans 3:e så imorgon blir det vila från styrkan.

Har inte kört nån kondition idag heller. Har fortfarande ont, även om det är lite-lite bättre.

Men det är bara onödigt att utmana vaden, ifall det skulle bli sämre. Och det skulle det nog bli då.

Kommer faktiskt på mig med att sakna konditionen. Har mest gillat styrketräningen tidigare.

Men jag tror att konditionen hjälper mig mer än vad jag trott.

När jag tänker efter så hjälper konditionen mig att slappna av och minska lite på värken.

Vid träning frigörs ju massor av endorfier och ämnen från kroppen. Och en av dem ämnena

är kroppens eget ämne som liknar morfin. Kroppen är ganska smart ibland ändå!

 

Har värk nu. Men jag tar mina paraflex( muskelavslappnande) och smörjer med heatlotion.

Får försöka göra det bästa av situationen. Hur mycket jag än vill, så kan jag inte trolla bort

min värk eller sjukdom. Det är som det är. Lika bra att försöka göra det bästa av nuet och stunden.

 

 

 

Är det ok för Michael Jordan att förlora ibland, så är det ok för mig att förlora ibland också.

Det gäller att samla sig, ladda om batterierna och samla nya krafter.

Det är ok att drabbas av nederlag, det gäller bara att samla sig efter en stund och resa sig upp

på nytt och fortsätta kämpa. För så är livet, helt enkelt! Mer eller mindre ..

Jag fortsätter, tar nya tag och kämpar på. Och hoppas på att kunna köra kondition imorgon.

 

Hoppet är det sista som lämnar människan. Ge aldrig upp. Du är värd att fajtas för!

 

 

 
 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

4 juni 2014 16:47

Bra inlägg ;)) och det stämmer!!

Hejja dig Annie <3
Kramar

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

Annie

4 juni 2014 17:01

Tack fina du! :-)

Fina ord! dem värmer!

 
Snöflinga

Snöflinga

4 juni 2014 18:50

Skönt att du saknar konditionen, även om det är frustrerande, för det gör att du längtar och när du väl kan köra kondition igen så blir det så härligt!

Gillar dina visdomsord idag, jag såg på Mästarnas Mästare en gång när det var genomgång av någons framgångar - då sa hon att det ingen tänker på är alla gånger man har förlorat, för ett bra hopp har man gjort tusen dåliga. Sant. Eller som Stenmark sa vid en intervju där reportern sa "Nu hade du allt tur" och Stenmark svarade "Ja, och visst är det konstigt, för ju mer jag tränar desto mer tur har jag" :)

Kramar

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

4 juni 2014 19:02

Ja eller hur, så är det ju :-)
Tack för dem kloka orden, det är helt sant! :-)

Tack snälla :-)
Ja det är så sant! Precis, det gäller bara att fortsätta. Och det ska jag! hoppas på imorgon ;-)

Tack för din fina kommentar! det värmer ;-)

Kramar!

 
Life of Johanna

Life of Johanna

4 juni 2014 20:06

Hoppas det släpper i vaden, strechar du den något? :)

Ja det är sjukt skönt och bara ha en lägenhet :)

http://lifeofjohanna.se

Annie

5 juni 2014 08:16

Tack så mycket! Ja igår stretchade jag den några gånger :-)

Förstår det ;-)

 
luvcatz

luvcatz

4 juni 2014 20:07

Du är så klok o stark - fortsätt så, youre a winner :)

Bra sagt av Jordan - man e inte mer än människa :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

5 juni 2014 08:17

Tack fina du ;-)Det ska jag! :-)

Ja det tycker jag med, precis :-)

 
Ida

Ida

4 juni 2014 22:46

Hoppas du snart kan fortsätta med konditionen! :) Jag gillar det också. Idag blev det ca 4 km jogg. Helt sjukt! :D Men styrketräning borde jag också köra lite mera. Ska dock på möte i föreningslokalen och då ska jag låna med mig lite grejer. ;)kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

5 juni 2014 08:19

Ja det hoppas jag med! få se om jag ska prova med en liten promenad idag ;-)

Vad härligt! Ja gör det ;-)
Jag gillar styrkan :-)
Kram/

 
SaraEmma

SaraEmma

5 juni 2014 11:22

Alltid så inspirerande att läsa dina inlägg :-) Ja, hoppet är det sista som finns kvar, ibland förundras jag över att det inte tar slut... Men på nåt sätt finns det kvar, jag kommer på mig själv att tänka på saker jag ska göra längre fram när ryggen är bättre, sen kommer jag på att så har jag ju tänkt i fyra år nu... Men ändå hoppas jag! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

5 juni 2014 12:42

Tack snälla du! :-) Det värmer att höra ;-)
Ja så är det, så för mig med :-)
Hoppet finns ändå kvar ..

Vad jobbigt, att du haft ont i 4 år ..
Bra att du fortsätter hoppas ändå!

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards