Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Näthat

Av Annie - 17 juni 2014 15:15


Finns många ämnen i samhället som jag tycker är viktiga.

Tänkte skriva om en av dem idag, nämligen näthat.

Varför så mycket hat på nätet ?!

Jag blir så trött ibland när jag läser folks kommentarer på andra bloggar.

Då har personen skrivit ett vanligt inlägg och sen kommer (kanske) en elak eller negativ

kommentar på det ...

varför ens fortsätta läsa eller tom kommentera om man inte gillar bloggen ?!!

Då är det väl bara att sluta läsa den bloggen,  och rikta sin energi åt annat håll.

Jag läser bloggar jag vill läsa. Så enkelt är det.


Råkar du komma in på en blogg du inte gillar, så sluta då läsa den bloggen

istället för att slänga iväg en negativ kommentar.

Det är ju faktiskt inte din blogg, utan just den personens blogg.Inte din!

Och alla är olika , skriver på olika sätt och skriver om olika saker. Så är det!

Det är bara elakt gjort då, om man ändå känner för att slänga iväg en negativ kommentar.

Då lär man faktiskt tänka om och rannsaka sig själv istället!

 

Vad tycker ni ?! Nån som har erfarenhet av det ? Dela gärna med er!

 

 

 

 

 

 
 
luvcatz

luvcatz

17 juni 2014 18:52

men å så sant.

Ibland när jag läser bittra sura kommentarer så skäms jag å deras vägnar, men de e klart, eftersom vi har åsiktsfrihet tycker jag det är braa att folk publicerar även de dåliga kommentarerna :)

Håller med, sluta läs om man inte gillar det/den bloggen man skriver sura kommentarer om - det säger en del om den personen :/

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

17 juni 2014 19:42

Ja precis det gör man verkligen ..
Ja så är det ju!

Ja verkligen, varför ens fortsätta läsa då liksom ..
Ja det gör det verkligen!

Kul att du delade med dig ;-)

 
SaraEmma

SaraEmma

17 juni 2014 19:21

Håller verkligen med dig! Jag har bara varit med om det en gång och det var ändå inte så farligt, men nån skrev att jag var fixerad vid min rygg och värk och att det var illa att t.o.m bloggnamnet syftade på ryggen... Va?! Läs inte då! Det var ju inte vad jag behövde precis :( Halkade in på Blondinbellas blogg för ett tag sen och det var bedrövligt! Kvittar vad hon skriver så får hon en massa dömande och elaka kommentarer...
Tacka vet jag snälla, peppande ord! Kram :-)

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

17 juni 2014 19:45

Men vad dåligt! ..
Precis varför läser dem då i såna fall? ..
Dem har då antagligen inte levt med kronisk smärta, när dem skriver så ..

Ja jag har också läst hennes nån gång och det är hemskt vad folk skriver taskiga kommentarer ..

Ja precis! håller med :-)
Kram!

 
Snöflinga

Snöflinga

17 juni 2014 21:44

Jag tror att många känner sig så väldigt anonyma och då skriver man sånt, det var ju lite intressant när Aschberg tog upp detta på TV och många inte fattade hur oanonym man trots allt är.

Jag har också sett blondinbellas blogg och kan inte förstå hur man kan hålla på så! Jag blir också rädd över vilka människor det finns i vårt samhälle, jag vill inte leva bland sådana elaka typer :(

Något annat jag reagerat på är mina tonårsvänner, som på facebook ideligen gillar bilder som det står "gilla och jag taggar dig om du är snygg" - en sådan skönhetsfixering!!! Och verkligen en ojuste sådan, eftersom de populära tjejjerna såklart taggas och de andra inte taggas... Men, jag brukar trösta mig med att det är tonårsfasoner och att det väl var likadant fast på andra sätt när man själv var i tonåren ;)

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

18 juni 2014 08:15

Ja verkligen! Ja dem är ju inte så anonyma ändå ..

Ja hon är verkligen utsatt för mycket elaka kommentarer .. Kan inte förstå varför dem fortsätter läsa om dem inte gillar henne/bloggen :-(

Ja det är helt sjukt tycker jag ..
Ja precis ;-)

 
Ingen bild

Anna

17 juni 2014 23:04

Ja, du läste ju nyss en de sura jag fick. Har hänt mig ett par ggr tidigare o jag publicerar alltid även om ngn stör sig, det är ju egentligen inte mitt problem om ngn stör sig på det jag skriver, för jag anstränger mig verkligen för att inte vara elak mot folk- då vore det ju en annan sak. Fast jag har aldrig råkat ut för ngt RIKTIGT hatiskt, då skulle jag nog polisanmäla.

Det är inte så mkt att bry sig om, om man får ngt surt, som luvcatz säger: det är ju mest pinsamt för dem som sitter å stör sig, tråkigt, tragiskt liv... Å som du säger, vad är det för korkskallar som fortsätter läsa o lägger ner kraft på att skriva ngt negativt om de ändå bara irriterar sig?! Bättre att ägna sig åt ngt trevligt, tycker ju jag.

Kram på dig

Annie

18 juni 2014 08:21

Ja precis .. Ja precis det är ju dem som skriver negativt som problemen ligger hos!

Ja verkligen! varför fortsätta läsa om man inte gillar innehållet .. så korkat!

Håller med verkligen!

Kramar/

 
attvaraannorlunda

attvaraannorlunda

18 juni 2014 07:09

Jag förstår inte heller varför man måste vara elak. Jag har fått både det ena och det andra till kommentarer men väljer att inte lägga ut dom och skakar av mig det. Många negativa saker har jag fått för att jag är öppen med dom svårigheter mina barn har. Jag ser det som okunskap och tycker synd om människor som bara ser dit deras näsa räcker.
Hoppas allt är bra med dig. Kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

18 juni 2014 08:25

Vad tråkigt att höra ..
Ja det är ju dem som har problem!
Så dumt att läsa eller kommentera om man inte gillar innehållet ..

Ja det är okunskap och ren dumhet :-(
Det är ok med mig, hyfsat idag :-)
Hoppas det är bra med dig!:-)

Kramar/

 
grodbebis

grodbebis

18 juni 2014 10:20

Ja visst blir man trött…. Sen är det ju stor skillnad på konstruktiv kritik, vi har ju alla olika åsikter och det är fantastiskt att man kan skapa en dialog och en konversation vilket jag tycker är viktigt, man lär sig ju av andra människor, deras åsikter, deras erfarenheter och deras kunskap på samma sätt som jag hoppas att någon kan kanske lära sig något av mig.
Men det är de personliga angreppen som "Du är dum i huvudet och förtjänar att dö p.g.a din åsikt, dina upplevelser, och din läggning (religiös, sexuell, politisk eller vad som helst)

Hoppas att du har en fantastisk dag!
Kram

http://grodbebis.bloggplatsen.se

Annie

18 juni 2014 10:41

Ja komma med konstruktiv kritik är ju en helt annan sak. Oftast är det ju inte det utan näthat, alltså elaka o spydiga kommentarer ..

Och det har jag verkligen ingen förståelse alls för ..

Då kanske man lär rannsaka sig själv först!

Detsamma till dig :-)
kram/

 
Ingen bild

Bea

18 juni 2014 19:22

Hahaha!!! :) Vimsiga jag skrattar, det var min dotter som var inloggad på datorn, men det är jag, Bea, som skrivit kommentaren ovan, den om polisanmälan å sura kommentarer...
Kram

Annie

18 juni 2014 19:42

Haha ;-) Då fattar jag!! ;-)
Då förstår jag .. det var du kära Bea! ;-)

Kram kram/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards