Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Throw me to the wolves ...

Av Annie - 23 juni 2014 20:00


Vilka känslor. Lycka, glädje och eufori!

Trots att det var regnigt och lerigt i spåret. Men som jag sagt förut.

Det gör mig Bara ännu mer Motiverad! Konditon 5 km gjord nu ..

 

Vilken Träningsdag det har varit idag måndag!

På morgonen styrka & kondition. Och en till konditionsrunda nu ikväll!

Så idag styrketräning och 2 konditionspass.Totalt 10 km pw/jogging.

Wow. Känns helt otroligt!

 

Det stora plusset nu är att jag efter min konditionsrunda har mindre ont ....

Innan rundan hade jag mer ont. Träningen hjälper mig att slappna av.

Och det viktigaste av allt .. Värken minskar lite! Wow. Vilken grej.

 

Har böjat känna av benhinnan lite igen.Trist

Nån av er läsare som tränar kondition/joggar som har tips ang benhinnan?

Ska försöka stretcha mera och se om det hjälper.

 

Ha en fin kväll, kära läsare!<3

 

 

 

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

23 juni 2014 21:32

Nu ligger vinnaren i tävlingen du deltagit i uppe. Kika in och se om just du vann!

http://lifeofjohanna.se

Annie

23 juni 2014 21:43

Aha okej ;-)
Ska kolla det! ;-)

 
Life of Johanna

Life of Johanna

23 juni 2014 22:26

Härligt när såna känslor far runt i kroppen :)

Tack så mycket =)

http://lifeofjohanna.se

Annie

24 juni 2014 08:06

Tack :-)
Ja det är det verkligen ;-)

Varsågod :-)

 
Ingen bild

Bea

23 juni 2014 23:17

Ville bara titta in o säga hej! :)
Hoppas det blir bättre med benhinnan, har tyvärr inga tips... :(
Och hoppas du har det gott annars!
Varm kram

Annie

24 juni 2014 08:08

Trevligt att du tittade in! :-)
alltid kul ;-)
Tack så mycket, blir nog bättre snart :-)

Tack så mycket, det är ok idag :-)
Hoppas du har det bra ;-)
Kram!

 
Daniel

Daniel

24 juni 2014 00:59

Härligt med träning. Känns skönt efteråt när man är klar och kroppen mår bra. Hos mig har dess värre latmasken bitit sig tag :)
För vissa hjälper värme eller bättre skor/mjukare underlag. På hösten när marken börjar bli hård är väl problem med benhinnor som värst vad ja förstått, och när det är kallt i luften.
Men egentligen har jag dålig koll efter som ja själv är hjulbent (sitter i rullstol).

http://danneking.bloggplatsen.se

Annie

24 juni 2014 08:11

Ja det är så härligt. Älskar verkligen att träna och känslan efteråt ;-)

Aha okej, tack för tipsen! :-)
Kul att du kikade in :-)

 
natalia

natalia

24 juni 2014 09:18

Alla säger att jag är lik mamma ;)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

24 juni 2014 11:14

Okej ;-)Ni var så fina på korten ;-)

 
Snöflinga

Snöflinga

24 juni 2014 11:09

Springer du på asfalt eller hårda underlag? Tror Daniel har en poäng där, själv springer jag på mjuk skogsslinga och klarar mig bra.

Bra skor är ju också a och o, det kan ju vara så att dina skor ändrat sig efterhand som du använt dem?

Ett annat tips är Back on Track, har provat dem på häst och fått bra resultat på knä- och hasproblem, samt att svärfar har det till sitt knä och och också märkt effekt. Finns mängder av skydd; http://www.backontrackshop.se/category.html/back-on-track-manniska?gclid=CIfK_ZaUkr8CFeHbcgod1a8A7Q

Själv ska jag få jogga idag :D Trodde aldrig terapeuten skulle råda mig till det, men det var hon som tog upp själv att jag kunde prova nu :D Blir bara 2 km för att inte overdo it :) Less is more försöker jag intala mig.

Kramar
~Snöflinga~

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

24 juni 2014 11:20

Jag joggar nog på både och.
Har haft problem med benhinnan på vä ben tidigare år också.
Löptränade lite innan jag blev dålig och då började jag känna av benhinnan.

Ska börja med det att köra på mjukare underlag och tänka på det :-)

Okej ska kolla upp det ;-)
Tack för tipsen! :-)

Åh vad kul ;-)
Ja precis börja lugnt, det är nog bra :-)

Kram!

 
luvcatz

luvcatz

25 juni 2014 20:25

Haha den va härlig o lite kaxig. Man ska tro på sig själv, hihi 😁

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

25 juni 2014 20:30

Haha eller hur! ;-)

Precis ;-)
Gillar denna! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards