Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Hopp om livet & en positiv attityd ...

Av Annie - 18 juli 2014 14:15

Hej fina läsare!<3

 

Jag har saknat er. Nu är jag tillbaka iaf!

Har visst inte skrivit på 3 dagar, långt uppehåll för att vara mig.

Det har haft sina orsaker. Har inte mått så bra, varit sjuk och haft så mycket i huvudet.

Många tankar, funderingar och frågor ..

Mår iaf bättre nu och funderingarna .. tja, det är väl sånt som ger sig såsmåningom.

Framtiden får utvisa hur det blir för mig ;-)

 

På fm var jag ute på promenad för första gången, sen jag blev sjuk. Och vad skönt det var!

Jag mår ju som bäst när jag får motionera/ träna, även fast det "bara" var en promenad ;-)

Men det vart ändå en 5 km promenad, härligt och skönt :-)

Nu ska det bara bli bättre ...

Längtar såklart tills jag kan träna igen, men jag tar det lugnt och är snäll mot kroppen.

Börja i liten skala, för att sen bli ännu bättre!

 

Ha en fin fredag, kära läsare ;-)

 

Lite pepp och inspiration. Om styrka, positivitet och att orka ;-)

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Bea

18 juli 2014 18:54

Vad glad jag blev för det fina svaret till mig! ;-)
Du känns som en fin vän, du med... Och en klok kvinna.
Skönt att du kommit igång med dina promenader. Ta det lugnt, bara, så det inte slår tillbaka. Låt kroppen läka i lugn och ro.

Jättebra citat.
Jag har ett bra också: "Det högsta är inte att aldrig falla, utan att resa sig upp efter varje fall"

Det kan inte vara på topp jämt, helt omöjligt. Och vad det än är du grubblar över, så tar du dig ur det, du finner en lösning... visare och starkare än du var innan!

Stor kram <3

Annie

18 juli 2014 19:11

Vad roligt att höra! ;-) Det är så jag känner ;-)
Kul att jag "hittat" dig via bloggen ;-)

 
SaraEmma

SaraEmma

18 juli 2014 22:24

Skönt att du börjar piggna till :-) Förstår att du, precis som jag, har en massa tankar och funderingar i huvet... det är ju oundvikligt i våran situation. Hur det ska lösa sig på bästa sätt. Men som du skriver, det får visa sig med tiden... Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

18 juli 2014 22:40

Tack så mycket ;-)
Ja precis, det blir ju lätt så ..
funderingar om framtid och plugg, hur det ska gå och sånt.

Ja precis, det får visa sig med tiden :-)
Det brukar ju oftast ordna sig ;-)

Kramar!

 
Ingen bild

Bea

18 juli 2014 22:52

Nu kan jag inte annat än skratta!!! =) Exakt samma sak som du beskrev med svaret hände på min blogg med! Jag hade skrivit ett långt svar till dig o bara de två första raderna kom med, det ser jättedumt ut, som om jag är hur kortfattad som helst! :-)

Jag ville i alla fall säga: DETSAMMA!<3
Fortsätt vara den fina positiva kvinna du är! Det kommer du komma hur långt som helst med!!!

Hoppas du har en bra fredag kväll, kram!

Annie

19 juli 2014 09:20

Haha :-) Men vad festligt! ;-)
Du och jag vännen ;-)
Precis ser ut som man är hur kortfattad som helst! ;-)
Det kan bli så till och från för mig, när jag ska svara på kommentarer, fattar inte varför.

Samma till dig Bea! Fortsätt vara precis den du är!

 
luvcatz

luvcatz

18 juli 2014 23:41

Du e fantastisk :)

Ja pinterest e mest där man vill spara bilder/ känslor att beskriva som man minns för stunden fast ändå lägger man ut de når man känner det ;) du skulle gilla de tror ja, kram

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

19 juli 2014 09:22

Tack snälla! :-)

Aha okej ;-)låter kul iaf :-)
Ha en fin lördag :-)

Kram/

 
Daniel

Daniel

19 juli 2014 14:21

Alla har vi våra ups and downs.
Bra att du börjar bli piggare igen. Glöm nu inte citronen så håller du dig säkert frisk ;)
Bra citat också!
Trevlig helg!

http://danneking.bloggplatsen.se

Annie

19 juli 2014 14:27

Ja så är det ju.
Ja det känns bättre, dock mer ont i halsen idag igen .. haha blir tokig på det här ;-)

Ska köra en kur, få se om det hjälper :-)
Ska ha massa citron i kuren och ingefära ;-)

Kul att du kikade in :-)
Trevlig helg till dig med ;-)

 
Snöflinga

Snöflinga

20 juli 2014 00:53

Härligt att du fick en promenad i alla fall, hoppas halsontet som kom tillbaks bara var en liten skrämselvarning :O

Ingefära är verkligen ngt jag inte gillar, men har sett att det finns i kapslar att köpa nu, jippi för mig som inte gillar smaken ;)

Håller tummarna att du är frisk i dag ;) Kram

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

20 juli 2014 10:53

Ja hoppas det :-)
Lite bättre idag- men fortfarande halsont.
Blir det inte bättre får jag nog ring Hc, men hoppas på bättring :-)

Aha visste inte att det fanns i kapslar.
Jag gillar ingefära, men när jag har det i min huskur så har jag Mycket ingefära i och då blir det inte så gott ..

Tack för omtanken :-) Tyvärr inte frisk, men bättre iaf :-)
Kram/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards