Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Annie - 16 maj 2014 12:00


Gårdagskvällen innehöll action och var fartfylld.

Livet med mig blir sällan tråkigt. Händer alltid nåt runt mig känns det som.

Igår kväll skulle jag ta bort gammalt lack på naglarna. Och vad händer ??

På en bråkdels sekund ser jag ser jag nåt genomskinnligt i riktning mot mitt hö öga.

Ja det genomskinnliga mot mitt öga var nagellacksremover.

Oj oj vad det sved! På en halv sekund vart synen rubbad på det ögat.

Men handlingskraftig som man är och sjukvårdsutbildad.

Så .. 3 sekunder senare stod jag i badrummet och sköljde ögat-samtidigt som

jag försökte googla fram information, men det gav inte så mycket.

Så det vart samtal till 1177( sjukvårdsrådgivningen ..) och efter 20 min

fick jag prata med en bra ssk. Hon ringde även giftcentralen för mer info.

Nagellackremover innehåller inget frätande medel, så jag behövde inte åka in akut.

Sen slutade det svida ganska snabbt och ögat såg normalt ut igen.

Jag är en fara för mig själv. Haha, klumpeduns thats me ;-)

 

Idag var ögat helt normalt när jag vaknade. Ser inget konstigt ut i ögat och

känns som vanligt. Haha ;-) Måste ha bra läkning i ögonen.

Vart veckans 4:e och sista rehab/styrketräning idag.

Styrka och powerwalk 1 timme. Härligt. Underbart. Endorfiner. Må-bra-känslor.

Inget kan stoppa mig, inte ens nagellacksremover ;-)Haha ( med glimten i ögat .. ;-)

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards