Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Nyårsdagen

Av Annie - 1 januari 2015 16:07


 

              Hej bloggvänner, läsare & God fortsättning till er :)

 

           Hur mår ni idag? ;) Hoppas ni mår bra, så här nyårsdagen till trots.

           Jag var ju nykter igår, så jag mår bra. Ganska skönt såhär efteråt när man varit nykter,

           och inte druckit alkohol faktiskt. Mår hyfsat bra idag och är pigg trots att det vart lite sent i säng.

           Jag äter ju fortfarande vissa mediciner och då skulle jag aldrig "chansa" genom att dricka alkohol!

           Det är ingen skröna det kan ge skador, leverskador. Och det ska man inte ta lätt på.

           Kan ibland få frågan varför jag inte dricker alkohol ..

           Trots att den personen VET om att jag äter mediciner?

           Och det tycker jag faktiskt är konstigt, att ens ställa den frågan ... 

 

           Varför ska det ifrågasättas varför folk INTE dricker alkohol? Speciellt om man äter mediciner.

           Då kan man ju vända på det istället ... Varför väljer du Att dricka alkohol?

           I min mening kan jag inte riktigt förstå vitsen med att blanda piller och alkohol!

           Varför ens ta den risken ??

           Jag tycker absolut inte att en drink eller 2 glas vin är värt att riskera hälsan för.

           Men alla är ju olika och kan resonera olika, så är det ju :)

           Vad tycker du? Har du också fått den frågan varför du inte dricker?

 

      

           Bild på mitt alkoholfria alternativ. Den var riktigt god ;)

        

 
 
Linn♡

Linn♡

1 januari 2015 17:08

Lät som en bra nyårsafton, hoppas ni hade roligt:) Och såklart att du får ett toppen bra år:D

Sv; Hahaha vad roligt:DDDD hahah våran var också riktigt god;) :)

Jo min dag har varit bra, inget speciellt eller så men den har ju ändå varit bra;))
Hur har din dag varit? <3<3

Kramar♡

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

1 januari 2015 17:10


Håller med dig helt där!
Och förstår precis varför du väljer att inte dricka!

Svar: Min dag har varit helt ok eller jag sov till halv 3 så att ;) Haha har bara suttit vid datorn hittills sj? :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

1 januari 2015 17:54

Härligt med lite träning iallafall :)

Önskar dig också en bra kväll! Kram :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Azuil

Azuil

1 januari 2015 17:57

Jag är ju nykterist, så får ofta sådana frågor. Jag brukar faktiskt vända på frågan precis som du skrev, haha det funkar oftast bäst.

http://azuil.bloggplatsen.se

 
Linn♡

Linn♡

1 januari 2015 21:38

Sv; härligt med träningen:D Mina handbollsträningar drar igång nu på lördag efter jullov;)) ♡

Hoppas du haft en bra dag!
Kram

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

1 januari 2015 22:17

Gott Nytt fina vännen min!!!

Gött vakna pigg på nyårsdagen! =)
Samma här, jag firade med sonen o vänner, körde bil.
Vaknade pigg o glad!
Alkohol är överskattat, anser jag.
Lyckan bor inte i alkoholrus, livets verkliga rus är bra mkt häftigare! :)

Kram på dig

 
Maria

Maria

1 januari 2015 22:31

Såg gott ut det nykterfria alternativet! :) själv hittade jag en barnversion med smak av jordgubb och persika, barnslig som jag är ;)

Jag kan faktiskt ärligt säga att jag aldrig blivit full i mitt liv och jag har inte druckit på 7 år. Mycket för att jag behöver inte alkohol för att ha trevligt och jag tycker inte det smakar gott.

Gott nytt!

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
luvcatz

luvcatz

2 januari 2015 00:54

Ja, varför tycker folk de e konstigt för att man inte vill dricka alkohol för? Bra val, hälsa före fylla :)

Har haft en toksoft dag, men varit ute på årets första prommis idag :) Visst äre härligt att inte vara bakis som ungefär 90% av folket var idag :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

2 januari 2015 11:30

Mådde med bra, var också nykter igår, sambon drack två öl totalt under hela kvällen, det mesta till maten, sen busa han med min systerson så han hade inte tid till mer haha

http://lifeofjohanna.se

 
Ida

Ida

2 januari 2015 12:18

Ibland får jag frågan. Men i vissa fall tror folk att jag dricker alkohol så därför frågar de inte. :) Men in mindre sällskap vet alla att jag inte dricker alkohol och får därför inte frågan. Men det är irriterande att folk blir så provocerade av att man INTE dricker. ;)

SV: Ja att sluta med Coca-colan är det svåraste faktiskt. Men det har gått tidigare så det ska väl gå nu också. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

2 januari 2015 13:06

Det är ett klokt beslut! Hoppas din nyår var helt fantastisk. Kramar

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

2 januari 2015 14:44

Hej fina du, god fortsättning !!
Förstår dig, precis som du säger ska man vara försiktig med levern och det finns ju mycket gott att dricka utan alkohol ;)

Nu sitter jag vid datorn och nu ser jag faktiskt mer skillnad på dina före och efter bilder i ditt förra inlägg ;)
Kramar

http://www.missvivis.se

 
Linn♡

Linn♡

2 januari 2015 15:23

Sv; Jo min dag har varit bra, samma som igår hahah! Gör verkligen inget speciellt, bara är hemma kollar på film och sådant. Rätt tråkigt, men jag vet verkligen inte vad jag ska göraXD ♡
Hur har din dag varit hittils? :)

Kram<3

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

2 januari 2015 16:28

Grymt av dig och inte ta alkohol när du i samband tar medicin!

Så jävla egoistiskt av folk och fråga varför man inte dricker...

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

2 januari 2015 17:18

Ja maten var kanon god på nyår, beställde från ett ställ här i Ystad, så bara värma upp det, perfekt :)

http://lifeofjohanna.se

 
Linn♡

Linn♡

2 januari 2015 17:18

Sv; hahah tack ;) Nu var det ju inte så "bra" saker om mig men men alltid något;))

Sv; haha oj fullt upp! <33 men lät som en jättebra dag hittils, älskar att ha mycket att göra på något sätt;)
Åh vad roligt att du blev nöjd med håret:D Alltid skön känsla, för man vill ju inte vara missnöjd!
Lycka till med pluggandet!


Många kramar till dig, ha en fin kväll! <33

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards