Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

Det går lika bra att träna hemma som på gym!

Av Annie - 25 februari 2015 15:30


        Vad har hänt sen sist? och vad har jag sysslat med?

        Igår var det lektioner på högskolan med seminare och föreläsning. Seminariet gick bra.

        Föreläsningen handlade om obesitas (fetma) och det var intressant. En bra föreläsare!

 

        Imorse stod TRÄNING på schemat igen. Styrketräning och en rask promenad ute**

        Idag styrka för vader, armar och axlar. Grymt ;)

 

        Det känns ENORMT bra att kunna träna amar och axlar. Även fast det är lättare träning,

        och jag har hyfsat lätta vikter när jag tränar armar och axlar, så känns det enormt bra!

        Att gå från avdomnade armar och nervsmärta+att tappa känsel i fingrar & tappa saker

        pga avdomnade fingrar-till lätt styrketräning med vikter i händerna känns enormt bra!

        Enormt stärkande då jag tagit mig hit själv! Och detta är bara början ;)

        Jag ska bli starkare/bättre/friskare!

 

        Hur har DIN dag varit? :)

 

        Har fått en läsarfråga, som kommer i ett inlägg förhoppningsvis senare i veckan ;)

        En fråga om träning och tips på träningsövningar/styrke-övningar att göra hemma!

 

        Det går i stort sett lika bra att träna hemma som att gå på gym anser jag!

        Det är DU som sätter upp gränserna för din egen träning, har man hyfsat mycket fantasi och motivation

        kan man nå väldigt långt! Med träningsmatta, vikter, pilatesboll och utrustning kommer man långt.

   

        Gör det för DIN skull! Din kropp kommer att tacka dig!

 

     

 
 
Malin Lindgren

Malin Lindgren

25 februari 2015 17:02

Åh vad kul att du ändå kan börja träna armar och axlar och oavsett att de är låga vikter nu så är det bättre än inget! Kämpa på! <3

http://malinviola.blogg.se

 
natalia

natalia

25 februari 2015 17:05

Svar: Det är lite bättre, men fortfarande helt sjukt. Allt som har hänt är SJUKT!

http://nouw.com/nataliatrojan

 
natalia

natalia

25 februari 2015 17:10

Tack vare din kommentar är jag tillbaka, tack vare alla mina läsares kommentarer har jag haft orken att komma tillbaka idag. Jag är tillbaka på bloggen. <3 TUSEN TACK!

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Ingen bild

Bea

25 februari 2015 18:44

Visst gör det det! Går lika bra att träna hemma alltså, det gjorde jag när mina barn var små.
Fast nu mera föredrar jag gym, skönt att komma iväg. Jag är på väg t gymmet nu, faktiskt.

Å, vad intressant med föreläsning om fetma. Vad lärde du dig? Hur mkt är egentligen ärftligt?
Jag märker att ämnesomsättningen har rätt stor betydelse, den måste ha minskat med åren, jag kan inte alls äta lika mkt nu som förr utan att gå upp i vikt... Känns så iaf, hihi!!!

Ha en fin kväll vännen!
Kram <3

 
natalia

natalia

25 februari 2015 20:56

Detta har aldrig hänt tidigare. Om du vill kan du skicka iväg ett mejl till natalia.98@live.se så berättar jag! Eller skicka iväg ditt nummer så smsar jag dig istället. Lättare så! Litar mer på sms än mejl.

Kramis <3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Linn♡

Linn♡

25 februari 2015 22:29

Åh vad bra, roligt att det känns så bra & roligt<33 SÅÅ himla duktig du är! Älskar din positiva energi<3
-Jo min dag har varit jättebra:)))

SV; Åh tack<333 Aw, du är så grym själv!

Tack så mycket! Ullared var toppen:))

Massa kramar<3 ♡ Hoppas din dag varit bra & att du sover gott;)

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

25 februari 2015 22:37

Va härligt att du kämpat så och kommit så långt!
Ser fram emot ditt inlägg om tips på träning!
Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

26 februari 2015 00:23

hej igen!
Har lagt ut en bild på min blogg som nog faller dig i smaken, haha, bildbevis på min träning!!!:)

Hoppas du sover sött!
Kram💜

 
obstinat

obstinat

26 februari 2015 09:15

Jag ser också jätte mycket fram emot att få läsa inte bara ett inlägg utan flera olika med tips om hur man kan lägga upp sin hemmaträning, vilka redskap osv *Ler*

Kram

http://obstinat.bloggplatsen.se

 
vivi

vivi

26 februari 2015 10:51

Tror precis som du skrev i ditt tidigare inlägg att det handlar mycket om motivation. Jag hade tillexempel kunnat gå en promenad idag, men valde att sätta mig här istället trots sol ute, känner att jag inte har tid, men det är en fråga om prioritering ! :) Jag tror att det är bättre att vara medveten och de dåliga val man gör än att skylla ifrån sig :)
Tack för all pepp du ger <3
Kram

http://www.missvivis.se

 
Malin Lindgren

Malin Lindgren

26 februari 2015 15:55

Riktigt bra inlägg, visst kan man träna hemma med! Finns mycket styrkeövningar att göra med egen kroppsvikt men om nu vill bygga stora muskler så är självklart ett gym det bästa.
Innan jag ens började gymma så hade jag inte ens modet, är osäker i mig själv men tog steget och började gymma och nu har jag knappast något emot att kliva in där. Tränade mycket hemma då, armhävningar, squats o you name it, konditionsträning tränar man sen nästan bäst "hemma"/ute, frisk luft i lungorna och roligt. :)

http://malinviola.blogg.se

 
Linn♡

Linn♡

26 februari 2015 17:16

Hoppas du har en riktigt bra dag♡
Vad händer ikväll?:)
Kramar!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
aschmandas

aschmandas

26 februari 2015 18:39

sv: Tack , kul att du tycker de :D du med finis! <3

http://aschmandas.com

 
Amanda c

Amanda c

26 februari 2015 19:19

jodå den här dagen har varit bra!
Gårdagen va väl sisådär

http://amandcarlberg.com

 
Elin

Elin

26 februari 2015 21:14

Spännande det lät med föreläsningen! :)

Underbart med träning :D
Peppande bild!!

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards