Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

Att främja hälsa och ett bättre mående

Av Annie - 12 mars 2015 19:45



       1. Inaktivitet ( Att sitta still alldeles för mycket och inte röra på sig/motionera ) är 1 av dem 10

           största riskfaktorerna för både förtidig död och sjukdomsbörda i Europa.

 

       2. Främjandet av en mer fysisk aktiv livstil kan förebygga 600 000 förtidiga dödsfall i Europa!

 

       3. Att vara mindre stillasittande är precis lika viktigt som att vara fysiskt aktiv eller träna.

           Så dra ner på stillasittandet. Tex istället för att sitta vid datorn-stå vid datorn och dra ner på

           tiden i soffan-det gynnar din framtida hälsa!

 

       4. Risken att drabbas av högt blodtryck och höga blodfetter är större om du är mycket stillasittande.

 

       5. Det finns vetenskapligt belägg för att fysisk aktivitet kan användas för att förebygga, lindra/

           och helt eller delvis behandla vissa sjukdomar, bla artros, astma, diabetes, depression,

           viss form av cancer, värk/smärt-problematik, ångest och hjärtsvikt.

           Det är inget botemedel, man kan fortfarnade bli sjuk-men risken minskar!

 

       6. Gynsamma och positiva förbättringar av hälsan kommer redan vid mindre stillasittande

           och lite fysisk aktivitet varje vecka. Man behöver inte träna på gym 4 ggr/vecka för att få

           en positivare hälsa, men det du behöver göra är att RÖRA på dig och KROPPEN.

           Tex ta en promenad/pw/jogging eller cykeltur.

         

      7. Och mer träning som tex styrketräning och/eller pilates/konditionsträning ger dig och din kropp

          ännu mer positiva effekter! Det är vetenskapligt bevisat.

 

   

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

12 mars 2015 19:47

Ja jag är så glad jag kan röra mig utan smärta igen. Så skönt och ta promenader med Hugo i vagnen och få frisk luft och komma utan för hustomten :)

http://lifeofjohanna.se

 
Elin

Elin

12 mars 2015 20:58

Åh vilket härligt inlägg! :)
Skönt att man börjat med träningen :)

Sv; Men usch! Jag spyr nästan av att läsa det där! :S Hur F*N kan man göra något sånt?! Det är sjukt alltså!!!

Min dag igår var härlig :) Själv då?<3

Varma kramar!

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

13 mars 2015 10:07

Tack för behövligt pepp! Nu blir det ner på mattan och träning med pilatesbollen :-)
Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

13 mars 2015 14:17

Idag mår jag bara bra, hur mår du själv?:D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
natalia

natalia

13 mars 2015 14:40

Riktigt bra punkter :)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Elin

Elin

13 mars 2015 15:32

Sv; Du är så snäll, bryr dig så mycket och vill alla väl!<3 Tack!<3

Tyvärr var hon inte på skolan idag så får nog prata med henne någon annan dag..mår iallafall bättre idag :)

Ja det är det verkligen, även fast det inte var jag som grälade så tar det på en oavsett, förstör ens dag helt!

Så gött med träning! Gick det bra? :)
Usch med plugghelg...helgen blir så jobbig när man måste plugga, speciellt när man har så mycket som du har!
Känns som att helgen aldrig ska ta slut då. Lycka till med allihopa <3 Du är så duktig och kämpar på med skolan!

Ha en fin helg <3 Varma kramar

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
obstinat

obstinat

13 mars 2015 19:18

Dina blogginlägg är verkligen bra, dom peppar, dom ger mig en spark i baken att inte fuska

TACK

kram

http://obstinat.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

13 mars 2015 20:39

Sv; Tack :) ohja det är det! Spännande :D
Jag själv har inte varit i Spanien, än, men jag har sett massor av bilder, fakta, ja massa eftersom att jag går i spanska :) och allt pluggande och fakta gör mig bara ännu mer piggare och intresserad på att flytta dit! Varje dag kliar det i mina fingrar...vill bara dit!<3

Åh vad roligt!! Bas är så mysigt - men svårt! ;)
Du får lära dig! :D

Ja, det påverkar en så mycket..man vill hjälpa till för att få dem och sluta, men man vet inte hur. :/

Vad härligt! :D duktiga du!!! Vad tränade du idag?<3 Där ser du ytterligare en positiv sak gällande tränandet :D

Tack detsamma<3

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

13 mars 2015 20:47

Jag har suttit o fixat med min bloppis på insta hela kvällen :) Duktig du är som pluggar, grymt bra jobbat! <3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

13 mars 2015 21:06

Jag borde träna för att slippa värk i kroppen men som för många andra så blundar man och tänker att det får bli då man har tid? Kanske man skulle rycka upp sig och ta itu med problemet...
Kram

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

13 mars 2015 23:19

Sv; Men awe, tack så mycket!<3:)

Haha, låter toppen ju! :D
Tack detsamma<3

Kram!

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Linn

Linn

13 mars 2015 23:23

Tycker alltid att dessa inläggen är så roliga och såå bra tips och fakta! Intressant fakta:))))
-----
Sorry, har inte vara så aktiv under nån dag då mitt internet på datorn krånglar (vilket det fortfarande gör), så får skriva från Ipaden nu...

Jag hoppas att din fredag varit bra<33
Vad händer i helgen?:D

Kramara!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Jess

Jess

14 mars 2015 07:16

Du är så klok och du är duktig att skriva. Jag försöker få min make att förstå att han behöver motionera, visst han har ett väldigt aktivt arbete men han är inte purung längre samt att han blodtryck stiger mer och mer.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards