Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Annie - 8 mars 2015 14:45


      Spinner vidare om ämnet hälsa idag med ...

      Jag gillar att TRÄNA, det tror jag ni vet vid det här laget.

      I viss mån tänker jag även på vad jag stoppar i munnen och äter. Och dricker.

      Jag äter bra och nyttigt mat. Mat som min kropp mår bra av!

      Äter väldigt sällan skräpmat, men det har också andra bakomliggande orsaker. Som min fd

      gallsten o magproblematik, så tex pizza och liknande äter jag nästan aldrig. För att jag vill må bra.

      Så enkelt. För att jag vill MÅ BRA och för att jag vill att min kropp ska må bra.

 

      Men det betyder inte att jag aldrig äter "onyttigt", för det gör jag. Jag äter också chips ibland.

      Och jag går även på fik med mina tjejkompisar, tar en latte och nåt gott tlll det ;)

      Jag äter det jag VILL äta. Orden "unna sig" är ord jag har svårt för.

      Dem orden ser jag ofta i instagram flödet .. "nu har jag tränat så då kan jag unna mig detta"?

      Ungefär då är jag värd detta. Då är det "ok" ... Äsch gillar bara inte det uttrycket.

      Vad tycker ni om det uttrycket?

     

      För jag anser att även det "hälsosamma" kan gå till överdrift i dagens samhälle.

      Vi möts av det i tidningar, reklam och i instagram flödet ...

      Dieter till höger och vänster, diet-drycker, "bli-smalare-nu", 10 sorters proteinpulver och "gå ner i vikt".

      Jag har aldrig och kommer aldrig använda mig av dieter, det behövs inte!

      Kommer aldrig räkna poäng eller dylikt heller .. Jag tränar och äter bra mat! Det är bättre och

      hälsosammare för våra kroppar, och det håller i längden! Det gör ofta inte dieter ..

 

      Vart går gränsen? Gränsen mellan det sunda och osunda? Hälsosamt eller ohälsosamt?

      Onyttigt eller nyttigt? Kan det bli för mycket av det "nyttiga"?

      Med ett sunt förnuft och lyssna på sin kropp kommer man iaf ganska långt!

 

      Vad hände? .. Varför inte TRÄNA, ÄTA BRA MAT, ha ett SUNT förnuft och leva ett liv du MÅR BRA av

      Vi behöver inte hetsa. Vi behöver vara snälla mot våra kroppar!

      Tycker denna bilden säger ganska mycket ...

 

       

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards