Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Det vart visst en bloggpaus ...

Av Annie - 5 juni 2015 19:15


    Det vart visst en bloggpaus för mig. Längre än vad jag tänkt. Men måendet har verkligen varit

    och är i botten just nu.
    Efter mitt onda i ljumskarna och ryggen. så kom smärtan i nacken tillbaka, och med den kom även smärta

    i axlarna, värk i armarna och stickningar i armarna. Och jag har ju varit med förr och jag vet vad det kan 

    innebära ..

    Smärta och stickningar i armarna kommer oftast från nacken. Oftast nåt diskrelaterat som diskbråck.

    Känns nästan som jag fått nya diskbråck eller som mina gamla diskbråck kommit tillbaka.

    Sån smärta är det. Men jag vet inte. Väntar nu på magnetröntgen i Uppsala.

 

    Så den senaste 1,5 veckan har bestått av telefonsamtal till Hc, läkarebesök, sjukgymnastikbesök

    och en tripp till akuten. Gah.
    Känns ganska surt, när jag blivit bättre och sen trilllar jag tillbaka i det stora svarta smärthålet igen.

    För den som inte haft diskbråck eller nåt diskrelaterat. Så kan jag säga att det är smärta.

    Riktigt elak smärta.

 

    Läkaren har iaf skickat remiss för magnetröntgen. Mrt på nacke och rygg. Så då blir det att åka in

    i röret på magnetkamera-undersökning igen.
    Men bra att jag får den undersökningen! Mrt är enda och rätta undersökningen för diskbråck & dylikt.

 

    Har varit väldigt låg, deppad under denna tid. Inte riktigt likt mig känner jag.

    Men från och till känns det riktigt hopplöst alltihopa.
    Efter att ha levt med smärta och värk i 2,5 år. Till slut får man nog. När ska det vända?

    Kommer det någonsin att vända? kommer jag nån gång att kunna jobba och komma ut i arbetslivet igen?

    Som det känns nu vet jag inte ens om jag kommer kunna plugga i höst. Så hopplöst. Känns det.

  

    Så nu har jag fått gnällt av mig lite och lättat på hjärtat ;)

 

    Men jag är samtidigt så tacksam för min älskade sambo. Han tröstar mig när jag är ledsen,

    får mig ändå att le när jag bara känner för att gråta, lagar mat och är så omtänksam. 

    Jag är dig evigt tacksam älskade H. För alltid!


    Har tänkt mycket på er kära läsare och bloggvänner. Ni finns också i mitt hjärta! Det ska ni veta*

 

      Kramar/Annie*

 

    

 
 
jeljoh13

jeljoh13

5 juni 2015 21:16

Fy fan vad jobbigt, hoppas verkligen det löser sig för dig!! Du är stark som kämpar så!

Jag trodde att stickningar i armen oftast berodde på hjärtat. Men där lärde jag mig något nytt.

Lycka till med allt !!

http://jeljoh13.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

5 juni 2015 21:49

Aw Annie. Att läsa det här gör mig så ledsen, inte bara ledsen utan arg för att detta ska behöva gå så långt för dig!

Känns skönt och veta att du ska få hjälp, få röntga dig, att du är på väg till något bättre! Men oavsett vad så gör det ont i ens hjärta att läsa det här, höra hur du lider..:(

Men när jag hör att du har en sådan go sambo så kommer lite lycka iallafall, att du får stöd och att du kan få må bra, iaf en liten stund. Håll fast i honom, en sådan kille ska alla ha!<3

Kom tillbaka när du mår bra igen, när du har lust, tid och ork! Vi alla väntar, vi väntar på att du ska må bra igen och komma med ett positiv energi och leende <3<3

STYRKEKRAMAR, DU KLARAR DETTA!!!<3<3

Sv; Tyvärr inte.. åkte till akuten för en vecka sedan för att det gick för långt och jag hade för ont, men inget hittades och vi blev utkastade av en som jobbade där.. så i onsdags ringde mamma till vårdcentralen så nu på onsdag ska min läkare ringa mamma så ska vi få se vad vi ska göra och gå vidare med!

Tänker på dig också, jättemycket!<3 Du får ta hand om dig!

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Maria

Maria

6 juni 2015 10:35

Å så jobbigt att höra vännen :/ du har verkligen blivit drabbad nu på sistone

Jag hoppas det vänder lika fort som det kom. Så jobbigt...

Har aldrig själv varit drabbad av smärtor i de regionerna. Men kan relatera till hur jag själv mår och mina smärtor.

Underbart att du har din "soulmate" som tar hand om dig :) värmer så i hjärtat att läsa hur fint han tar hand om dig :)

Jag minns bara själv när jag mådde som sämst och hade velat få en lika fin kärleksfull behandling av mitt dåvarande ex, som istället sa:vad är det för fel på dig? Lite sarkastiskt. ..

Så väldigt viktigt att våra närstående verkligen förstår och finns där. Jag uppskattar sådant och kan ge tusenfalt tillbaka bara man finns där när det behövs.

Hoppas du snart får svar och lindring. Förstår att det är svårt att tänka positivt. Har själv varit där och är där emellanåt.

Sv: tack så mycket och tack för tipsen :) håret är det enda jag är nöjd med för stunden haha.

Just nu är det akne utbrott, migrän, yrsel och den vanliga uretrit smärtan så det kunde ha varit bättre!

Många varma styrkekramar :)

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

6 juni 2015 11:03

Åh Annie.. =( Så för jävligt att allt ska ta sån tid innan man får hjälp! Hoppas verkligen att det löser sig snart och att du kan få börja må bra igen!<3

Sv; Förstår att det känns hopplöst.. men fortsätt kämpa och så ska jag hålla tummar och tår för att du kan få hjälp snart!<3

Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Elin

Elin

6 juni 2015 11:51

Sv; Naw, vad fint det är och höra!<3

Det var väl inget..:) jag vill dig bara väl och att du ska må BRA!<3
STOR KRAM!!!

Hoppas det också, ska ha min läkare som jag hade sist på vårdcentralen men han verkade lite knepig haha! Dock är jag bara glad för att få hjälp :)
Ja, helt jäkla sjukt! Jag hade varit hos kvinnokliniken på akuten, då dem skickade mig dit, sedan sa hon på kvinnok. att jag skulle gå tillbaka till akuten, så vi gjorde det och fick utskällning av en tant och bara schasade ut oss. Blev helt förstörd!
Dåligt bemötande kan man verkligen kalla det, skitställe! Trodde att det sjukhuset var något, men hade så himla fel...

Om du vill läsa och få reda på mer som hände så kan du läsa det här: http://nouw.com/ElinNordwall/akuten---om-det-blir-varre-far-ni-komma-19169325 -nej du behöver inte :)

Massa kärlek!!<3<3

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Elin

Elin

6 juni 2015 14:15

SV; Haha så lite så ;)

Det undrar jag också! Så som hon betedde sig var inte lämpligt ALLS och speciellt inte i det sammanhanget när jag hade jätteont och redan var förstörd! Blev så himla arg och frustrerad, hoppades bara på att hon skulle bli av med jobbet, hon är inte värd någonting - i min ögon!

Haha ja, kan bara skratta åt sjukvården! Så himla patetisk.

Den är bättre, lite ont från och till men bättre :) Hur är det själv fina du? <3

Varma kramar <3

http://nouw.com/ElinNordwall

 
natalia

natalia

6 juni 2015 14:53

Så underbart att se att du är tillbaka <3 Hoppas verkligen det är bättre snart! SÅ underbar sambo du har! Kramar <3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
SaraEmma

SaraEmma

6 juni 2015 19:54

Å va tråkigt :( Sååå trist när du kommit så långt med träning och blivit så mycket bättre, ett sånt bakslag är riktigt tungt och deppigt. Jag vet ju hur frustrerande det är med värk hela tiden, vad orolig man blir och deppig. Mycket funderingar. Men jättebra att du får göra mr av både nacke och rygg! Hoppas det blir snart, allt har ju en förmåga att ta tid. Jag har gjort mr idag av ländrygg och bäcken, hoppas de hittar nåt nu....
Många styrkekramar till dig!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

6 juni 2015 20:35

Sv; Åh, vad glad jag blir att höra det! =)
Sv 2; Låter jättebra fina du!<3

Detsamma!<3 Puss & kram!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Linn

Linn

6 juni 2015 23:10

annie då:(( Inte roligt att höra att du mår så:(( Det påverkar mig och många andra också och jag tycker så sjukt otroligt synd om dig, lider med dig att det har behövt gått sådär långt...:(
Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att du mår bättre snart....

Jag kan verkligen inget annat än beundra dig för hur SJUKT oroligt stark du är!! Jag vet att du kanske inte känna dig så just nu. Men Att du klarar detta...Du ska se att allt blir bättre. Och när du har din sambo vid din sida så förstår jag verkligen att det känns bättre, skönt att höra.

Jag vet inte vad jag ska mer skriva:(( Tusen miljoner styrkekramar till dig♡

Massa styrkekramar till dig♡♡ Love u!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

7 juni 2015 19:57

Så skönt att du har en stöttande sambo i allt detta, man orkar inte hålla sig uppe hur länge som helst när det ena efter det andra drar ned en ... <3
Håller alla mina tummar för att röntgen ska gå bra och att de hittar en lösning! Många stöttande kramar !

http://www.missvivis.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

8 juni 2015 17:28

Inte alls skoj att läsa att det inte vänt för dig, att du har en massa saker framför dig för att försöka hitta o lösa vad som är det som gör att du är där du är just nu. Jag känner med dig o hoppas så innerligt att du ska få ett svar o en bra lösning snart igen.

Och det är tillåtet att ta en paus, att inte vara den där positiva starka människan då o då. Men får dra sig tillbaka, deppa lite - även det är en form av att hämta energi om man bara inte fastnar i det för länge.

Så ta du så lång paus du behöver o blir sådär härligt ompysslad som du verkar bli

Många varma kramar o ta hand om dig

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

8 juni 2015 19:03

Hur mår du idag Annie?<3

Kram!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Emm

Emm

8 juni 2015 23:46

OIbland är det bara skönt att släppa alla kraven och bara ta hand om sig själv, något som jag tror att du behöver. Jag hoppas verkligen att du snart mår bättre. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

9 juni 2015 17:21

Sv; Åh tack! Ja, det har jag! =) <3
Det är ett nagellack från Depend nummer 4015, som jag använt mig av! =)

Sv 2; Jäkla skit Annie! Det finns inga smärtstillande du kan få ta? Eller du kanske redan äter det?

Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Linn

Linn

9 juni 2015 17:25

Sv; Åh vad skönt att höra♡
Men hur mår du nu underbara Annie? <3 Jag hoppas det är okej.

Massa kramar!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

11 juni 2015 17:13

Det är absolut inte okey att sno andras texter o material på det sättet. Undrar varför hon gör så...

Har inte fått svar på mitt mail...

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

15 juni 2015 14:22

Hejsan Annie. Idag har jag fått två bekräftade diskbråck. Jag är 28 år och har haft smärta i snart ett år. Jag jobbar som lantbruksarbetare men är just nu sjukskriven. Jag undrar hur man tränar med diskbråck. Ska man skita i att det gör ont å ändå mala på eller gör det mer skada än nytta? Går inte på värktabletter. Är hos sjukgymnast men vill göra mer för hennes schema hjälper inte riktigt. Ta hand om dig. Kram Anna

Annie

15 juni 2015 17:27

Hej!

Vad tråkigt att läsa att du har smärta/ont och konstaterade diskbråck!
Har du dem i ryggen eller nacken? jag har haft/har 3 i nacken.

Tror det beror en del på diskbråcken, tex vart dem sitter. Men jag tror ju absolut på rehab och träning. Jag gick både till sjukgymnast regelbundet och tränade ganska mycket och jag är nästan övertygad om att träningen hjälpte mig mest :)

Men du ska nog ändå vara väldigt lyhörd inför smärtan och värken. Får du mer ont av träningen så är ju inte det bra.
Jag började väldigt försiktigt. Började med enbart promenader varje dag, sen vart det pw och sen började jag med lätt träning/träningsövningar. Efter att jag vart lite bättre med tiden, så ökade jag på med träningen och kunde sen ta lite vikter också/ träna styrketräning :)

Men det viktigaste är nog att lyssna på kroppen och inte köra på för mycket-för det kan ge mer smärta. Så börja träna försiktigt är nog det som gäller. Sen så är ju träning också väldigt individuellt, beroende på hur kroppen svarar på träningen och vad man gillar för träning!

Hoppas du fick några svar :) fråga gärna igen om du undrar något eller har nån fråga, jag svarar gärna :)

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards