Direktlänk till inlägg 3 augusti 2015

Tillägnad Therese Johansson Rojo

Av Annie - 3 augusti 2015 15:45


   Det var den 6 juni 2009 och Therese och hennes vänner skulle gå på fest vid hoppbacken, utanför

   Enskede ( Stockholm ). Dem var skolkamrater och kompisar och såg fram emot festen.

   Om några dagar skulle dem gå ut 9:an, så dem var alltså 15 år gamla. Inte visste då Therese, eller

   nån av hennes vänner att det var sista gången dem skulle ses. Eller sista gången Therese skulle

   se sitt hem ...


   Några veckor innan, på valborg hade Therese kysst en kille. När killens flickvän fick reda på att han kysst

   en annan tjej, blev hon tokig av svartsjuka. Och ville då avsluta förhållandet med killen, men killen bönade

   och bad henne att ta honom tillbaka ..

 

   Enligt förunderökningsprotokollet ( https://sv.wikipedia.org/wiki/sturebymordet ) ska killen och tejen

   ha smsat varandra några dagar efteråt. Då han erbjöd sig att göra vad som helst för att få henne tillbaka ..

 
   Enligt protokollet, skrev då tjejen att hon ville att att han skulle döda Therese ..

   annars var det slut mellan dem!

   Sedan förekom massor med sms fram och tillbaka mellan dem, där dem i stort sett planerade hur/var/ när

   det skulle ske/dem skulle mörda Therese ...

 

   Det här var ca 6 år sen. Hade Therese fått leva hade hon varit 21 år idag men hon fick inte leva ..

   för nån/några fick för sig att leka gud med hennes liv :/

 

   Dem alla 3 gick i samma skola och var 15-16 år gamla. Både offret och dem skyldiga.

 

   Dem skyldiga som mördade/uppmanade till mord fick vardera 1 år & 8 månaders sluten ungdomsvård!

   1 år och 8 månader för att mörda en jämnårig medmänniska och skolkamrat??

   Även om man är 16 år så VET man att det fel och helt sjukt att mörda en annan människa.

 

   Jag blir verkligen INTE klok på rättssystemet i detta land, om vi ens har nåt? ..

 

   Sån enorm sorg för hennes mamma, föräldrar, vänner och skolkamrater. Och sen får dem skyldiga knappt

   nåt straff ( i mina ögon .. ) Vart är rättvisan undrar jag? ..

 

   Jag minns själv väldigt tydligt denna tragiska händelse. Jag kände inte Therese själv, men denna händelse

   etsade sig fast i min hjärna pga hemskheten.

 

   Jag kan verkligen rekomendera P3-dokumentär om mordet på Therese Johansson Rojo.

   Verkligen värd att lyssna på! så gripande.

 

   Källor: https://sv.wikipedia.org/wiki/sturebymordet

               Bild från google bilder

 

   Jag säger bara .. varför ????  RIP Therese Johansson Rojo

      

 
 
natalia

natalia

3 augusti 2015 18:36

Fy fan! Jag blir så arg av att läsa sånt,hemskt!

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Anna

Anna

3 augusti 2015 19:46

Nä fy så hemskt. Kan knappt tro det är snabbt. Stackars tös och familj!

Sv: Det är mest skit faktiskt:-) Känner ingen glädje till något. Mest en massa oro över allt. Men det blir väl bättre.

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

innanjagsomnar

3 augusti 2015 20:24

Det är så sjukt. Precis som du skriver, så VET man vid 15/16-års ålder vad som är rätt och fel. Hoppas att man aldrig behöver kontakt med rättsväsendet i Sverige, för det är ett skämt.

 
SaraEmma

SaraEmma

3 augusti 2015 20:31

Usch jag kommer ihåg när det hände, så himla tragiskt! Hur fasen kan nåt sånt hända??? Håller med dig att straffen är alldeles för låga ofta.
Vissa såna där händelser tycker jag påverkar en mer än andra, vet inte varför egentligen? Jag har två fall som jag tagit riktigt illa vid mig av, det första var för över 20 år sen när Helena Andersson försvann härifrån Mariestad där jag bor. Jag var med ute och letade. Hon är fortfarande spårlöst borta.
Det andra var nu i början av sommaren när Lisa Holm försvann och hittades död vid Blomberg på Kinnekulle, bara några mil härifrån. Så hemskt :( Jag har ju en dotter i hennes ålder så det är nog därför jag påverkas så, och att det var här i närheten.
Usch för all ondska i världen!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

3 augusti 2015 23:28

Tack så mycket<3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
ToBeMe

ToBeMe

4 augusti 2015 13:37

Hela rättssystemet är skit i dagens samhälle.Det är fruktansvärt och helt sjukt att det inte blir bättre. Våldtäcksmän och mördare kommer undan medan bedragare å fuskare får värre straff. Utsatta ifrågasätts och utsätts för kränkningar av maktens folk. Sjukt!

http://tobeme.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

4 augusti 2015 18:18

Ja, fyfan vilket hemskt samhälle vi lever i...

http://uptownfunk.bloggplatsen.se

Annie

5 augusti 2015 16:20

Ja verkligen! fruktansvärt .. :/

Försökte komma in på din blogg, men det gick tyvärr inte.

 
Life of Johanna

Life of Johanna

4 augusti 2015 20:36

Usch! Nej rättsystemet i detta land borde verkligen ses över!

http://lifeofjohanna.se

 
Ebba

Ebba

4 augusti 2015 21:25

Hemskt.. Det är förjävligt hur Sverige är idag. Stackars familj..<3

Sv; Ja, men precis!<3
Sv 2; Men shit vad bra! Du är verkligen en krigare Annie!<3 :*

Jodå, jag mår bara bra!<3

Massa kärlek & kramar!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Ingen bild

Bea

4 augusti 2015 23:25

Fy tusan vad vidrigt, hemskt att läsa! ;/

Kram<3

 
N

N

5 augusti 2015 11:38

Sjukt vad dåliga straff vi har i Sverige..

http://nouw.com/nathaliemaria

 
Linn

Linn

5 augusti 2015 12:37

Sjukt fina att ta upp detta av dig Annie♡ Du är en så himla fin människa, det ska du veta!

Hur mår du? :)

Sv; åh tack fina du♡

Massa kramar, ha en bra dag!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

5 augusti 2015 16:11

Usch..jag kommer ihåg när detta hände och tänkte väldigt mycket på det, den tiden men inte tänkte lika mycket som nu när du tog upp det nu!
Förstår verkligen inte hur jävla dum i huvudet man kan vara och DÖDA någon?! Inget jävla vett i huvudet, ALLS???

Sverige suger också på straff. Fy fan!!!!! Vi behöver sämre fängelse och BÄTTRE straff!
Dem är inte värda ett dugg, dem jävlarna...

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Anna

Anna

5 augusti 2015 19:36

Sv: Jag jobbar som ekonomiassistent. och har hand om växeln och butik. Väldigt varierande jobb. Sitta, stå och gå. Vilket passar mig perfekt. Anledningen till att jag skrivit in mig 25% på arbetsförmedlingen är för att behålla min 100% sgi. Varför blev du utförsäkrad?? Jag hade först en jättebra tjej men hon gick på tjänstledighet.
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

5 augusti 2015 21:17

Har du varit sjukskriven 100% innan?? I så fall blir det en riktigt utmaning med studierna men samtidigt så tror jag du klarar det då det är något du gärna vill:-) Eller?

Fråga på. Tycker bara det är roligt. Det går rätt bra att jobba 75%. Vissa dagar är tuffare än andra. Det är mest orken som tryter. Blir så lätt trött. Sen har jag ju värken dag in och dag ut. Oftast ligger den på en jämn nivå och jag är väl van vid det på ett sätt. Men oftast blir även den värre under dagen. Jag är effektivast fram till 12 sen går det utför:-) Nu i oktober skulle jag ha varit sjukskriven i 2,5 år.
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Evy

Evy

6 augusti 2015 12:19

Men asså, va faan!!! *blir arg* hur faan kan man va så jävla stört puckad å hota med eb sådan sak. Alltså att ha ihjäl en annnan människa bara för att...! Då äre ju f**n fel i hövvet på fôlk om de ska tänka så.

Tycker inte att ett år räcker ens! Borde vart längre straff för det där som de gjort mot den tjejen.
Verkligen tråkigt att hon inte fick leva så länge.
Förstår inte vad det är med folk i dagens läge som Ska hålla på på det viset!?!... Det är ju ärligt talat sinnes sjukt.

http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

6 augusti 2015 17:55

Sv; Åh tack fina Annie, betyder så himla mycket!<3 Tack, tack!<3 Vet inte vad jag kan säga mer än att detta är nu inne i mitt hjärta :)

Jodå, det får allt gå! Just nu är det lugnt men smärtorna, dock fortsätter det fortfarande...snart är jag också klar med tabletterna, ca 10-11 kvar! Kännes superskönt, men då kommer tankarna på vad som kommer hända efter det..

Jag förstår hur du känner, det är klart att du tröttnat på allt, alltså smärtorna och inte får din vanliga vardag, att funka som vanligt.. Tänker på dig och gjort det i massor när jag var borta!
Grymt av dig som fortsätter att vara aktiv och göra det du tycker om även fast smärtorna finns till, kämpa på <3

Åh vad härligt att proverna såg bra ut, blir då jätteglad av att höra det :D
Okej, skönt att du nu har det borta, hoppas att det ser bra ut!

<3<3<3<3

Varma kramar!

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Ingen bild

Anna

7 augusti 2015 15:57

Sv: Jag tog bort den.. min blogg alltså

Annie

7 augusti 2015 20:38

Aha ok :) Trevlig helg :)

 
Maria

Maria

8 augusti 2015 15:48

Är tråkigt när svartsjuka går så långt
och bara för en kyss.
Att sen mörda någon för att bli tillfredställd nog.
Är hemskt & 1 år och 8 månader.
Vad är det i jämförelse med ett liv?
Betyder ett liv så lite?
Rättssystemet i dag är helt snedvridet:(

http://regnpil.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 augusti 2015 13:28

Detta är ju helt fruktansvärt. Kommer ihåg när jag hörde talas om det.

Om det var någon den här tjejen skulle varit arg på vore ju ändå hennes pojkvän som inte stoppade kyssen, då han redan hade ett förhållande.

Hursomhelst en fruktansvärd tragedi som var så onödig. Tänker på familjen..

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards