Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Sluta sätt etiketter på människor

Av Annie - 6 augusti 2015 19:30


   

  

   Ja jag är ett sex and the city-fan. Gillar verkligen den serien. Och inte för glamouren.  
   Inte bara i alla fall ;) Jag gillar att dem är så olika och "lever olika liv" men ändå är dem bästa vänner.

   Och ett budskap med den serien gillar jag skarpt! Att varför ska alla leva lika liv? och vara lika?

 

   Och varför ska det på en gång frågas. Är du singel, sambo eller gift? Och har du inte barn ..

   Ja men gud då MÅSTE man ju fråga varför hen inte har barn? ..

   Precis som att det är ootänkbart att inte ha barn .. Och varför angår det dig som frågar.

   Personen ifråga kanske inte ens VILL ha barn eller kanske inte kan få barn ..

   Vissa saker frågar man faktiskt inte. Bara sådär!

 

   Det var mina åsikter för denna gång. Vad tycker du?

 
 
Anna

Anna

6 augusti 2015 20:22

Tack för dem fina orden:-) Det värmer.
Vad jobbade du med innan? Vet inte om jag frågat vad du ska läsa till:-) Så det får du gärna berätta.

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

innanjagsomnar

6 augusti 2015 20:41

Ja, det sätts alltför många etiketter på oss. Och vi är ganska bra på att sätta etiketter på oss själva också. Vilket blir väldigt begränsande... Och det där med barn, ja. Suck! Jag är snart 40, och ÄNTLIGEN har folk slutat säga "vänta du bara, tills du träffar rätt kille!" när jag sagt att jag faktiskt aldrig velat ha barn. Som att det är emot någon lag att inte vilja ha barn och välja det liv som personen som säger så gjort! (För det är ju de som själva har barn som säger "vänta du bara....")Alla måste inte skaffa barn. Alla VILL inte skaffa barn. Och framförallt - det är inte alla som BORDE skaffa barn.

 
Elin

Elin

6 augusti 2015 23:04

Jag håller verkligen med dig! Det kan vara vissa saker som hänt eller är därför man inte har eller är den och den saken!
Blir så arg ;( håller verkligen med dig, toppeninlägg!

Kramar <3

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Elin

Elin

7 augusti 2015 13:48

Tack, jag vill det men jag är så rädd för att få höra samma sak som senast jag var där men om det skulle hända, då ska dem få höra ett par saker, ex. på hur sjukvården verkligen suger och om dem skulle vilja att hans/hennes son eller dotter skulle behöva må så här! Så jävla trött på dem och hoppas att när den dagen händer och mina ord blir sagt hoppas jag att dem får sig en REJÄL tankeställare!
Ingen är värd det här och verkligen inte bli omhändertagen av sjukvården som jag blev!

Ja det ska jag! Tack finaste du <3
Ja, ultraljud är gjort och det såg bra ut, jag också men tydligen är det bättre att vi barn ska gå med smärtor för det "slutar" väl inom en framtid. Det är ju "skolan", hormonerna... arg av att få höra detta!!!

Tack så mycket fina Annie, du är BÄST <3 Du förstår mig så väl!

Många kramar <3<3

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Snöflinga

Snöflinga

7 augusti 2015 14:12

Jag håller ju med dig, i mitt fall vill jag inte ha barn, men ofta när jag fått frågan har jag tänkt på hur det skulle vara att få den frågan om jag ville ha barn men inte kunde få barn - det skulle svida så fruktansvärt. Ibland har jag funderat på att säga att jag inte kan få barn bara för att den som frågar ska få sig en tankeställare, men det tar emot att ljuga. Fast det vore ett bra sätt att få folk att tänka till.

Sen gör vi alla misstag och säger/frågar saker som gör ont, men standardfrågor som mest är jobbiga kan man undvika. Så gör jag även om jag tror, nästan vet, att någon är gravid - jag frågar inte, för har de inte berättat vill de inte berätta ännu. Och när de berättar säger jag inte "det har jag räknat ut", då känns det som att man tar ögonblicket av glädje att få berätta från dem.

Massor av kramar!

http://snoflinga.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 augusti 2015 13:31

Håller verkligen med, jättefina ord! Som stämmer så himla bra.

Det tycker jag faktiskt ingen har med att göra. Varför man är singel kan bero på många olika saker, och ja barn. Alla är vi inte barnkära och dessutom måste man ju hitta den rätte och någon man kan lita på. Så man inte står där helt själv en dag.

Och även att man faktiskt inte vet om man kan få barn. Jag är en av dem som inte gillar barn i någon som helst form. Inte ens bebisar.

Något jag däremot älskar är djurbebisar! Helst valpar ^^ alla är vi olika ;)

Hoppas allt är bra med dig, tar en paus från bloggen =)

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards