Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Att välja någon annan än sin partner ..

Av Annie - 22 juni 2016 19:45


    Ja det finns nog lika mycket tankar och åsikter om otrohet, som det finns människor

    Är ett ganska laddat ämne och börjar man prata om ämnet kan det lätt leda till diskussioner.


    Mina åsikter om otrohet är väldigt svart eller vitt.


   1. Ifall min partner väljer att vara otrogen så föredrar han någon annan person än mig.

   2. Väljer att (antagligen) ljuga för mig.

   3. Väljer "att slänga bort" våran tid tillsammans. Det är i stort sett, mina åsikter.

   4. Plus att min partner vet mina åsikter om just otrohet och skulle han göra det ändå-

       skulle han bryta både tillit och förtroende. Basen i ett förhållande.


   Då har han redan gjort sitt val, anser jag. "Det" skulle alltid ligga kvar och mala i min hjärna och då skulle

   det nog aldrig funka att vara kvar i det förhållandet. Och ärligt talat har man gjort det en gång,

   finns alltid risken att det händer en andra gång ..


   Personligen skulle jag nog aldrig kunna förlåta. Jag känner mig själv hyfsat väl-vid det här laget.

   Och tilliten är ganska bortblåst då och tillit är ju nummer 1 i ett förhållande. Anser jag.

   Har man ingen tillit, att man inte litar på varandra. Vad är det då för vits?


   Och jag har varit med om just denna situation i ett tidigare långt förhållande.

   Min partner var då otrogen. Jag var yngre då, i 20-plus åldern, så det var länge sen nu :)

   Så jag kan säga rätt säkert. Nej, jag skulle inte förlåta.

   Jag dömer inte den som varit otrogen, men jag skule antagligen aldrig stanna i ett förhållande,

   där otrohet förekommit.


   Vad tycker du? Skulle du kunna förlåta? Eller har du varit i den situationen själv?


   

 
 
Ebba

Ebba

22 juni 2016 19:59

Håller med dig, skulle nog själv dumpa personen direkt. En gång otrogen, alltid otrogen! (Men det är ju vad jag tycker då, haha ;) )

Sv; Åh, vad kul! :D Fasiken vad coolt!
Sv2; <3

Kramar!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Ilona

Ilona

23 juni 2016 10:20

Håller med, jag skulle aldrig stanna i ett förhållande om min partner var otrogen. Jag tycker att det är den största kränkningen man kan utsätta sin partner för. Vissa kanske kan förlåta, men inte jag även om "det inte var meningen och det aldrig skulle upprepas" :)

http://nouw.com/mammatillelise87

 
inte-ensam

inte-ensam

23 juni 2016 10:42

Jag håller med dig i stora drag, det är som du säger att vet ens partner om ens syn på det hela och ändå är otrogen så har de valt någon annan över dig. Jag tror inte heller jag skulle kunna leva vidare i ett förhållande där min partner hade varit otrogen mot mig. Hon får ensamrätt på mig och då vill jag ha detsamma i retur.

http://inte-ensam.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

23 juni 2016 15:17

Kul att du var med i tävlingen på min blogg, den är nu avslutad.

Kika in o se om du vann :)

Även tack för att du ställde en fråga.

Kramar!

http://nouw.com/nattis

 
Days by Johanna

Days by Johanna

23 juni 2016 15:22

En gång otrogen alltid otrogen! Jag har tyvärr varit älskarinna, men jag var 20 och kär, :( Så här efteråt känns det helt fel. Sommaren innan jag träffa Erik var jag i sthlm och då träffade jag honom igen. Nu har han ny tjej och två barn. Ändå var han villig och ligga med mig. Men jag kunde inte. Jag var mer mogen och kände att jag kunde inte göra så mot hans barn och fästmö. Så därför förlåter jag aldrig en otrohet.

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
Ilona

Ilona

23 juni 2016 16:08

Sv: Tack :)

http://nouw.com/mammatillelise87

 
deninrekampen

deninrekampen

23 juni 2016 21:59

Sv: Tack vännen, det betyder mycket att jag visste att jag kunde skriva till dig <3 Gick ganska bra ändå, tacka vet jag lugnande i sådana situationer och jag klarade dagen, för jag lever ju idag haha! Kändes skönt när sambon kom hem igår sen :)

Angående ditt inlägg.. Jag är sååå EMOT otrohet. Är man otrogen så är det något som är fel i förhållandet. Då menar jag inte att skulden ligger på den som någon varit otrogen mot. Utan att att en person som är otrogen inte bör vara i ett förhållande... Svårt att förklara.. Det är väl bättre att lämna om man är så olycklig eller vad man nu är och såra på det viset och välja sin väg. Än att ligga med någon annan och krossa en människas hjärta. Jag tror du förstår vad jag menar!! :)

Va rädd om dig!! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

24 juni 2016 10:26

Vad glad jag blir :) Jag har sofiagust85@gmail.com :)

Nej det är helt sjukt, dom små kycklingar slängs på band, hanarna åker ner i ett hål där dom ligger på hög och gasas ihjäl... Det tål att tänka på. 15000 st varje dag, bara i Sverige... Det är så man vill spy..

De trodde att det var fel på henne eftersom hon var vit, vita är ju ibland döva kan se dåligt med, men det var ju inget fel på henne men dom var ju helt puckade!

Hur är allt med dig? <3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
deninrekampen

deninrekampen

25 juni 2016 03:34

Jag skrev i ett mail var jag gjorde midsommarafton hihi :) Vad hittade ni på? :)

Blev någon timmes sims 4 spelande med, skönt o koppla ifrån hjärnan lite!! :)

Va rädd om dig <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

25 juni 2016 13:00

Han hade lätt gjort det, men jag ville inte. Kunde inte. Jag ragga upp en annan ute istället haha! Det blev han dock rätt sur för, men jag hade inte lovat honom något och han var i en relation, sedan dess har jag inte hört ett ljud från honom ( skönt)

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
deninrekampen

deninrekampen

25 juni 2016 15:20

Dumma mail! :) det var inget viktigt ändå :D

Tack, det är du med ska du veta!! :) <3

Skönt att vara nykter, det var jag med, dricker ju inte pga mediciner precis som du, sen ogillar jag ju att bli full och så ändå :) Vi vaknade pigga o glada istället för bakfulla ;)

Härligt att du hade en bra midsommar!

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

25 juni 2016 20:27

Ja, men både åskan och regnet behövdes så det gjorde inget att förmiddagen var sådär :)

Ja, just därför tror jag en gång otrogen, alltid otrogen.

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
deninrekampen

deninrekampen

25 juni 2016 20:48

Hoppas det går bra för dig, du vet att du kan skriva av dit till mig på mailen i fall du skulle behöva, speciellt om det är en tuff vecka!!

Du fixar denna veckan bra , det vet jag! :) Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

25 juni 2016 21:00

Tack, önskar dig det samma :)

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

25 juni 2016 21:45

Några planer för morgondagen?

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
deninrekampen

deninrekampen

25 juni 2016 22:35

Sv: Jadå, jag vet att jag får publicera om du inte skrivit radera :)

Vi får kämpa på och inte ge oss, tillsammans är vi starka! Oavsett det är över nätet eller irl :D Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

26 juni 2016 13:35

Åh vilket bra inlägg! Håller verkligen med dig i allt du skriver!

http://nouw.com/nattis

 
Anneli

Anneli

27 juni 2016 01:12

Hej, jag har oxo varit i den situationen ett par gånger o det gör satans så ont. Jag har inte förlåtit någon av gångerna, jag slängde ut dom trots att dom skulle övertyga mig om att det var första o sista gången. Dom skulle aldrig göra om det för jag var kvinnan i deras liv. Helt plötsligt så ville den ena killen gifta sig med mig o skaffa barn, han gick med på allt det som vi hade pratat om tidigare men jag kunde inte lita på honom. En gång otrogen alltid otrogen. Det har gått så långt så jag hellre lever ensam än att gå igenom det en gång till.
Har även varit ut efter andra saker i mitt senaste förhållande så han gjorde så jag inte har vågat dejta sen 2008.... Varför måste vissa karlar förstöra ?

Hoppas du sover gott, ha en bra vecka. Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

27 juni 2016 09:50

Tycker att det var väldigt bra av dig att ta uppe denna tråd då jag vet att det är sjukt många människor som går tillbaka till människorna som tidigare varit otrogna mot dem. Finns det ingen spärr hos den personen som går tillbaka och heller inte till personen som var otrogen?
Vem vill ens vara otrogen, varför inte då säga till sin partner att han inte känner samma känslor som innan och säga adjö ISTÄLLET för att vara med någon annan medans man har ett förhållande? Jag tycker det är så dumt! Att också gå tillbaka gör inte situationen bättre, jag anser att det bara kan bli sämre.. för hur vet hen att han/hon inte fortsätter? Hur kan allt bara vara bortblåst och låtsas som ingenting hänt... nej jag skulle be människan dra långt åt skogen för, för mig är det oacceptabelt!

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Annelie

Annelie

2 juli 2016 13:55

Fyyyy för otrohet,,, finns inte en chans i helvetet att förlåta det,, inte hos mig i alla fall.
Kan inte min man hålla sig till mig, ja då är han inte ämnad för mig.
Jag har råkat ut för en otrohet,, jag hittade min dåvarande sambo till sängs med en jobbarkompis till mig på vår midsommarfest.
Han åkte ut illa kvickt.

Så, i mitt liv finns inte tillstymmelse till förlåtelse vid ett såå stor snedsteg sak.
Samma med lögner,, det går inte heller hem hos mig.

Ha det gött.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 juli 2016 14:20

Jag håller verkligen med dig i allt du skriver!

Jag kan relatera till hur du tänker för så gör jag med.

Jag skulle aldrig någonsin kunna förlåta att min partner är otrogen. Det skulle sitta och knaga jämt! Jag skulle vara misstänksam hela tiden för det är verkligen som man säger: otrogen en gång, alltid otrogen.

Jag har aldrig fått svart på vitt att mitt ex var otrogen mot mig men min magkänsla säger mer det. Han började med ursäkter hela tiden som han sedan glömde bort han ens nämnt.

Den sista ursäkten som jag skulle genomskådat direkt, men jag ville inte tänka så illa om honom. Det var när han lämnade mig en söndagsmorgon (vår enda lediga helg tillsamnmans) för att putsa sin mobrors fönsterrutor när det dessutom ösregnade utomhus!

Jag vet att du också varit med om otrohet, som du berättat för mig innan. Tråkigt att du råkat ut för det men jag tror faktiskt att det stärker en och man blir mer "seende" inför ett nytt förhållande. Man ser varningsflaggorna snabbare.

Därför tänkte jag fråga om du vill ge mig din synpunkt på en sak? Du har alltid gett mig så fina råd och pepp.

Jo jag har en crush på jobbet och jag kan inte riktigt tolka honom. Det har varit mycket blickar fram och tillbaka genom månaderna. Och för ett tag sedan så kom han med sina kollegor till vår bakgård och skulle hämta en bil.

Det här kunde varit ett upperligt tillfälle för oss att säga hej och börja prata. Han kommer innan sina kollegor men under hela tiden så glodde han bara ner i marken och låtsades som jag var osynlig. Han sa inte ens hej. Jag trodde först det berodde på att hans kollegor var i närheten eller att han är blyg. Men kanske också att visa, att intresset är borta. Men man kan ju vara artig för det ändå ju.

Så för någon vecka sedan när jag stod och tvättade en bil. Låtsas som jag inte ser hans jobb bil komma körande förbi oss. Men i ögonvrån kan jag se hur han KRYPER fram med bilen haha. Blir inte klok på människan.

Iallafall så googlade jag honom bara för att, och hittade honom på Instagram. Såg först ut som en bra kille. Lägger bara ut lite måttligt men meningsfulla bilder. Ja så såg jag vilka konton han följde...

Omg vilka konton! Det är porrstjärnor, nån enstaka porrklubs konto, "I love silicon tits" etc etc dvs tjejer med sjuka kroppsideal, silikon bröst, sminkade till max.

Allt sånt som jag fördömer och hatar.

Kalla mig pryd men att visa att man följer sådant här perverst inför sin familj och vänner. Ja, respekten för honom dalade.

Vad är hans kvinnosyn egentligen? Är jag för dömande? Att tycka att killar som följer sådant här dagligen är svin rent ut sagt?

Eller är han bara ensam och kåt som vissa säger.

Jag har inte svarat dig på länge här, jag har kämpat med dom vanliga besvären och jag ser att du också kämpar. Jag hoppas att du har det okej ändå här i sommarvärmen.

Jag hoppas att jag kommer lite på fötter här snart igen och kan följa era bloggar mer.

Ps: Det är mycket riktigt Matador.

Bakken som ligger i klampenborg Danmark. Man kan jämföra det med gröna lund och Liseberg fast inträdet är gratis! De har för något år sedan byggt upp hela Matador världen inne i nöjesparken. Helt fantastiskt och mysigt att besöka.

Många sommar kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards