Alla inlägg den 4 september 2016

Av Annie - 4 september 2016 19:30


   Endel av er läsare känner till hur min smärtresa började, men ni är nog ändå ganska som inte

   känner till hur allting började. Det började iaf för ca 4 år sen, med smärta i skuldra, axel och arm.

   Och några månader efteråt kom en BlixtSmärta i nacken! Och den var hemsk. Riktigt hemsk ..

   Det kom en morgon. Akut SMÄRTA i nacken. Och nu pratar vi nackspärr gånger 100 ungefär.

 

   Det var tur jag inte visste då, vad som skulle hända. Och det var tur jag inte visste då att det var

   början på flera år av smärta.

 

   Sen började fajten. Fajten med kroppen och fajten för att få en MR. Magnetröntgen.

   Magnetröntgen är ENDA sättet att se kotor, diskar och dylikt för att hitta ev sjukdomar.

   Och jag fick stå på mig för att få en MR. Verkligen .. för jag trodde inte att det var muskulärt el liknande.

   Jag hade helt enkelt för ont. Alldeles för ont!

 

   ( Kan tillägga att jag går till annan läkare nu ;)

 

   Ja och till slut fick jag min Mr, efter 2-3 månader. Åkte ner till Uppsala en morgon för att göra den.

   Sen fick man vänta ett tag. Och sen typ 3 dagar innan julafton, fick jag min mindre roliga julklapp ..

 

  " Diskbråck på flera nivåer i halsryggen". Alltså 3 diskbråck i nacken. C3-C6. Så diskbråck i halva nacken.

    Mer eller mindre, då vi har 7 kotor i nacken.

 

   Poängen är .. Har ni besvär, ont, smärta, mår dåligt eller vad det än gäller .. Stå på er!

   Stå på er och Stå på er .. Tyvärr så behövs ofta det i dagens vård. Tragiskt men sant.

 

   Och går du till läkare som inte tar dig på allvar eller som inte ger dig den hjälp du behöver,

   Gå till annan läkare, som patient och vårdsökande har man ändå rättigheter.

 

   Det är våra kroppar och våra liv och faktiskt så känner man sin egen kropp bäst ..

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards