Alla inlägg den 31 juli 2017

Av Annie - 31 juli 2017 19:15



 Vi kom hem för en stund sen. Känns som vi hann med riktigt mycket på våran

 kortweekend i Stockholm ..


    -Vi började våran söndag i Sthlm, med takvandring på Riddarholmen.

      Vi träffades vid statyn "Birger Jarl" på Riddarholmen. Vi var en grupp på ca 10 pers, med en guide 

      och en säkerhetsansvarig för vandringen.

 

     Takvandringen gjordes på taket till kammarrätten, som tillhör Svea hovrätt.

     När vi kom upp var det påklädning av sele, livlina och hjälm och genomgång av vandringen

     plus lite säkerhetsrutiner.

 

     Sen var det dags och då jag har höjdrädsla, så måste jag erkänna att jag var nervös, 

     och jag blev mer nervös när de berättade att det inte var räcken runt hela vandringen.

     Vissa delar var med räcke ( eller nåt att hålla i ) och vissa var utan.

 

     Det var både kul och spännande. Men även bitvis ångesttriggande, det måste jag erkänna ...

     Men jag gjorde det och trotsade min höjdrädsla. det känns riktigt strongt faktiskt.

 

 

     -Resten av våran weekend bestod av resturangbesök, drink i hotellbaren och besök på Gröna Lund.

      Och jag lyckades dra hem storvinsten i chokladhjulett nämligen 2 kg choklad ;)

 

      -Lite mys på hotellbaren-med en mojito för mig och öl för mannen ;)

 

      -Utsikten från hotellfönstret. Vi bodde på Scandic, sjöfartshotellet som ligger slussen. Centralt på söder ;)

  

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards