Direktlänk till inlägg 7 januari 2018

Veckans höjdpunkter på gott och ont ..

Av Annie - 7 januari 2018 20:00


 

    Veckans tankeställare .  
    Är ljudboken "Ända in i mägen" av Annika Taesler. Absolut en tankeställare. Enormt gripande. Sorglig.

    Och väldigt bra. En bok man aldrig glömmer. Det kan jag nästan garantera.

    Annika har skrivit boken & det är även hon som är rösten i ljudboken plus att det är henne boken handlar om.

 

  

    Veckans bästa . 
    Styrketräningspasset i torsdags. Haft ett uppehåll pga bla förkylninig. Så passet i torsdags, var det första

    på ett bra tag. Och så underbart det var att få känna kroppen jobba, känna adrenalinet och alla

    härliga enforfiner. Älskar träningen. En av mina passioner i livet.

 

    Veckans sämsta .

    Att ha cancer så nära mig i livet. Och att det kommit så nära. Säger bara. Skit cancer.

    Han skulle ha opererats i onsdags-men då han blivit förkyld så ställde dem in op. De opererar inte då-

    om patienten blir förkyld eller så, pga sänkt allmäntillstånd.

    Bara att hoppas att förkylningen försvinner snabbt, så han kan ringa op. Skit. Cancer.

 

    Veckans nya . 
    Började min arbetsträning i tisdags. Är väldigt nytt men känns bra :) Skönt få in mer rutiner i livet

    och vara i gång igen. Och få träffa människor och ha arbetskompisar. Det har jag saknat.

 

    Veckans fundering. 

    Oj det är många. Eller fundering, snarare tankar. Ploppar upp så mycket tankar

    i mitt huvud-både större tankar och mindre tankar. Ska jag färga håret i annan färg?

    Klippa av det? Vad ska vi äta till middag? till större stankar som vad kommer hända framöver?

    Hur kommer min framtid bli? Utveckla konsten? ;)

 

  

 

 
 
icaibloggen

icaibloggen

7 januari 2018 22:11

Sv: Fina du <3 ja verkligen, vi märker ju direkt när vi inte pratat på några timmar haha <3

Boken är så bra, det är som du säger man får sig en tankeställare. Det man ser som en självklarhet är inte en självklarhet för alla. En sann kämpe är hon!! <3

http://nouw.com/icaibloggen

 
Sanna

Sanna

7 januari 2018 22:39

Hoppas att du fått en riktigt bra start på det nya året och får en god fortsättning gumman <3 Ja fy cancer är inte att leka med, håller tummarna att förkylningen ger med sig snabbt <3

SV: Tack <3

Sköt om dig <3

Kram Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

8 januari 2018 10:12

Håller tummarna för att op ska gå bra, kram!

http://nouw.com/nattis

 
Johanna Utterberg

Johanna Utterberg

8 januari 2018 15:05

Kul med sån här lista men fyfan för cancer och alla som drabbas :( Hemskt och jag hoppas allt kommer gå bra för honom/henne <3 Kramar!

http://johannautterberg.blogg.se

 
JoJo

JoJo

8 januari 2018 18:10

usch cancer är såå fruktansvärt!! jävla skit sjukdom!! :(

sv; ja innehållet var så bra. jag är så nöjd :) tack fina du, helgen blev väldigt lugn men lite träning blev det allt igår ;) ja det är skönt att förkylningen är på väg att försvinna. hoppas att du också hade en bra helg vännen :) kramar ​

http://nouw.com/rockdoll

 
natalia

natalia

8 januari 2018 19:15

Hoppas du haft en fin dag <3

http://nouw.com/nattis

 
Amanda CL - Life is art

Amanda CL - Life is art

8 januari 2018 22:02

åh ska gå in och läsa om den boken!

hoppas operationen kan bli av snart <3<3

http://amandacarlberg.se

 
Johanna Utterberg

Johanna Utterberg

9 januari 2018 08:44

sv: Ja så tråkigt när sånt strular men nu är allt löst och jag är igång med pluggandet, det är bara CSN som ska återbekräfta studiebidraget men sen så ;) Kul att du har pluggat på högskola, jag pluggar "bara" på komvux-nivå så får inga högskolepoäng men examen/slutbetyg i mina kurser såklart. :) Tack snälla du, det lär krävas extra mycket disciplin men ska nog gå bra :D<3 Ha en fin dag! Kramar

http://johannautterberg.blogg.se

 
natalia

natalia

9 januari 2018 14:35

Tack snälla <3

http://nouw.com/nattis

 
Amanda

Amanda

9 januari 2018 14:44

Alltså fy fan för cancer säger jag bara, det är en helvetessjukdom som ingen ska behöva lida av! Alltså fy!! Skänker alla tankar <3

http://mandasdiary.devote.se

 
Anna

Anna

9 januari 2018 18:10

Gillar det här med veckans.... Får man lov att härma😊 så hemskt med cancer. Hoppas det går vägen med op och allt och att han blir frisk.

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

9 januari 2018 18:22

Cancer :( fy huvva. Min far opererade ju cancer i maj 2016, nu är han sämre... eftersom han är så gammal, han är född 1932 så blir det inte varken cellgifter eller operation utan det är bara att acceptera.

Jag hoppas Din nära & kära snabbt blir återställd från förkylning så hen kan opereras, väntan är svår och om måendet dessutom är riktigt dåligt är det ohyggligt jobbigt.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards