Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Att leva med diskbråcken

Av Annie - 28 februari 2014 14:45


Igår kväll var en jobbig kväll, hade mycket värk och nervsmärta då.

Hade ont i armen imorse med, men jag gjorde min rehabträning ändå.

Men det blev ingen träning för armarna, bara träning för ben och rumpa.

Men det kändes riktigt bra efteråt att jag gjorde det i alla fall!

 

Att leva med diskbråck går så upp och ner. Värken och smärtan kommer och går.

En del dagar är ok, medans andra dagar har jag värk eller mycket smärta. Jag skriver leva med-

för det är så det är. Jag har varit tvungen att lägga om mitt liv.

Jag kan inte göra normala saker i hemmet som en frisk person kan göra tex dammsuga.

Skulle jag göra det, skulle jag få sån nervsmärta att jag inte kan använda armarna överhuvudtaget.

Jag skriver inte för att folk ska tycka synd om mig, utan jag skriver för det är så det är.

Det är så här mitt liv ser ut. 

 

Men jag tänker positivt och jag ska bli frisk en vacker dag.

Jag hjälper mig själv genom min rehab och träning. Det är ett måste när det gäller diskbråck

att träna, genom det så stärker jag upp kroppen och bygger muskler och då kan det läka.

Läkningen tar lång tid men jag har accepterat det.

 

Nu blir det kaffe. Jag behöver mitt em kaffe ....

 

 

 

 

 

 
 
frozenfire

frozenfire

28 februari 2014 16:26

Min pappa har precis fått diskbråck. Kanske ska rekommendera honom din blogg då du verkar skriva så peppande :)

http://frozenfire.bloggplatsen.se

Annie

28 februari 2014 16:32

Stackars honom. Ja jag vet ju hur det är ..
Försöker skriva peppande mest, för att peppa mig själv och även andra :-)
Tack för det ;-) Ja gör det, kanske han vill läsa min blogg :-)Bara roligt att kunna inspirera andra människor ;-)

 
En plats i solen

En plats i solen

28 februari 2014 17:24

jag kollade när jag skicka till dem, då skrev dem att den skulle skickas denna veckan, så hoppas du fått den nu, annars bör den komma i början på nästa vecka

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

1 mars 2014 09:44

Ok tack :-) Har inte fått den nu heller, så hoppas på nästa vecka då ;-)

 
luvcatz

luvcatz

28 februari 2014 18:51

Gud så frustrerande såna dagar måste vara. Fast du har lärt dig hantera det märker jag :-)

Ha en fin kväll, kram!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

1 mars 2014 09:46

Ja det är frustrerande och jobbigt :-(
Men kan ändå hantera det lite bättre nu.
Gäller att vila mycket såna dagar.

Tack snälla ;-)
Kram/

 
natalia

natalia

28 februari 2014 20:12

Åhh jag vill tacka dig för frågan/orna du ställt!
Blir så himla glad när folk förstår att man vill ha frågor. Så tack så mycket och ha en underbar kväll <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

1 mars 2014 09:47

Varsågod! ;-)
Förstår det :-)
Kramar!

 
natalia

natalia

28 februari 2014 20:12

Du är så stark som står ut <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

1 mars 2014 09:48

Tack snälla

 
natalia

natalia

28 februari 2014 21:51

Nu är Del 1 av frågestunden uppe på bloggen och imorgon klockan nio på morgonen kommer Del 2 och någon tid framöver kommer Del 3 :)
Kram

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

1 mars 2014 09:48

Ok, ska kolla in det! ;-)

 
natalia

natalia

1 mars 2014 01:16

Hej! Jag har en omröstning på bloggen så om du går in på min blogg och tittar till höger så hittar du den! :D
Gå gärna in och rösta, tack på förhand.
kram<3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

1 mars 2014 09:49

Hej vännen.

Ska kolla in det! ;-)
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards