Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Är det verkligen värt det? .....

Av Annie - 11 april 2014 14:45

Läste ett reportage för några dagar sen.

Har sen dess tänkt mycket på reportaget och tjejen som det handlade om.

Så otroligt hemskt och tragiskt ! :-(

Det handlade om en svensk tjej som ville göra en bröstoperation ( förstora brösten) ..

Hon ville få göra operationen ganska snart och inte vänta så länge, så hon beslutar

sig för att göra operationen utomlands. För det är längre väntetid i sverige.

Hon gör operationen i Gdansk ( Polen) och på bara några timmar förstörs hennes

liv helt och hållet. Allt går bara så fel på denna operation ....

 

Svenska läkare anser att dem gav henne alldeles för mycket starka läkemedel ( bla morfin)

och dem sövde ner henne alldeles För länge.

Det slutar med att hon får syrebrist i hjärnan och hjärtstillestånd! ...

Sjuksköterskorna lyckas få igång hennes hjärta, men hjärnskadan är då ett faktum!

Hela hennes liv förstördes på den operationen ....

 

Vad jag vill säga med detta inlägg är att en operation är Alltid en risk!

Det är alltid en risk att låta sig sövas ner och bli opererad ....

 

Det är en helt annan sak om man måste operera sig pga hälsan eller för att överleva,

då kanske man måste operera sig! man har inget val! Men bröstoperaton är ju nåt helt annat ..

Så tänk er för många ggr innan ni vill göra en bröstoperation. Är det verkligen värt det ? ....

 

Varför ser samhället ut så här nuförtiden ?  ....  Som tjej ska man helst ha en perfekt kropp,

vara snygg, träna som en galning, banta och ha stora bröst. Varför då undrar jag?

Stör mig så otroligt på sånt här!

Vad är viktigast egentligen, en super trimmad kropp och snygga bröst eller att må bra och ha Hälsan i behåll? Det är inte speciellt svårt att svara på den frågan i min mening.

 

Så snälla ni tänk er för innan ni bestämmer er för att göra en bröstoperation.

En operation är alltid en risk.

 

Håller ni med, eller har ni andra åsikter?

Har nån mer kanske läst om detta. Vad tycker du? .... Dela gärna med er!

 

 

 

 

 

 
 
Nathalie

Nathalie

11 april 2014 16:57

Ååh vad tragiskt... Håller verkligen med dig. Vi alla är ju trots allt uppbyggda olika och det är det som är charmen, alla är unika på sitt sätt <3

http://www.nathaliieskoog.blogg.se

Annie

11 april 2014 17:00

Ja det är verkligen så hemskt och tragiskt! :-(
Pga av en bröstoperation .. så sorgligt! ..

Ja verkligen håller med dig!

 
Ingen bild

Bea

11 april 2014 18:14

Vad tragiskt att läsa... Att ha en ung (antar att hon var ung?) frisk kropp och förstöra den bara för att man vill ha lite större tuttar?! Fy fasiken!!! ;(

Visst, jag vill också se så bra ut som möjligt, vem vill inte det, det är ju därför jag sminkar mig t ex... men det finns en viss gräns. Jag skulle aldrig genomgå en operation bara för att se snyggare ut!!!

Du är så sund och har så friska åsikter... tränar för att du vill slippa värk och då mår helt enkelt gott av det. Världen behöver fler kvinnor som du!!! :)

Kram från mig

Annie

11 april 2014 19:23

Ja det är så tragiskt och hemskt! :-(
Så sorgligt ....

Nä precis håller exakt med dig! ..
Jag har samma åsikt som dig!

Tack snälla du!

 
natalia

natalia

11 april 2014 20:51

Jag kom in på samhäll, ville alltid jobba med människor så nu kanske det blir nått :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

12 april 2014 08:59

Vad roligt! ;-)

 
En plats i solen

En plats i solen

11 april 2014 20:55

haha javisst var den rolig, svårt och skylla i från sig, men försöka går ju :)

Det är hemskt det som hände, jag skulle aldrig våga göra en sådan operation utomlands.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

12 april 2014 09:00

Ja verkligen ;-)

Ja jätte hemskt! :-( och sorgligt ..
Nej inte jag heller.

 
luvcatz

luvcatz

11 april 2014 22:00

Ja så hemskt, skönheten har högt pris för vissa....

Ja, jag gillar Stiftelsen, de är riktigt bra :)

Ha en fin helg, kram

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

12 april 2014 09:01

Ja verkligen ...

Ja det är dem! :-)
Detsamma!
Kramar/

 
Jess

Jess

12 april 2014 11:07

Det är oerhört sorgligt det som hände den tjejen. Att operera sig för att passa in tycker jag är fel. För vad är egentligen perfekt? Alla är vi skapta i olika former, det finns en anledning till varför vi inte ser lika ut. Sen finns det vissa medicinska orsaker till varför man gör vissa operationer, tex jag som ska göra en gastric bypass och den gör jag pga att jag har medicinska problem.
Hoppas du får en bra dag

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

12 april 2014 12:14

Ja verkligen. Så sorgligt och hemskt!:-(
Ja jag är av samma åsikt som dig! ...
Precis håller med!

Absolut så är det verkligen!
Jag har själv opererat mig tidigare och det var nåt jag var tvungen till! Var svårt sjuk då, så hade nog inte överlevt annars ...

Så då är det ju bra, då man ju kanske måste operera sig eller som i ditt fall att du behöver operera dig för medicinska orsaker, då behövs det ju :-)

Detsamma!
Kul att du delade med dig!
Kram/

 
grodbebis

grodbebis

13 april 2014 15:29

Jag såg reportaget om henne när det gick på tv för ett eller två år sen…Lika sorgligt då… Jag har följt hennes öde på lite närmare håll, känner en av hennes närmsta vänner. Det är så hemskt, hela familjen är förtvivlad, hennes stackars sambo som försökte övertala henne att låta bli….
Jag har själv "skönhetsopererat" mig, MEN det var för min egen hälsas skull (alltså inte bröst förstoring) och det ÄR läskigt när man tänker på vad som kan hända… Jag skulle aldrig någonsin våga göra det utanför Sverige… Vi har trots allt läkare med större kunskap och erfarenhet här…. Kram till dig, det börjar ju bli vår nu!! :-)

http://grodbebis.bloggplatsen.se

Annie

13 april 2014 15:58

Ja det är så hemskt! Har verkligen tänkt mycket på hennes öde sen jag såg reportaget ..
Så otroligt tragiskt och sorgligt :-(

Jaha. Ja förstår det, stackars dem så fruktansvärt verkligen ...

Okej. Jag har opererat mig tidigare för en allvarlig sjukdom( så det var nåt jag var tvungen till ..)men aldrig nån skönhetsoperation och jag skulle aldrig göra det heller. Skulle verkligen Aldrig operera mig utomlands!
Håller med dig, här i sverige har läkarna mer kunskap!

Kram på dig med! :-)

 
Vilja

Vilja

12 augusti 2014 17:24

Underbart inlägg! :)

http://attviljamabra.bloggplatsen.se

Annie

12 augusti 2014 17:33

Tack fina vännen!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards