Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Träna smart

Av Annie - 6 maj 2014 15:45


Blev rehabträning idag med.

Träningen bestod av ett kortare pass med styrketräning & kondition 1 timme.

Ska bli bättre på att lyssna på min kropp hädanefter.

Så nu har jag tränat styrka + kondition 2 dagar, så imorgon blir det

vila från styrketräningen. Imorgon blir det "bara" konditionsträning.

Det är ju inte " bara" egentligen, bara det att jag har vant mig så med

styrketräningen nu och tycker det är så kul!

Men jag lyssnar på min kropp, så imorgon blir det kondition.

 

Jag måste verkligen lyssna på min kropp och inte bara köra på.

Min rehab är ju träning, vila & mediciner. Ska ju ( antagligen) inte operera mig.

Så jag måste träna smart, jätte viktigt vid diskbråck i nacken. Lisviktigt!

 

 

 

 
 
Jess

Jess

6 maj 2014 16:00

Att lyssna på kroppen är ett måste om man inte ska gå sönder.Hoppas dun dag varit bra.
Kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

6 maj 2014 18:02

Ja så är det verkligen. Tack den har varit ok i alla fall, lite värk men ändå hyfsat.

Kramar/

 
natalia

natalia

6 maj 2014 20:11

Duktigt!

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

6 maj 2014 20:16

Tack så mycket! ;-)

 
Ida

Ida

6 maj 2014 20:48

Det är lätt att ta ut sig. När man kör känns det bra men sen efteråt blir det ju värre. Du bör nog som du säger lyssna på kroppen. Men grym är du iaf! :)

SV: Ja jag tyckte det va så färgglatt så jag kunde inte låta bli det. :p kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

7 maj 2014 07:52

Ja det ju det, det är lätt hänt.
Ja det ska jag göra. Blir ingen styrka idag.
Åh tack så mycket! roligt att höra ;-)

Förstår det, den var fin ;-)
Kram/

 
saraemma

saraemma

7 maj 2014 10:14

Samma här! Lyssna på kroppen och ta i lagom mycket :-) Svårt för bra dagar tror man lätt att man klarar mer än man gör... Varför ska du inte operera? Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

7 maj 2014 10:41

Ja precis :-)Ja det är ju vekligen så ...

Jag har ju mina diskbråck i nacken(3) så har värk i armar/axlar och nacken. Har mest ont i nacke/ hals-partiet. Minst i armarna.
Kirurgen förklarade väldigt bra och noggrant.
Värken i armar försvinner garanterat vid op, men värk i nacke/hals är stor chans att den är kvar Även fast man opererar ..

Därav tyckte ortopeden att vi skulle avvakta op och köra rehab. Men skulle jag bli sämre i armarna så skulle det bli aktuellt.
Han sa också att op i nacken är det större risker med än op i ryggen.

Kram/

 
saraemma

saraemma

7 maj 2014 17:47

Ok! Lite som när man opererar ryggen då, smärtan som går ner i benen är lättast att få bort medan värken i själva ryggen är svårare. Man vill ju såklart inte göra en riskfylld operation om rehabträning kan hjälpa :-)

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

7 maj 2014 19:34

aha okej :-)
Ja så resonerar jag med! :-)
Kram/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards