Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Träning

Av Annie - 31 maj 2014 16:45

Alla människor är olika. Endel gillar att fylla sitt liv med träning, andra fyller

sitt/sina liv med andra saker. Det viktigaste är ju att man trivs med sitt liv,

och att man är (hyfsat) lycklig och får må bra.

Ni som läser min blogg vet ju vad jag gärna fyller mitt liv med= träning.

Jag mår inte bra än, men jag hoppas på att komma dit. En vacker dag ..

Känner att träningen hjälper mig, den gör min kropp starkare & även mitt

psyke starkare.

 

Veckans sista träning gjordes idag. Lättare styrketräning & kondition.

Både styrketräningen och konditionen hjälper mig.

Det frigörs samma sorts ämnen och endorfiner vid akupunktur som vid

träning, rätt häftigt eller hur? Så genom att träna hjälper jag min kropp att slappna av,

minska lite på värken och må lite bättre.

 

Är det nån av er läsare som provat på yoga? Har blivit lite nyfiken på det.

Det är inte min grej egentligen, men funderar på om det kanske skulle kunna hjälpa

mig, mot värken. Det är ju avslappnande och mjuk träning.

En del av min värk och smärta är spända muskler kring nacke och axlar.

 

Känner mig stolt idag över min bedrift. Konditionen blev 12 km pw.

Och styrkan blev träning av ben och rumpa. Ett kortare styrkepass.

Nöjd! Nu välkomnar jag lördagskvällen som blir en lugn hemmakväll.

Hemmakväll med hjärtat, nåt gott och (kanske) True Blood ;-)

 

Ha en fin lördag, kära läsare!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Snöflinga

Snöflinga

31 maj 2014 17:40

Har aldrig provat yoga men är också nyfiken - är egentligen inte alls så tålmodig som behövs men borde nog lära mig ;)

Ja, tänk vad träning gör för kroppen och psyket. Varje gång jag tränat med hästarna mår jag så himla bra efteråt!

Ha en fin kväll, vi ska också mysa framför tvn!
Kram

~Snöflinga~

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

31 maj 2014 17:48

Ja jag är också nyfiken på yogan ;-)
Samma här ;-)

Ja det gör verkligen mycket för hela kroppen! :-)

Tack snälla, samma här ;-)
Kramar!

 
natalia

natalia

31 maj 2014 21:36

Svar: Ja, jag åkte Helix :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

31 maj 2014 21:44

Kul! ;-)

 
Sara Emma

Sara Emma

31 maj 2014 22:38

Jag har testat power-yoga för flera år sen, men fixade det inte för ryggen :( För ett tag sen gick jag en introduktion i medi-yoga (medicinsk yoga), för jag hörde på Malous Efter tio om det, och det verkade så himla intressant just när man har ont och värk. Sök på youtube så kan du se inslaget! Min rygg fixar inte det heller just nu, men framöver hoppas jag :-) Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

1 juni 2014 08:56

Okej :-)
Tack för tipsen, ska kolla det ;-)

Kramar/

 
Sofia

Sofia

1 juni 2014 15:17

jag har också varit nyfiken på Yoga, om du testar så kan ju återkomma med betyg :)

Ja önskade ja tränade mer men jag älskar att promenera och det är ju bättre än inget känner ja :)

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

Annie

1 juni 2014 15:19

Aha okej ;-) Jamen visst det ska jag göra ifall jag provar :-)

Ja det är bättre än inget. Promenader är bra det med ;-)

Kramar/

 
Ingen bild

Bea

1 juni 2014 15:27

Hello fina Annie! :)
Svar på din fråga: Yes, jag har hållit på med yoga- underbart! Jag höll på med kundaliniyoga, sååå skönt, mjuka härliga rörelser för kroppen och balsam verkligen för själen, det var en endorfinkick utan dess like.
Tror faktiskt jag ska börja med det igen, jag gav mig för att jag ville satsa mer på "hårdare träning" just då, sedan har det inte blivit av att jag börjat, men det är verkligen att rekommendera!
Kram från mig <3

Annie

1 juni 2014 16:30

Hej fina Bea ;-)

Aha, kul att höra :-)
Lite nyfiken på yoga faktiskt! ;-)

Roligt att du delade med dig!
Tack för det ;-)
Kram!

 
Piedra

Piedra

1 juni 2014 17:18

Jag har testat yoga, och det var definitivt ingenting för mig. Hjälpte absolut inte mot värken. Däremot kan jag varmt rekommendera medicinsk qi gong som jag har gått på. Hjälper mot lite allt möjligt faktiskt. Jag tar till det när jag fått ryggskott, och det till och med det hjälper det på. Kram!

http://enplatsilivet.blogspot.se

Annie

1 juni 2014 19:19

Okej:-) Tack för att du delade med dig!
Kul att höra att det hjälper dig!
Jag vet inte så mycket om qi gong, men värt att kolla upp! ;-)

Tack för tipset! och kul att du tittade in ;-)Kram/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards