Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Jag är stolt över mig själv

Av Annie - 28 augusti 2014 14:45



Är riktigt stolt och nöjd över mig själv idag.

Min morgon började med att jag vaknade med värken från Hell, rent ut sagt.

Jag har sjukt jobbig mensvärk. På riktigt! Jag lider en gång i månaden. Rejält.


Men värken ska INTE få bestämma över mitt liv, oavsett om det är mensvärk, diskbråck el annat.

Så är det bara. Det är JAG som bestämmer, inte värken!


Så jag slet extra mycket på dagens Pass. Vart även ett Längre Pass också.

Med Vikter, Styrka och Svett. 80 min STYRKETRÄNING!

Även fast passet kändes jobbigare pga värken, så kände jag mig 10 ggr så nöjd med mig själv

att jag gjorde det! Och det ger enormt mycket efteråt. Självförtroende och självkänsla!


#Rehab #Träning #Styrketräning #Minresa #Nevergiveup #Fighter


Hur har din dag varit, kära läsare? :-)


Bilder, Pepp och Motivation!!



 

 

 
 
attvaraannorlunda

attvaraannorlunda

28 augusti 2014 15:10

Du är jätte duktig, du är en förebild ska du veta.
Hoppas du får en fin dag.
Kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

28 augusti 2014 15:12

Åh tack så mycket!
Det värmer verkligen, ska du veta:-) *hjärta*

Tackar, önskar dig en fin dag med!

Kram!

 
Snöflinga

Snöflinga

28 augusti 2014 20:43

Usch vad jobbigt med sådan hemsk mensvärk, tänk att du ändå orkade med ett träningspass :O Själv har jag haft P-spruta i många år och är så bortskämd med att slippa det att jag nästan skäms ;)

Massor av kramar :D

http://snoflinga.blogplatsen.se

Annie

29 augusti 2014 09:04

Tack så mycket :-)
Ja den är hemsk verkligen. Lider 1 gång i månaden :-(
Har varit på koll för det tom för länge sen.
Blir så dålig,tappar aptiten lite och kräks ibland med. Värst dem första 2 dagarna, sen släpper värken en del i alla fall :-)

Ja det var tur att jag orkade det ;-)
Ska försöka träna nu snart igen :-)

Kramar!

 
luvcatz

luvcatz

28 augusti 2014 21:07

Åh va du e stark

Min dag var bra men lååång :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

29 augusti 2014 09:06

Tack snälla du! :-)
Det värmer, ska du veta *hjärta* :-)

Kram!

 
Ingen bild

Bea

28 augusti 2014 21:07

Hej fina vännen!

Ursäkta, jag kan inte låta bli att skratta lite när jag ser hur du fått skriva ut "hjärta" ovan... Du å jag o vårt jäkla datakrångel!!! =)

Du är sååå stark o duktig!!! Nej, inte ska värken få bestämma, rätt resonerat! :)

Svar på din fråga i rampljuset: Kan trösta dig m att du inte är ensam. Jag mår ofta väldigt dåligt i samband med lingonveckan. Inte bara smärta i magen, jag känner mig uppsvälld hela jag, mår allmänt risigt, är sur å grinig o får dålig hy. Mkt får man tåla som kvinna, haha!!! =)

Må så gott du kan o ta hand om dig.
Kramar

Annie

29 augusti 2014 09:13

Hej fina Bea!*hjärta*

Ja eller hur ;-)Du och jag Bea! ;-)
Haha och våra datorer som krånglar .. ;-)

Tack snälla, det värmer ska du veta!*

Ja det är jobbigt varje månad. Jag lider, har så otroligt jobbig mens-smärta :-(
Har tom varit på koll för det förut, misstänkte Endometrios, men verkade inte va så. Kan ibland kräkas också :-(
Det är värst dem första 2 dagarna, sen släpper en del av värken iaf :-)

Ja så är det verkligen, mycket får man tåla! ;-)

Tack vännen!

Kram!

 
SaraEmma

SaraEmma

28 augusti 2014 22:55

Duktig du är! Jag har inte såna besvär tack och lov, tycker det räcker ändå ;)
Min dag har varit tuff... Ont redan på morgonen, fick ett litet sammanbrott och tankarna snurrade så till slut kom huvudvärken. Men sen kom min mamma hit och redde ut en del funderingar, plus kloka ord från dig och en annan bloggvän, så nu har jag tagit ett beslut och känner mig lugnare :-) Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

29 augusti 2014 09:16

Tack så mycket! ;-)
Var glad för det, jag lider en gång i månaden med hemsk värk :-(

Jobbigt för dig!
Bra att mamma kom och pratade, ibland är det välbehövligt :-)
Tack så mycket :-)Vad skönt att du tagit ett beslut, och att det känns lite lugnare :-)

Kram!

 
Vivi

Vivi

29 augusti 2014 11:36

Starkt jobbat Annie !! Hejja ! Hur känns det med skolan nu, har du börjat komma in i det ? Måste snurra duktigt i skallen om du har både data och matte :P
Kram!!

http://www.missvivis.se

Annie

29 augusti 2014 12:08

Tack så mycket Vivi! ;-)

Jo det känns bra :-)Kursen är på deltid och det är lagom känns det som :-)Känns faktiskt riktigt kul med plugg ;-)

Ja jag pluggar ju lite matte också inför högskole-provet och då blir det lite snurrigt ;-)Matte är inte min starka sida, så måste plugga mycket sånt tyvärr ..

Har en ingenjör hemma som är väldigt duktig på matte, så det känns tryggt ;-)

Kramar!

 
Vintage Johanna!

Vintage Johanna!

29 augusti 2014 12:28

Du får ta tablett så går de snart över ska du se! ;)

http://www.vintagejohanna.se

Annie

29 augusti 2014 12:41

Jag tar tabletter, men har ändå jobbig mensvärk tyvärr.

Men tack för peppen :-)

 
Sofia

Sofia

29 augusti 2014 14:28

Hittills har dagen varit okej :D Men huvudvärken ligger där hela tiden o gnager, så vet hur du har haft det fast inte i magen utan huvudet :D

Hoppas du känner dig bättre framåt dagen, är ju ändå fredag :D

Kramisar

http://bian.bloggplatsen.se

Annie

29 augusti 2014 14:55

Tack så mycket Sofia :-)
Känns lite bättre idag i alla fall.
Precis är ju fredag ;-)

Jobbigt för dig med huvudvärken, men bra det varit okej ändå :-)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards