Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Vett och etikett på nätet

Av Annie - 1 mars 2015 18:30


        Jag får ibland frågor av läsare och av folk som tittar in på min blogg.

        Som undrar hur man gör sin blogg mer populär/större/får mer läsare ..

        Och nån gång när jag kollat runt slumpmässigt och hamnat på nån blogg som jag normalt inte följer,

        så har det hänt att inlägget varit om just detta ämne.

        Där innehavaren av bloggen skriver ett aningen negativt inlägg om att hen har så lite besökare/

        folk som tittar in på bloggen ...

  

        Kan nästan säga säkert att ett sånt inlägg ger inte mer besökare, snarare tvärtom. Kan bara prata för

        mig själv, då alla är olika. Men en sån blogg tittar jag inte in hos igen, faktiskt inte.

 

        Det tar TID att få en stor/större blogg, det är inget som händer på 2 veckor ...

        Möjligtvis om du är kändis kanske, men inte annars! Plus att man lär göra sin blogg mer SYNLIG,

        det händer inte om du inte besöker andra bloggar tex. Man kan inte bara förvänta sig att andra

        bloggare/läsare ska besöka sin blogg, man lär göra lite själv också!

 

        Sen .. skriv om det DU VILL skriva om och inte det DU TROR ANDRA VILL LÄSA om ...

        Det ger mer besökare i längden och skapar en ärligare & mer hållbar blogg! ;)

 

        Jag skriver inte om träning och hälsa för att det är TRENDIGT och inne.

        Jag skriver om träning och hälsa, för det är min PASSION och min livsstil. Verkligen ;)

        Ärlighet varar längst. Och nu studerar jag hälsa på högskolan också, är så biten  ;)

 

        Sen är det ett stort PLUS att jag fått mer läsare och besökare!

        Det är jättekul och jag är så glad för det :) Verkligen! ****

 

        Precis som vanliga relationer irl, att ge och ta och ha en bra kommunikation,

        så gäller samma sak på nätet! Att tänka på hur man beter sig på nätet är lika viktigt som irl.

 

        Vad tycker du? Dela gärna med dig om dina åsikter ;)

 

     

 
 
Linn♡

Linn♡

1 mars 2015 19:15

ÅHH verkligen toppen inlägg, jag håller verkligen med dig!!
Innan den bloggen jag har nu, hade jag en annan på bloggplatsen, som jag hade i över 2, hade verkligen jätte lite läsare och fick aldrig några kommentarer. Jag skrev det i inlägget (precis så som du förklarar) och bara "det är så tråkigt att jag inte får några kommentarer osv. osv. Jag la sedan ner bloggen och lite pga av den anledningen.

Jag märkte sedan att jag inte "klarade mig utan bloggen", att blogga var min grej. Jag startade då upp en ny, vilket jag är så sjukt nöjd över! Jag insåg, efter 2 års bloggande, att driva en blogg inte endast handlar om sin egna blogg, utan faktiskt om andras också. Det är precis det som jag gör nu, jag läser massa andra bloggar, som vissa läser tillbaka. Jag har nu verkligen förstått vad att blogga innebär i de flesta fallen! Denna blogg-världen, är verkligen en värld som jag älskar. ♡
Håller med dig om inlägget! <3 Bra skrivit!

Sv; Åhh vad gott med smoothie och så många nyttiga & goda frukter!
Min farmor & farfar är här ikväll, så ska alldeles strax äta smulpaj, sedan blir det nog tv. För dig? ♡

Massa kramar fina Annie!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Linn♡

Linn♡

1 mars 2015 19:55

Sv; Hahha ja det var riktigt tur♡♡♡

Javisst, den heter www.happymaybe.bloggplatsen.se ;)

Tack så mycket, ha en bra kväll du med♡♡
Massa kramar!<3

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
vivi

vivi

1 mars 2015 20:15

Håller helt med dig! Själv har jag ju varit på flera bloggevent och det är ju lite skillnad ibland på att vara storbloggare och liten som jag, men ibland föredrar jag att inte vara så stor faktiskt :P
Något jag själv alltid gör är att svara på kommentarer, jag har inte alltid så mycket tid, så de är det bloggar jag kommenterar med som jag också läser mest, tar mig alltid tid till de som ger mig tid ! :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Elin

Elin

1 mars 2015 20:49

Jättebra inlägg!!!! :D

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

1 mars 2015 21:07

Sv; Tack så mycket för din fina respons till inlägget!! Det betyder guld<3

Ohja, det ska jag absolut att vara! Ingen kan ändra på det! :)<3

Många kramar :)

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

1 mars 2015 21:53

Detta var ett sjukt bra inlägg!

Jag håller med dig! Visst, man kan ha dåliga dagar lite då o då och kanske skriva ett negativt inlägg men det är mycket roligare med en positiv bloggaerksa/are. Det positiva sprider sig till en själv, man blir gladare.

Så jag håller verkligen med dig!

http://nouw.com/nataliatrojan

 
THE REVOLT

THE REVOLT

1 mars 2015 22:38

Så sant och tycker samma sak. Jag måste dock säga att jag inte heller gillar bloggare som totalt nekar läsarantalets betydelse. Alltså sådana som säger att de inte bryr sig - det är oärligt. Jag tror att alla som har en blogg har ett syfte med det, kanske inte att nå till hela Sverige, men åtminstone nå en viss grupp. Jag skriver av mig på min blogg - till mig själv. Det innebär inte att jag inte uppskattar eller vill att folk delar med sig av sina tankar eller funderingar. Jag gillar att bolla tankarna på min blogg, och det funkar inte om ingen läser. Så även om bloggen är gjord av mig och till mig själv, så är den mer eller mindre beroende av att ett visst antal människor kikar in och skriver sina synpunkter kring saker. Så för min del förlorar man mig som läsare om man tigger om besökare, men även om man total nekar besökarnas betydelse :o Vet inte riktigt hur jag ska förklara, du kanske inte förstod haha? xD svamlar bara, kanske :P

http://TheRevolt.blogg.se

 
Emm

Emm

2 mars 2015 06:57

Det är sant som du skriver :) jag har många gånger slutat följa bloggare som ska klaga och klanka ner på andra. Om man ska ha sin blogg som ett sånt forum så kan man ha den för sig själv. :)

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
sanna

sanna

2 mars 2015 10:53

Bra skrivet:D

http://zinja.se

 
Jossie

Jossie

2 mars 2015 14:03

Jättebra inlägg!! Så kul med positiva bloggare :)

http://nouw.com/jossie

 
Ebba

Ebba

3 mars 2015 19:22

Super bra inlägg!! =D
Såååååå SANT alltihopa! =)

Kramis!<3

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards