Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Falsk marknadsföring

Av Annie - 7 mars 2015 08:45


    


          Ni som känner mig vet ju vad jag tycker om sånt här. Direkt tummen ner!

          Det finns ingen dryck och inga piller som gör jobbet åt dig.

          Varför dricka en dryck när man kan träna eller motionera och må bra? OCH få god hälsa!

 

          Du får ingen god hälsa av att dricka denna. Kan nästan garantera det.

          Det som lönar sig är att motionera, träna och äta hälsosamt/ta hand om din kropp

          istället för att dricka en dryck som ändå inte kommer att hjälpa dig ...

          Allt för att sälja .. sen strunt samma om man "lurar" den som läser! Ogillar starkt sånt här ..

 

          Precis som att jag inte tror på dieter och annat kortsiktigt, så tror jag inte på dessa typ av

          drycker heller. Dem hälsosamma aspekterna med motion och fysisk aktivitet får du inte av

          sånt här.  Du får inte bättre inlärningsförmåga, starkare hjärta, starkare skelett eller starkare

          benstomme! Och jag kan lova att du inte får ett gladare sinne av enbart denna dryck!

          Stor diss för denna dryck, och liknande försäljningsknep.

 

          Att vara en soffpotatis och vara mycket stillasittande är ohälsosamt i det långa loppet.

          Faktiskt. Stillasittandet är lite av den nya rökningen i dagens samhälle. Det är en vår tids

          största riskfaktorer när det gäller risken att ev råka ut för vissa sjukdomar, bla

          hjärt-Kärl-sjukdomar tex hjärtinfarkter. Träning är hälsosamt , men vardagsmotionen och

          att inte sitta still för mycket är ännu viktigare!

    

          Dem hälsosamma aspekterna kommer när kroppen aktiveras och rör på sig!

        

          Vad tycker du? Dela gärna med dig!*

 

 
 
Emm

Emm

7 mars 2015 10:52

Det är ren lathet. Det kommer säkert finnas massa såna preparat om 25 år där man inte ens behöver träna för att komma i form men nu är det bara rent skit. Det är säkert inte ens bra för kroppen. :( Nej, tummen ner!

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

7 mars 2015 11:36

Jag håller med dig! Det finns många som går ner i vikt genom att dricka massa skit! Sen så brukar det vara så att det man går ner med hjälp av piller/dryck s¨å brukar man gå upp dubbelt så mkt :/

http://nouw.com/nataliatrojan

 
MartinaOlsson

MartinaOlsson

7 mars 2015 12:31

sv; vad kul att du gillade inlägget! och tack så mycket :)

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
vivi

vivi

7 mars 2015 15:16

Håller helt med dig, tror de är fulla med skit de där dryckerna. När jag jobbade i butik brukade jag dricka Nutrilett, men det var inte för att tappa vikt utan för att jag inte han äta lunch, men dricka hann jag :/ inte så bra det heller. Tror iaf inget kan ersätta riktig motion och frisk luft ! ;) ...och då är jag ändå lite av en latmask/soffpotatis ! :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Elin

Elin

7 mars 2015 15:42

Inga jävla drycker hjälper en! Jag är liten men vet så himla väl att det bara är skit som man får i sig av sånt där!
Blir så arg att folk ska behöva bli lurade av sådant där!

Bra skrivet, verkligen :)

Sv; Åh tack ANNIE!<3 När jag får höra sånt här så vill jag bara fortsätta och kämpa ännu mer! Idag fick det bli en vilodag :) enorm träningsvärk, men bara positivt!!!

Jag ska absolut fråga om jag undrar över nåt, jättekul att det bara är och göra! :)

Gött det, heja!!!<3

Varma kramar

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

7 mars 2015 16:19

SV; Ohja, hon är världens snällaste person!<3 Önskar mig ingen annan mamma!

Ja precis! :) Jag håller verkligen med dig - varför ska man liksom äta, dricka skit när man kan äta NYTTIGT och träna sig stark och må bättre? :)

Kramis

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

7 mars 2015 16:42

Sv; Det var supergott! :D
Tack, detsamma <3

Kramar rara du!

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
THE REVOLT

THE REVOLT

7 mars 2015 19:00

Jag är också skeptisk till sådant. Även till proteindrycker, som egentligen inte gör ngn skillnad har forskare kommit fram till. Äter man rätt så får man i sig den protein som man behöver. Okey om man är elitidrottare, men inte många som tränar på den nivån så produkterna är helt onödiga för vanliga träningsmänniskor

http://TheRevolt.blogg.se

 
Ingen bild

Bea

7 mars 2015 19:28


Jag säger bara: MEN HUR JÄKLA DUMT FÅR DET BLI???
Håller med dig, det finns inga genvägar...

Hoppas du har en mysig lördag kväll.
Kramar

 
natalia

natalia

7 mars 2015 23:39

Haft en bra dag? :)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Linn♡

Linn♡

8 mars 2015 00:55

Jag skulle säga som du! Ren lögn faktiskt. Jag menar, dem gör ju bara det för att sälja, som du skrev! Det bästa är som du säger, att själv anstränga sig och motionera/träna osv. - det kommer löna sig! Mer sådana inlägg♡

Sv; Tack så mycket♡♡♡
Min lördag har varit jättebra! Jag har varit med mina kompisar, först med Sofia, sedan med Frida & Olivia. Okej det kanske inte säger dig så mycket men men;))) ♡♡ Jag har haft en toppen dag!!!
Hur har din lördag varit? ♡♡

Kramar! Sov gott<33

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

8 mars 2015 11:00

Drycker gör inte jobbet.. Ren lögn alltihopa. =/

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

8 mars 2015 14:37

Hej igen tjejen 😉
Allt bara fint med mig, på väg på träning nu snart... Gött!
Hoppas allt är gott m dig med o det verkar det spm det är!

Ha en forts fin söndag!

Kramar💜

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards