Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Min kropp tackar mig för min träning!

Av Annie - 9 mars 2015 17:45


         Att vara fysiskt aktiv och TRÄNA hjälper verkligen mig. Min morgon började med värk.

         Men det hindrar inte mig. Det bästa då är att just träna, för träningen minskar på värken!

         Och så klart var det träning. Och efter träningen: MINDRE värk!

         Idag har det blivit 2 träningspass! och pluggande.

         1 styrketräningspass och 1 konditionspass ( rask promenad 1 timme ).

         Även fast det var några timmar sen jag tränade, så har jag fortfarande massa härliga känslor

         i kroppen och den "nytränade" känslan är bäst! Älskar all adrenalin och nor-adrenalin!

 


          Det här har blivit bättre sen jag började träna!

 

       1. På första plats, såklart! Min värk o smärta som minskat ...

 

        2. Min kropp har blivit starkare, har mer energi och orkar mer ...

 

        3. Sömnen! Jag sovar mycket bättre! Numera är det ovanligt att jag inte sover bra.

            Och vissa av er vet, andra inte. Men jag har tidigare haft jobbiga sömnproblem ..

            Och att slippa det .. är GULD VÄRT! Så skönt att sova bra!

 

        4. Är gladare och mer positiv!

 

        5. Mitt självförtroende och min självkänsla är positivare/bättre!

 

        6. Ser mer positivt på min framtid!

 

        7. Mitt sötsug har minskat. För er som inte vet, så var jag en riktig "godisråtta".

            Äter fortfarende, men mindre ;)

  

        Det här är bara några exempel. Finns ännu mer, men blir så lång lista då ;)

 

    

 
 
aschmandas

aschmandas

9 mars 2015 18:12

sv: hehe jaa :D bra att du inte håller på med de andra <3

http://aschmandas.com

 
Vano

Vano

9 mars 2015 19:45

Wow vad mycket som blivit bättre, fortsätt så :)

http://vanissajulclaude.se

 
Elin

Elin

9 mars 2015 19:49

Underbart att träningen hjälper dig så mycket, att du mår bra efter och bli mer kickad och peppad :D Hejahejja!!!

Vilken glädjande och peppande lista som du lyckats med sen du började träna!!! :D

Sv; Ja det är tyvärr skolan :/ det är allt lugnt med mig :) bara glad att någon fråga och bryr sig!<3

Åh tack, ja det är underbart nu när jag kommit igång och allt! Sån här motivation hade jag verkligen inte för ett år sen :)

Gött när man får koma igång med träningen igen efter vilodag :D

Haha dum som jag är råkade jag skriva "kolhydrater", men menade kalorier xD HAHA så himla duktig! - Nej jag räknar inte kalorier, men länge undrat det då jag smått började med det...

Tack för att du svarade på det iallafall, jättekul och läsa dina svar:D

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

9 mars 2015 21:25

Sv; Tack <3

Åh wow, grymt! Lycka till med högskoleprovet!!! :D
Håller tummarna för dig<3

Blir rörd! Tack så jättemycket Annie!<3 Finns här för dig med, ifall du har något i tankarna :)

Varma kramar!

http://elin-mylife.bloggplatsen.se

 
THE REVOLT

THE REVOLT

9 mars 2015 22:18

Härligt att läsa om dina framsteg, hoppas på liknande då jag börjar träna xD Har ryggvärk ganska ofta och det är just den som jag vill träna bort :(jag har stel bröst rygg :/)

http://TheRevolt.blogg.se

 
aschmandas

aschmandas

9 mars 2015 23:37

sV: ja dem är ju verkligen de! :)



- Va gärna med i min veckans blogg tävling <3

http://aschmandas.com

 
Malin Lindgren

Malin Lindgren

10 mars 2015 10:11

Kul att du märkt massor skillnad. :) Träning är ju riktigt bra, man mår bra av det och när man märker en massor reslutat och förbättringar så blir man extra glad! :)

http://malinviola.blogg.se

 
Linn♡

Linn♡

10 mars 2015 15:32

Verkligen helt underbart att höra♡♡ DU är verkligen sååååå sjukt stark och duktig!!
Så peppande och härligt inlägg!

Hoppas du har en bra tisdag:DD
Kramar!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
SaraNavjord.se

SaraNavjord.se

10 mars 2015 16:09

Åh vilket härligt inlägg! Det är viktigt att träna för att hålla kroppen glad! :)

http://www.SaraNavjord.se

 
Linn♡

Linn♡

10 mars 2015 16:10

Sv; Nej vad tråkigt att höra:(( jag hoppas du mår bättre snart! <33

Jo med mig är allt bra♡ Träning ikväll & innan det NO-plugg.
Ha en fortsatt bra dag & krya på dig♡
Kram!

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

10 mars 2015 18:18

Känslan efter man tränat är helt magisk! Älskar den känslan! =D

Sv; Haha, precis! XD

Kramis & hoppas du haft en bra tisdag!<3

http://www.ebbolella.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

10 mars 2015 19:08

Bra inlägg, roligt att läsa :D

http://nouw.com/nataliatrojan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards