Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

Akut operation ...

Av Annie - 22 augusti 2015 18:30


  Ja igår fredag vart det operation för mig :/ Lite av en akut-operation. I munnen.

  Har väldigt länge haft problem med en tand. Det började med att den rotfylldes för kanske 1,5 år sen,

  men efter ett tag började den göra ont igen, så då vart det besök igen hos min tand doktor.

  Och .. det visade sig att jag hade fått en stor spricka i tanden.


  I normala fall efter en rotfyllnad så sätter ofta tandläkaren dit en krona för att tanden ska hålla bättre,

  men nu var det ingen ide eftersom jag hade en rejäl spricka i tanden. Så det skulle vara bortkastade pengar

  i stort sett. Han informerade mig då också om att jag antagligen måste dra ut tanden framöver ..


  Och i torsdags morse fick jag nog. Då hade tandvärken kommit tillbaka. Då ringde jag och fick en

  tid hos min tandläkare dan efter. Han frågade om jag ville dra ut den där och då eller om jag ville ha

  en senare tid och vänja mig mer vid tanken.


  Jag tar hellre itu med saker än att skjuta upp dem. Så är jag bara. Så jag sa: dra ut den.

  Shit vad han fick bända och dra för att få ut den och jag har som har nackproblem :/

  Men det var tvungen att dras ut. Om tandvärken ska bort-så måste problemet (tanden) elimineras.


  Har en bra tandläkare. Som förklara hela tiden vad han gör/ska göra. Och efter ett tag frågade om jag

  ville "ha en paus". Jag sa: nä kör på och dra ut tanden.


  Sen blödde jag i 5 timmar. Vart många kompresser. Men har man ökad blödningsrisk så har man.

  Jag överlevde iaf ;)


  Efter att ha levt på flytande kost sen dess, ska det bli gott med "riktig" mat ikväll ;)


  Det som inte dödar. Gör dig starkare. Kom ihåg det.

  Det är motgångar som gör oss starkare, inte medgångar!

 

       Källa: bild tagen från google bilder

 

        

 
 
natalia

natalia

22 augusti 2015 23:58

Men fyyy! Kramar till dig<3

Sv: Tack så mycket och tack för frågorna :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
natalia

natalia

23 augusti 2015 00:00

Ska du säga snyggging!

Idag har jag varit och jobbat, när jag kom hem sov jag fyra timmar och nu är jag så pigg så jag vet inte vad jag ska göra hela natten ;)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Ida

Ida

23 augusti 2015 19:15

Fy! Tandvärk är ju så jobbigt. Hoppas det känns bättre nu. :)

SV: Ja det var kul. Gillar sånt, men har sällan många rätt.

Ja den blev häftig. Tog den liggande. ;) Det var skönt där. Nu är jag dock inne och lindrar mensvärk. Kram

http://nouw.com/lillapys

 
Elin

Elin

23 augusti 2015 21:35

Men åh vännen då D: låter ju inte alls speciellt kul! :S hur är det med dig idag och där tanden satt?

Tänker på dig <3

Sv; Tack, ja jag hoppas också att en kan få det nu i framtiden... är så ledsen och trött just nu!

Åh tack underbara Annie!<3 Känns så skönt att höra det, allt det omtänksamma <3 Du är bäst och är självklart värd att må bäst, du också <3

Du också fina du!!! Kram på dig <3

Sv2; Ska kämparen själv säga!<3
Nja, det har ju inte varit så bra i helgen...speciellt inte igår om man säger så.. bara att läsa bloggen så förstår du :(

Hur är det själv? <3

Åh, söta du <3 just nu blir jag nog kvar på bloggen, framöver men det kommer bli dåligt uppdaterat, men jaja :) måste tänka på MIG, SKOLAN och FRAMTIDEN!
Skönt att ha någon som förstår och känner samma som mig...det är ju inte direkt kul att behöva slita sig ifrån bloggen, men vad ska man göra?

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

23 augusti 2015 23:30


Tjenamorrs,

Tack för att du skrivit på min Blogg det värmer för kyler kan man ju inte säga det blir ju könstigt då trotts att jag gillar kyla mer än värme !!!! ;-)

Fick se på min Email att jag fått Kommentar på min Blogg å då tänkte jag hmm vem kan det vara nu ... hmm kan d vara Mia möjligtsvis som spammar om sin skit till allt å alla Bloggar lr den där lilla tjejen Alva lr vad hon nu heter som håller på å spammar runt hon med massa trams :-D hiih....... men d var ju du så trevligt värre ;-)

Jag mår dåligt i värmen å får typ panik å kan inte tänka klart så då vill man bara lägga sig i en grotta å Dö tyvärr !!!! :-(

Jag har oxå problem med en tand i min käft just nu denna sekund faktiskt å haft det i typ tre dar det suger !!!!. Visdomständer borde faaan inteee finns dom är till besvär bara !!!!.. lr vad tycker du Annie ??????

Kram !!!!

// Mvh Isabelle //

http://www.z0z0z0----lsabelle----0z0z0z.bloggagratis.se

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

23 augusti 2015 23:31

Tjenamorrs,

Tack för att du skrivit på min Blogg det värmer för kyler kan man ju inte säga det blir ju könstigt då trotts att jag gillar kyla mer än värme !!!! ;-)

Fick se på min Email att jag fått Kommentar på min Blogg å då tänkte jag hmm vem kan det vara nu ... hmm kan d vara Mia möjligtsvis som spammar om sin skit till allt å alla Bloggar lr den där lilla tjejen Alva lr vad hon nu heter som håller på å spammar runt hon med massa trams :-D hiih....... men d var ju du så trevligt värre ;-)

Jag mår dåligt i värmen å får typ panik å kan inte tänka klart så då vill man bara lägga sig i en grotta å Dö tyvärr !!!! :-(

Jag har oxå problem med en tand i min käft just nu denna sekund faktiskt å haft det i typ tre dar det suger !!!!. Visdomständer borde faaan inteee finns dom är till besvär bara !!!!.. lr vad tycker du Annie ??????

Kram !!!!

// Mvh Isabelle //

http://www.z0z0z0----lsabelle----0z0z0z.bloggagratis.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

24 augusti 2015 00:28

nja.... det som inte dödar kan också ge sådana sår att man backar, avstår från saker - som på något sätt då förstör livet att leva o vara lycklig... så jag vet inte helt om jag håller med om att allt som inte dödar gör en starkare.
Möjligen att man får en bredare kunskap, större erfarenhet, men det kan ge väldigt negativa effekter som på sätt o vis faktiskt "dödar"

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

24 augusti 2015 09:49

Ja fast som jag skrev till ida var det inte media som bedrev häxjakt utan privatpersoner på FB

skönt och blivit av med tanden och värken, då kan man leva med lite blödning ett tag :)

http://lifeofjohanna.se

 
maria

maria

24 augusti 2015 14:03

Å fy vad otäckt!Lider så med dig. Tur att du har en sådan bra tandläkare!

De växer verkligen inte på träd :/

Min mamma var med om något liknande otäckt med sin lagning som bråkade, dels pågrund av en hemsk tandläkare i sina yngre dagar som medvetet lagade friska tänder.

Då hennes ordinarie tandläkare var sjuk skickades vi till en annan i en annan stad. Gubben slipade på hennes låtsas tand och tog betalt! Och skrev sedan i hennes papper att patienten var nöjd! Det enda riktiga hade varit att dra ut tanden som orsakade sådan värk att hon propade i sig ipren efter ipren.

Nåväl så slusades hon vidare till en expert i lund som tog 1500 kr för att konstatera att det bästa var att dra ut tanden. Men han kunde ju givetvis inte dra ut tanden!

Så vi fick vänta på ännu en tid hos hennes ordinarie tandläkare, men som tur var fick hon utskrivet mot värken och även antibiotika av sin riktiga tandläkare innan hon väl fick tid att dra ut tanden.

Så hoppas allt är bra med dig nu =)

Sv1: Å tack så mycket! Det värmer att höra, känner så här att jag bryr mig inte mer om min akne och det är så skönt!

Sv2: Hemskt, vissa människor är inte kloka och när man bor i lägenhet och ska dela tvättstuga med andra som är slarviga och gör som de vill, ja då blir man tokig!

Många kramisar! :)

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
maria

maria

24 augusti 2015 14:03

<3<3

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

24 augusti 2015 14:43

Men nu måste jag nästan skratta lite... Så lika vi är ibland! När ja opererade ut min visdomstand höll ja ju på att blöda ihjäl typ, kändes så i alla fall! :P Fy hatar tänder, hatar att ha ont i munnen. Känns det bättre nu?

Nej man blir förbannad, en barngrav är ju verkligen det lägsta av allt med. Hade ja fått tag på den som gjort det så skulle inte hen stå på benen länge till... Mamma hörde från en som sett ett gäng med killar där den dagen, och en av dom som varit där borta. Han är ett år yngre än mig, har alltid tänkt fråga honom men känns så dumt om han inte skulle ha nåt med det att göra.. så har inte gjort det... än...

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

24 augusti 2015 19:25

Uscha! Hoppas det är bättre nu i alla fall!<3

Sv; Ja, det är lit drygt.. =/
2 nätter, åker på onsdag och kommer hem på fredag kväll! =D <3

Sv 2; Låter hemskt.. hatar allt som har med tänder och tandläkare att göra.. ;)
Jodå, den har varit bra!<3

Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
natalia

natalia

24 augusti 2015 20:23

Allt bra med dig?

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Cija

Cija

24 augusti 2015 20:33

Det är bra med tandläkare även om man inte gärna går dit. Själv har jag tandläkarskräck men med en bra tandläkare så fungerar det ändå:)
Skönt att det har löst sig med tanden :)

http://cija.bloggplatsen.se

 
evy

evy

25 augusti 2015 13:40

Oj å aiijh fy det lät verkligen inge vidare det där för dig med den där tandvärken. Måste väll ändå gjort rejääält ONT å få tanden utdragen, men förstår om du såklart ville ha ut den. Kan ju inte varit kul annars å gå en längre tid med värk på det viset.
Men oj,.. att du blödde i 5 timmar!! Det va väldigt länge det. :/ kan ju inte vart bra det heller?! :/

Men bra att du(som du skrev) fick den ut ryckt till slut iallafall. :)

Hoppas allt känns bättre i din mun efter det där då. :)

http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

25 augusti 2015 20:03

Åh alltså du är bara för guldvärd!<3
Det är du också, fina du!<3

Tack, det hade jag faktiskt, hoppas att du också haft en fin dag :D

Ja, det kan jag förstå! Du ska se att värken snart är över, jag tror och hoppas på det, för din egna skull!<3
Skönt med promenad, det hjälper det mesta :) hur gick det med värken idag?

Åh vad spännande!! :D du ska se att det går bra :* dock förstår jag att nervositeten är hos dig!

Kärlek och Kramar!

http://nouw.com/ElinNordwall

 
MADDISENJ.SE

MADDISENJ.SE

25 augusti 2015 21:04

"Skönt" att det är gjort i alla fall. Krya på dig nu och hoppas du har mindre ont snart!

http://maddisenj.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

26 augusti 2015 08:26

Hoppas den värst värken lagt sig nu

http://lifeofjohanna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards