Direktlänk till inlägg 24 maj 2016

Det här med magen, kosten, IBS och socker ..

Av Annie - 24 maj 2016 19:15


   Ja det här med kosten. Nu har det gått ett tag sen jag ändrade kosten.

   Äter mest mot paleo/lchf (mest paleo).

   Ca 1,5 månad har nu gått. Ska inte säga att det varit enkelt, för det har det inte.

   Har haft nåt bakslag med kosten också, men då får jag (ofta) betala priset-smärta i magen.

   Och jag äter inte tok-strikt, men ganska ändå. Jag äter helt enkelt, det som fungerar bäst för min mage.

   Men iaf, jag äter inget socker, mycket mindre mejeriprodukter, inget gluten, inget lök, vitlök.

   Inte heller för stark mat. För då får jag probelm med magen.

   Det är tufft att ändra kosten mitt i smärta och sjukdom, men jag kände att jag var tvungen att ändra nåt!

   Magproblem och magsmärtor är inte kul att leva med varje dag-man blir ganska så slut efter ett tag ..


   Och ... magen har iaf blivit bättre. Jag har mindre magsmärtor på natten, mindre magsmärtor på dan,

   blir mindre uppjäst i magen (då ser det ut som jag är i 7:e månaden ungefär, vilket jag inte är).

   Har fortfarande problem med magen-men den är bättre iaf. Är antagligen IBS som jag har, när det gäller

   magen. Vilket kan vara sjukt jobbigt. Och smärtsamt.

   Och man kan ha mindre eller mer problem/smärtor då, det är väldigt individuellt.

   Och jag tycker själv att jag haft ganska mycket problem och smärta.


   För den som vill läsa om IBS, finns länk nedan

   www.alltomibs.se


   Har inte märkt någon direkt skillnad på min värk, smärta och symtom, vad gäller rörelseapparaten,muskler 

   leder och nervsystemet än gällande koständringen-

   men det är ju säkert väldigt individuellt också om det hjälper. Kanske att det kan hjälpa på ännu längre sikt.


   Min passion för bakning har börjat komma tillbaka och det är kul. Har bakat en del nu sista tiden.

   Bla muffins, äppel-päron-paj och dem smaskiga paleo-chokladbollarna med dadlar.

   Har provat ett nytt recept på paleo-chokladbollar och dem är himmelska, Jag lovar! Mums.


   Även hittat på några sidor/bloggar på nätet-vad gäller mat & bakning :)

   Jag bara älskar denna blogg, www.bakasockerfritt.se :) Hennes recept är underbart goda!


   Kommer recept om några dagar, så håll utkik ;)


   

 
 
Days by Johanna

Days by Johanna

24 maj 2016 19:37

Kan tänka mig det är svårt och ändra något när man mår dåligt, men skönt kostomläggningen gjort att du har mindre ont i magen.

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
SaraEmma

SaraEmma

24 maj 2016 19:42

Va roligt att du känner skillnad! Det gör jag också, äter ju lchf sen några månader, inte helt strikt men nästan. Har nästan aldrig ont i magen eller mår illa längre, förut hörde det nästan till efter så gott som varje måltid. Tyvärr har jag inte heller märkt nån skillnad på värken... Men det kanske kommer :)
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

24 maj 2016 20:09

Skönt med lite förändring ibland men brukar vara svårt!

Ha en underbar kväll!

http://nouw.com/nattis

 
Sandra

Sandra

24 maj 2016 20:36

Hej Anne!

Vill tipsa dig om att läsa om KS, kolloidalt silver.
Och mjölksyatabletter, probion Daily från Wasa Medicals. 😃
När jag hade krånglande mage med kraftig infektion åt jag dom och mådde toppen. Idag är jag helt bra.
Kram Sandra ❤

http://Bakelse.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

24 maj 2016 20:57

Så skönt Du märker en positiv skillnad efter Din kostomläggning,
jag mår bättre om jag håller mig ifrån allt som innehåller gluten,
helst ska jag äta ytterst pytte kolhydrater, LCHF funkar... förutom att jag de senaste tre veckorna inte orkar trixa med maten.

Ser Du blir tipsad att testa kolloidalt silver, frågar Du mig så är min åsikt att det enbart är dyrt... hjälper inte mig.

http://naltanorrland.blogspot.se

 
deninrekampen

deninrekampen

25 maj 2016 00:44

Duktigt av dig att klara av att kämpa med kosten! Ibland får man "råka" unna sig lite, även om man lider i efterhand om det, bara det inte blir för ofta ;)

Sv: tack, så rar du är! :) HUr e det ikväll? Känn ingen press nu, utan undrar bara om mitt mail kommit fram, har krånglat lite med mailen nämligen :)

Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

25 maj 2016 18:15

Hur har din dag varit idag ? :)

http://nouw.com/nattis

 
natalia

natalia

25 maj 2016 19:11

Men åh vad du är snäll, tack så mycket!

Hmm min dag har varit helt ok, lite trött då jag haft nationella i matte hela dagen ;) Eller trött är jag typ alltid nuförtiden ;)

http://nouw.com/nattis

 
Ebba

Ebba

25 maj 2016 20:04

Skönt att det hjälper lite iaf!<3 Blir spännande att se recept! :)
Sv; Hahah ja det är ju det! Höll på att dö idag, vill bara tvätta håret NU! ;)

<3<3<3

Massa kramar!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
natalia

natalia

25 maj 2016 21:15

Vad roligt att du är med i tävlingen Annie! :) Lycka till!

http://nouw.com/nattis

 
deninrekampen

deninrekampen

26 maj 2016 01:19

Skönt att du tänker positivt iaf! Hade varit värre om du varit helt negativ ;)

Det är väl under kontroll, haft spel kväll för mig själv ikväll/natt. Slapp jag tänka en massa..

Oh typiskt, men jag skickar om mailet då :) Blir ju ett gammalt svar, men bättre än inget ;) hihi

Va rädd om dig <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Evy

Evy

26 maj 2016 10:55

Tack för kommentaren. :) Ja nu ä huvevärken borta Tack å lov!

Ska försöka kika in lite oftare i din blogg.. Själv har ju ja oxå uppdaterat en hel del så det ä bara du kikar in å ser vad ja skrivit om og. ;) =)

Hur ä det med dig å så i övrigt?! Allt bra eller går det upp å ner för dig å så?!..

http://nouw.com/mittlivommig

 
deninrekampen

deninrekampen

26 maj 2016 11:33

Vädret skojar verkligen med oss detta året, skiftar hit o dit ;) Här verkar vädret fint när jag tittar ut, solen skiner. Men jag har inte orkat mig till dörren för att se haha! Men igår var det varmt iaf!! :)

Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

26 maj 2016 12:39

Hoppas du har en skön torsdag :)

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
Evy

Evy

26 maj 2016 13:15

Ja ska hämta ut modifast diétckost(eller vad man nu kallar det heh) vill gå ner lite i vikt så ja kör på det ett tag nu tänkte ja. :) Men man får såklart äta vanlig mat mellan åt ibland(enligt vad det stog om när man kör på modifast) oxå så. Å det ä ju bra. :)

http://nouw.com/mittlivommig

 
Days by Johanna

Days by Johanna

26 maj 2016 13:29

Chaipudding har jag sett andra äta, så det är jag lite nyfiken på testa och se om jag gillar det. Är det något speciellt frö man köper?

http://daysbyjohanna.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards