Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Inte OK på nätet

Av Annie - 13 juli 2016 20:15


     Det är precis lika viktigt att tänka på HUR man beter sig på nätet, vad gäller bloggar, kommentarer,

     sociala medier-jämfört med hur man beter sig IRL. Alltså i verkliga livet.

     Det är definitivt inte ok att bete sig dåligt eller komma med negativitet eller hat bara för att du

     sitter bakom en datorskärm. Det är däremot väldigt fegt och säger ganska mycket om dig som person ..

     Och glöm inte att varje dator har ett IP-nummer och kan man något så när om datorer och nätverk,

     så kan man spåra IP-numret. Och även datorn.

 

      Oskrivna Bloggregler


    1. Näthat och elakheter är aldrig OK. Om du nu stör dig så på personens inlägg eller innehåll varför då läsa,

        eller ens kommentera?? Skärpning!

 

    2. Det är definitivt ALDRIG Ok att sno eller kopiera ett inlägg, utan den personens samtycke!

        Alla människor som har något uns av förnuft däruppe borde fatta det.

        Då har man faktiskt ingenting i bloggvärlden att göra om man inte fattar det ..

 

   3. Folk som kommenterar utan att känna mig och bara skriver "Allt bra? .."

       Det går bara bort. Har du inte ens tid eller energi att läsa det jag skrivit och bara vill göra reklam

       för din egen blogg .. då har du inget på min blogg att göra, faktiskt.

       Vill du ha gensvar från mig-då får du faktiskt anstränga dig lite själv också!

 

   4. Likaså personer som inte känner mig och "bara" vill göra reklam för tävling på sin egen blogg!

       Det går också helt bort. Man har faktiskt 4 minuter över att läsa ett inlägg och skriva en rad.

       Jag menar 4 minuter, det har alla ..

       Jag tittar in hos så gott som alla, som kommentarar i min blogg, även dem jag inte känner :)

       Och vill man inte ens läsa mitt inlägg & bara göra reklam för sin egen tävling-då kan man ju titta

       in på nån annan blogg istället ..

 

       Vad tycker du själv som läser? dela gärna med dig!

 

   

 
 
åsa i åsele

åsa i åsele

13 juli 2016 20:49

Bra inlägg!!

Jag försöker vanligtvis svara på de kommentarer jag får,
jag svarar alltid i den andres blogg...
Jag är ju less på sånna där "knasiga" kommentarer som fin blogg/allt bra speciellt då jag kanske har skrivit om min far å hans mående eller om hur jobbigt/deprimerande livet är ;-)

Näthat är väldigt märkligt,
varför läsa å skriva elakheter,
varför inte bara lämna den blogg man ogillar...

Jag hoppas Du har en bra kväll... kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

13 juli 2016 20:51

Har problem med att kommentera i Din blogg,
kommer upp felmeddelande.

http://naltanorrland.blogspot.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

13 juli 2016 21:24

För det första så tar det lång tid innan kommentarsfältet dyker upp,
plötsligt försvinner allt och det kommer upp en ruta att Din blogg är skadlig...
det har även kommit det upp en ruta att jag ska kolla min webbläsare.

http://naltanorrland.blogspot.se

 
deninrekampen

deninrekampen

13 juli 2016 21:58

Sv: Jadu, jag vet faktiskt inte, det var några år sen när jag fick smärta i ögat som dem började se att jag fått en skada på ögat, men jag vet inte vart ifrån.. Så det e lite mysterium ;) Får hoppas att det blivit bra tills nästa tid! :)

Stackare med mens värk. Fy det är inte skoj. Jag har med mens nu men faktiskt inte ont tur nog! :)

Tänkte precis skriva ett mail till dig <3 Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

13 juli 2016 22:14

Jag håller verkligen med! Jag har haft turen som inte haft någon otrevlig person som kommenterat på min blogg ännu och jag är så glad över det! Men trött på alla andra troll som verkar hålla på hos andra!! Och det där med reklam, jag tror faktiskt inte att så många klickar in bara för att dem skriver att "kolla in min blogg" eller så. Letar man efter en ny blogg att läsa , så läser man mer vad man diskuterar i kommentarer och hittar en spännande blogg där :)

Super bra inlägg vännen och dessutom VIKTIGT!!
Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

14 juli 2016 06:00

HÅLLER fullständigt med dig.

Jag hade en blogg på blogspot förut, som jag var väldigt aktiv i, skrev mycket, la ut bilder etc.
Fick en kommentar där en gång, om att "det var inte så jävla konstigt att jag sitter där jag gör (i rullstolen), karma slår tillbaks, du är lika fet i huvudet som du är för övrigt", etc, etc.
DEN kommentaren gjorde ont i mig, la ner bloggandet då... men sen så saknade jag det och startade den jag har nu.

Denna jävla människa som skrivit detta,,, finge gärna byta med mig. Bli rullstolsbunden på heltid,, yohooo... vilket roligt liv *NOT*

Ha en jättefin torsdag.. // Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

14 juli 2016 09:32

Ibland vanligt vetemjöl men oftast glutenfritt, ljus mjöl. Ibland blir det lite tjockare då men då har jag bara i lite mer soyamjölk :)

Dom blev toppen bra :) Vill helst minska helt på ägg men pannkakor vill ja äta så detta receptet blir det i fortsättningen :D

Hur mår du idag? <3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

14 juli 2016 10:42

svar Inte bara Din blogg jag hade problem med,
börjar fundera om jag har nå skit i min dator,
den strular fortfarande...

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

14 juli 2016 12:02

Tycker faktiskt allt bra kommentarer har minskat, så kanske har de slutat blogga? Eller bara kommit på att det finns bättre knep än fråga just det :)

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
Frida

Frida

14 juli 2016 18:13

Jag har aldrig blivit utsatt för näthat har varit väldigt förskonad.

Mina skor är köpa på intersport. Har inte hunnit inviga dom än bara :)

http://rockabillygirl.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

15 juli 2016 01:00

Jag kan bara säga att jag håller med om alla punkterna, det är oskrivna men samtidigt logiska o lätta regler, som du skriver alla med ett uns förnuft fattar o kan hålla sig till dessa enkla saker.

Jag har inget direkt att lägga till....

"kommentarer" som inte direkt hör dit, sånna ramlar det in då o då.... läste en nyligen - en novell som kom till mig - om psykisk ohälsa, sjukdom o har man det o känner man sig ensam finns det hjälp????????
Ja inte ??? till påståendet att det finns hjälp - utan mer varför det överhuvudtaget sändes till mig, självklart anonymt.

Kram

Ja en sak skulle jag vilja tillägga som inte har något med regler att göra - men kommentarer. Det är att det är synd att svaren man ger inte är direkt kopplade till den person som skriver dom - så att man vet när man fått svar...

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

15 juli 2016 01:11

Sv: Tack, det känns iaf bättre med ögat, så håll tummarna att det håller sig så!! <3

Bara för att vi kommentera om ditt inlägg nu om kommentarer, så fick jag 3 likadana väldigt långa kommentarer idag.. Eftersom det verkade vara nästan på spam så raderade jag dem. Men konstigt det kommer just nu... Har du fått liknande?

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Misstossequeen

Misstossequeen

15 juli 2016 11:58

Jag håller helt med dig!
Förökser alltid läsa den 2-3 översta inläggen i en blogg jag besöker och försöker alltid kommentera :)
Jag vet ju hur kul det är att själv få respons i bloggen så därför ger jag även andra det :)

http://misstossequeen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

15 juli 2016 12:55

Då kommer du gilla Idas blogg :)

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

15 juli 2016 14:08

Ha en underbar helg på landet :)

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Misstossequeen

Misstossequeen

15 juli 2016 14:45

Svar: Usch ja det är det verkligen :(

http://misstossequeen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

15 juli 2016 15:58

Mitt internet stängdes av så vet inte om min kommentar skickades...

Men iaf skrev något om att du har rätt i att en familj kan se ut olika. Jag ser ju sambon som min familj och känner att om jag inte kan arbeta, så kanske vi utökar vår lilla familj med ett djur :) Vi får se. Jag minns inte mer vad jag skrev haha!

Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

15 juli 2016 15:59

Jo jag skrev också att jag mår inte dåligt för det ofta, utan kommer någon dag ibland då jag blir lite ledsen angående det. :) Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Madde  Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

Madde Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

15 juli 2016 17:29

Håller med dig i allt. Lika tycker jag det är skittrist med folk om man tagit sig tiden att skriva i deras blogg och ge respons och dem kommer tillbaka till ens egen endast för att svara på sitt inlägg. Har till och med skrivit det i min blogg att sånt åker rakt i papperskorgen. Jag besöker dem inte ens igen, tycker liksom att man kan läsa tillbaka och lämna en kommentar eller skita i saken helt :).

http://www.saramadeleine.se

 
Ina

Ina

15 juli 2016 19:18

Tummen upp för detta inlägg!! Känns som det varit en del kopierande på sistone som inte är så kul bla. Ha en fin fredagkväll!

http://Fyrtiotaggare.com

 
Cissi

Cissi

16 juli 2016 11:36

kan inte annat än hålla med! man blir lätt trött på kommentarer som ej ens läst/skummat vad man skrivit...

http://nastanperfekt.blo.gg

 
Elin

Elin

18 juli 2016 14:24

Jag vet inte vad jag ska säga utom att skriva massa skit om människor på datorn och nätet, för att inte tro att de ska veta vem eller vilka det är är så jävla fel! Precis som du säger kan man hitta vem människan är och det kan straffa sig så hårt för dem! Dock tycker jag att om de blir avslöjade VERKLIGEN får skylla sig själva, för vem är så idiotisk och skriver massa opålitliga och ej sanna saker?!

Idioter som måste sno, mobba och härma för att få bekräftelse!
Väldigt bra punkter!!! Håller absolut med dig Annie.

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Isaandrea

Isaandrea

20 juli 2016 20:45

Måste hålla med dig om punkterna faktiskt. Näthat är ju aldrig ok, och kommentera reklam om exempelvis tävlingar på sin egna blogg kan jag tycka är riktigt störigt ibland!

:)

http://nouw.com/isaandrea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards