Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

En fredag med blandat innehåll ..

Av Annie - 30 juli 2016 14:15


   Jag har aldrig tidigare fått någon elektrisk stöt. Men igår morse fick jag det. Många elektriska stötar.

   Nej det var inte pga någon hushållsapparat eller åskan.

   Det var undersökning på Neuromottagningen. Undersökning för att mäta nerver och dess impulser

   i min kropp. Så kallad "Neurografi". Går ut på att elektroder sätt ut på olika ställen på kroppen, på

   musklerna för att mäta nervernas hastighet och impulser.

   Ganska smärtsamt. Vet inte hur många stötar jag fick. Men sambon var med med mig och han sa att

   det var nog ungefär som 150 elekriska stötar. Kändes nästan som 300 volt i kroppen.

   SSk som utförde undersökningen tyckte att jag var "tålig". Många patienter brukar tydligen

   både skrika och svära under behandlingen. Tja så lite av en kämpe, kanske jag är trots allt.

 
   Jag var helt slut efter undersökningen. Så trött, matt och halvt väck.

   Tur sambon var med, så jag slapp köra. Jag hade inte varit i tillstånd för att köra då, det kan jag säga ;)


   Gårdagskvällen var bättre. Vi var ute och åt på resturang. Och jag åt världens godaste pizza.

   Annars äter jag sällan pizza pga min krångliga mage. Men denna var super god!


   Vart en trevlig kväll och ett bra avslut på en dag-som började mindre bra.Trevligt,mysigt, prat med vänner

   på en underbar resturang. Och jag var nykter ( vad annars ;) och körde oss hem.


   Hur var din fredag, kära läsare?


   

 
 
Sofia

Sofia

30 juli 2016 16:37

Duktig som är nykter :D Mår magen dåligt av alkohol? Tror min mage räddas av vinet ibland, kan låta dumt men tar jag ett par glas så kan ja gå på toa nästa dag.. Märkligt men sant!

Du måste testa denna ansiktsskrubben jag skrev om, enklare blir det ju inte :)

Du har så himla fint hår :)<3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
Tobeme

Tobeme

30 juli 2016 16:49

Det ville de göra på mig med men var då jag fick tag i Magnus istället som ställde diagnosen på mig. Glad att jag slapp men hoppas det hjälper dig 💖

http://Nouw.com/tobeme

 
SaraEmma

SaraEmma

30 juli 2016 18:05

Usch vilken jobbig undersökning :( Hoppas det leder till att du får en diagnos till slut. Man är ju helt slut efter sånt där!
Skönt att dagen slutade bättre :)
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

30 juli 2016 18:50

Svar: Jo men visst är det så och nu längtar jag tills dess att mina små tomater också mognar så jag får smaska i mig dem ;)

Vi hade det jättemysigt i Ullared :)

http://www.mizca.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

30 juli 2016 20:28

Svar: Ja visst är det roligt med nåt nytt.... älskar färgerna :)

Tack detsamma =)

http://www.mizca.se

 
natalia

natalia

30 juli 2016 20:59

Jag jobbar ganska mycket nu ja... :)

http://nouw.com/nattis

 
deninrekampen

deninrekampen

30 juli 2016 21:10

Klart du är en kämpe!! En av dem starkaste av dem alla! :)

Hoppas du får det resultat som behövs för att du ska må bra! Tänker på dig!! Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

30 juli 2016 21:32

Obehagligt. Jag vet.. har ju oxå testat det.
Din fredag blev ju ändå bra till slut... glad för Din skull <3

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Ida

Ida

30 juli 2016 22:04

Så mysigt och äta ute :)

http://nouw.com/iidaeiinarsson

 
deninrekampen

deninrekampen

31 juli 2016 03:11

Sv: Tack fina du!! <3 Ussch nu sitter jag och har mensvärk :( Så tradigt..

Ska bli intressant att läsa det idag då!! :)

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

31 juli 2016 09:16

Usch så obehaglig behandling!

http://spontan.blogg.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

31 juli 2016 12:29

Svar: Vad roligt att du uppskattade min läsning! Självklart får du göra en liknande lista, jag tog den själv från Junitjej :)

http://www.mizca.se

 
Ingen bild

Maria

31 juli 2016 12:52

usch låter otäckt det där. Jag har gjort många obehagliga undersökningar men ingen sådan. Värsta jag gjort är nog Lumbalpunktion, går ju oftast jättebra för många men jag är så svårstucken :( och så har jag fått göra det 7 gånger också. Har du gjort den där undersökningen för att utreda din smärta?

Annie

31 juli 2016 14:18

Ja det var ingen rolig undersökning, ganska jobbigt.
Men det är nog ändå inte den värsta undersökningen jag gjort.

Lumbalpunktion har jag inte gjort, vad går den ut på?
Dock har jag hört talas om den. men vet nog inte riktigt vad det är.

Ja precis, en del av utredningen, hoppas det leder nånvart bara, tröttsamt när dem inte "hittat" nåt än trots smärta och mycket symtom :/

Hur var det, har du fått diagnos eller har dem inte "hittat" rätt?

Kram

 
Days by Johanna

Days by Johanna

31 juli 2016 13:49

Lät mindre skönt, hoppas ni får något bra resultat av det :)

http://daysbyjohanna.blogspot.se

 
natalia

natalia

31 juli 2016 14:47

Det är klart du är en kämpe!!

http://nouw.com/nattis

 
it_is/Anette

it_is/Anette

31 juli 2016 16:08

Lite... du är en STOR kämpe o ett föredöme för andra - i det här att kämpa, att inte ge upp... att visa att man får vara låg, ta en paus, men att man kommer igen för man får inte ge sig.....


sv: Ja visst är det kul -men man måste vara i form för det - annars går det inte att skapa alls... ialla fall inte för mig.

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

31 juli 2016 22:34

Lumbalpunktion är en undersökning där de sticker in en nål mellan de nedre ryggkotorna för att komma åt ryggmärgsvätskan. De gör den för att ta prover på vätskan och se om det finns olika sjukdomar eller bakterier men jag har gjort det flera gånger då jag har för högt tryckt i huvudet så det mäter trycket på det viset och samtidigt tappar ut vätskan. Nu senast blev jag för första gången tack och lov sövd, för då de prickar ryggkotan ist för mellanrummet så känns det ganska rejält. Min smärta och feber har de inte kommit fram till vad det beror på. Jag har gjort en ganska stor utredning och jag har förhöjda infektionsprover men allt annat ser bra ut så de vet inte vad som är fel.

Annie

1 augusti 2016 09:46

Den undersökningen låter inte kul ..

Så jobbigt, jag förstår dig verkligen!
Man vill ju ha ett svar och en diagnos ..

Jag vet ju inte alls dina symtom riktigt, men när det stod smärta och feber-så tänkte jag på en sak.
Har de kollat dig för ME?

Vet ju inte alls, ren chansning .. så jag kan absolut ha fel.

Kul att du hittade in hit till mig förresten :)

 
åsa i åsele

åsa i åsele

1 augusti 2016 14:43

svar
Jag gjorde denna undersökning omkring 2003/2004,
minns mest bara att det gjorde ont, var obehagligt.
Jag har ju diagnosen ME/CFS å det blev ju inget annat efteråt,
jag har nerver som kläms, förstår inte riktigt... men tydligen så beror min kroniska värk delvis på nervsmärtor.

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Ingen bild

Maria

3 augusti 2016 15:44

Jag har pratat med både HC läkaren och Neurologen om ME men de säger att den går ju inte att bevisa på nå vis så ingen ide att spekulera om man har det eller inte... Så tja vad ska man göra.
Finns ju ställen som utreder ME men då ska man skriva egenremiss och ta sig dit, ganska långt. Så tyvärr pengar och ork som jag inte har för en ev diagnos.

Jag har också en blogg men den är låst men om du vill läsa den så maila mig på blmk@speedmail.se

Annie

3 augusti 2016 17:00

Vad jobbigt och trist att de sagt så ..

Jag går ju hos neurologen på utredning nu, men om inte det ger nåt så funderar jag på att kanske skriva egenremiss om jag orkar.

Orken ska ju finnas med, det är väl inget man gör klart på en halvtimme kan jag tänka mig.

Skulle gärna läsa den, så då mejlar jag dig ikväll :)

 
Annelie

Annelie

5 augusti 2016 22:33

Denna undersökning har jag också gjort,,, känns men man står ut.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards