Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Amatör med konstnärsvilja

Av Annie - 21 augusti 2016 14:45


   

    Och jag fortsätter att teckna och måla. Har verkligen fått lust och vilja till det kreativa igen.

    Herr Ugggla, var jag inte så nöjd med ( som jag hade hoppats )-men bjuder på honom ändå.

    Har även målat en del i min målarbok och det är avkopplande och kul, kan rekommenderas.

    Blir som 8 år på nytt ;)

 

    Jag brukar föredra att sketcha, men kul att utmana sig och få in lite färg i skapandet.

 

    Nu blir det snart lite em kaffe och fika hos mig. Vilken kaffetunna jag blivit ;)

    Dricker Du kaffe?

 

    Hur har Din helg varit kära läsare?

    

 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

21 augusti 2016 15:09

Herr Uggla var ju jätte jätte fin. Hur kan du inte vara helt nöjd *ler*

Tänk att skapa, vara kreativ på olika sätt - musik, ord, färger, material... sjunga, spela, skriva, måla, teckna, sticka, virka, arbeta i lera, gjuta betong osv osv osv .... är så otroligt härligt, avkopplande...

sv: Ja jag vet att Trind upplevdes olika på olika personer o om jag ska vara ärlig är jag förvånad över att Depends gellack fick dras in - att det blev så stort för att några fått reaktioner - antagligen dom flesta pga av fel använd... visst finns alltid personer som är allergiska men om man ska ta bort allt sånt - då ja då finns inget kvar - inte ens mat att äta för någon är allergisk...
För just Trind är ju också sånt som flera kan reagera på - antingen bli naglarna dåliga eller så får man ont i nagelbädd osv...

Måla på du *ler* det spelar ingen roll...jag lackar med färg 2-3 ggr sen topcoat - sen kan jag lägga på mer färg om jag vill 1-2 lager - sen topcoat igen.

Nu använder jag IsaDoras gellack själv, jag tycker det är bra. Men det är inte lika starkt o bra som ett gellack som härdas under lampa.

Nej jag tycker mer att längden spelar roll - formen på nageln är mera tycke o smak o kanske också vad man passar i - händer/fingrar/form på naglar är olika o det kan se jätte snyggt ut med en form/längd på en person o samma passar inte alls på en annan.

Ja jag tycker du är jätte duktigt - o tänk inte på att det måste vara "perfekt" som sagt utan mer bara att det blir som en skiss så man ser lite hur tanken sen blir på bild... alltid lätt att tänka en sak som inte alls blir bra på bild - då är det bra om man kan få skisser att titta på. Och det är jag helt övertygad om att du klarar av att göra *ler*

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

21 augusti 2016 19:16

Tycker absolut att du ska vara nöjd med din uggla. Den blev jättefin!

http://www.motherofbutterflies.blogg.se

 
Annelie

Annelie

21 augusti 2016 20:06

Ååååå.. vilken FIN uggla *jag som är tokig i ugglor*,,, du är ju jätte duktig "FORTSÄTT så".
Målarböckerna är underbara,,, jag satt mycket förut när jag inte orkade vara uppe kanske mer än 30 minuter / gång,,,, då var ju min tid mestadels till sängs. DÅ målade jag väldigt mycket,,, men nu har jag fått så jäkla ont av artrosen jag har i varenda fingerled.. :o((
Så, jag orkar inget speciellt.
Men, du hart målat skitsnygg (som vi säger hemma i Värmland).

Min helg har bestått av en liten biltur i fredags,,, vi var till en speciell glasskiosk, sen handlade vi på Ica Maxi.
Igår var vi iväg en timme på en liten marknad.
Idag har jag legat och sovit, sovit och åter sovit.

Totalt slut idag.. :o((

Trevlig fortsättning på din söndagskväll.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

21 augusti 2016 20:48

OMG Inte nöjd med ugglan???? Alltså den är ju jättefin!!

Kaffe dricker jag med, varvar med te :)
Är dålig på att dricka vatten eller annat...
Vanligtvis är kaffe & te den vätska jag får i mig under dagen.

I morgon blir det återbesök hos sjukgymnast med Elins brutna arm,
då får vi domen... blir det operation eller inte,
sist vi var till sjukgymnasten var rörelseförmågan dålig,
förhoppningsvis slipper Elin operation.
Värsta ångesten.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
natalia

natalia

21 augusti 2016 21:39

Så fint!

http://nouw.com/nattis

 
deninrekampen

deninrekampen

22 augusti 2016 00:53

Sv: Tack fina du, du är en kämpe i mina ögon också!! Tack för att du håller tummarna! <3

Ugglan är ju riktigt fin!! Du har en talang! :D

Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

22 augusti 2016 09:34

Åh ugglan blev jättefin! Du kan vara nöjd <3
Nja jag dricker inte kaffe, kommer nog aldrig bli såå "vuxen"... =D haha...
Min helg har varit fin fin trots värk och trötthet... =)

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

22 augusti 2016 10:33

Å va fin, jag älskar ugglor!
Sv: jodå jag tycker arbetsträningen går skapligt, nu ska jag öka till tre timmar per dag så det blir ju tuffare. Idag är jag dock hemma :( Åt omelett med rätt mycket lök igår kväll och fick så sjukt ont i magen! Alltid är det nåt...
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

22 augusti 2016 11:05

Blev ju jättefint!<3 Ugglan var såå söt! :*
Jag dricker kaffe, lite för mycket vissa dagar.. ;)

Sv; Jag säger också bu för H&M, i alla fall när det gäller deras bh:ar.. :/ Ja, Cubus är bra! :)

Flyttar nu på onsdag, men skolan börjar inte förens på torsdag! :*
Massa kramar!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Maria

Maria

22 augusti 2016 13:39

Så fin uggla. Är härligt med skapande
och att få vara kreativ
& med kaffe tänker man bättre:)

http://flybird.bloggplatsen.se

Annie

22 augusti 2016 16:20

Kom inte in på din blogg tyvärr, så jag svarar här ;)

Tack så mycket! Verkligen fått mer lust till skapandet igen :)
Ja verkligen ;)

Kram

 
åsa i åsele

åsa i åsele

22 augusti 2016 15:12

svar Jag förstår att det kan vara svårt att vara helt nöjd med något man själv gör då det inte kanske blir exakt som man tänkte, nu vet jag ju inte hur Du tänkt Dig slutresultatet... men alltså ugglan är väldans fin.

Det gick bra med Elin å armen :) en verklig Halleluja känsla :) Jag har varit så rädd, orolig å natten till idag hade jag ångest å kunde icke sova, mardrömmar de sekunder jag sov...
Alltså detta med ångest, varför liksom? Till vilken nytta... borde ju absolut inte få förekomma, förstör ju så mycket.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

22 augusti 2016 15:15

Herr Uggla är jättesöt.

Svar: Vad skönt att du kommit in i detta igen med tecknandet - det frigör mycket i kroppen.

Jo .. visst brukar det vara så, att man inte trivs på sitt jobb. Jag har typ aldrig gjort det, fram till då jag började städa på folkhögskolan i grimslöv... Det var den bästa arbetsplatsen.
Nu när jag ändrat tankesättet hos mig själv inser jag att jag trivs bra där jag är nu också ... Det är fint.

http://www.mizca.se

 
natalia

natalia

22 augusti 2016 15:47

Vad har du gjort i helgen? :)

http://nouw.com/nattis

 
natalia

natalia

22 augusti 2016 15:47

Fick du min kommentar?

http://nouw.com/nattis

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

22 augusti 2016 17:19

Svar: När man får positiva ord om sin kreativitet gör det att man bara vill fortsätta ... förstår din känsla :D
Kram

http://www.mizca.se

 
Djurfakta

Djurfakta

22 augusti 2016 19:18

Hej!

Jag tycker verkligen att du gör otroligt fina bilder!
Önskar jag själv var så kreativ att ens komma på att göra en så vacker bild!
Ny här! :D

http://djurfakta.bloggplatsen.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

23 augusti 2016 14:00

Wow så fint!! :)

http://Nicolesvensson.se

 
Sofia

Sofia

24 augusti 2016 01:56

Du är så himla duktig!!! Super fint :) Du fixar vad som helst det vet jag! <3

Kramisar

http://smultronhus.se

 
Anna

Anna

24 augusti 2016 19:53

Hej.
Riktigt söt uggla. Jätteduktig är du!
Nyfiken på vad du använder för pennor till din målning😊
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards