Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Annie - 15 augusti 2016 18:00


  Vill börja med att säga tack. Tack för all respons på mitt förra inlägg! Blir så glad av era kommentarer*

  Jag tycker att det är tufft och jobbigt att prata/skriva om mitt dåliga mående,

  som många andra drabbade också gör.

  Men det är samtidigt så viktigt att "visa upp" dåligt mående, ångest, psykisk ohälsa. Ännu viktigare.

 
   Viktigt att visa upp och inte hymla med det, utan berätta istället. Kanske fler får insikt och förstående då,

   hoppas det iaf. Så viktigt att prata om det, diskutera och även skriva om det.

   Ju mer det "syns", ju mer kanske fler känner sig trygg att visa upp det. Så tror iaf jag.

 
   Och egentligen. Om jag tänker efter så är det inte så konstigt att jag inte mår bra i själen.

   Det har bara varit för mycket. För länge.

   Med kronisk smärta, ångest, utredningar, läkare, sjukhusbesök, remisser, avbryta studier och ett liv

   liv som vänds upp och ner. Helt och hållet.

   Tyvärr så är ju inte psykisk ohälsa logisk, så jag mår ju inte bättre-även fast jag vet det ..

 

   Iaf. Har ändå tagit mina promenader i helgen-även fast måendet varit skräp. Motivationen har inte funnits

   och viljan har verkligen inte varit där. Men jag gjorde det ändå .. på nåt sätt kom jag ändå ut.

   Vart ändå en promenad på lördagen 4,5 km och en promenad på söndagen på 4,5 km.

 

   Har köpt/beställt ett till armband från "aldrigensam" också. Jag har ju det svarta redan och nu har jag

   beställt det i silver också. Bra att stödja och visa upp ämnet psykisk ohälsa!

   Kolla gärna in deras hemsida www.aldrigensam.com

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards