Direktlänk till inlägg 26 augusti 2018

9 tips För kontinuerlig träning!

Av Annie - 26 augusti 2018 10:30

 


      Träningssugen?

 

     Fick en förfrågan av en läsare och bloggvän Johanna ( www.nouw.com/momentsbyjohanna )-

       om inlägg med träningstips. Bjuder på treoretiska tips denna gång.  Enjoy!

 


   1. Hitta den träningsform som verkar Kul. Skulle nästan säga att det är det Viktigaste tipset,

         till Träningsglädje. Det finns så många olika träningsformer, alla måste Inte träna på gym.


   2. Planera in träningen i kalendern. Få in det som rutin i Livet och Vardagen.

         Det börjar som planering och sen blir det rutin.

         T ex "Ja just det. Det är onsdag. Zumba ikväll" 

         Gärna träna på vissa dagar t ex måndagar, onsdagar, lördagar-för att få in det som rutin.


   3. Försök hitta det som peppar just Dig! Sånt är extremt individuellt,

         Som det mesta i livet är.

 

   4. Följ gärna träningskonton t ex på instagram, För pepp, motivation, tips etc.


   5. Kör inte på för hårt i början-för att inte tappa Träningssuget. Det finns inga mirakelvägar

         som håller på lång sikt.

 

   6. Funderar du på att börja träna?

          Go for it!! Du kommer Aldrig att ångra Dig, jag lovar. Har Du viljan-så kommer du Aldrig ångra dig.

          Det enda Du kanske ångrar är att du inte började träna tidigare.

 

   7. Hemma-träning?

          Ja varför inte! Man kan komma en bra bit på vägen med lite schyssta träningskläder, motivation,

         träningsmatta, hantlar och vikter.

         För dem ovana är youtube bra, finns mycket träningstips där. Och tips på olika övningar :)

         Och försök ha tålamod, framsteg och utveckling kommer inte på 2 dagar.

 

   8. Tryter motivationen?

         För vissa kan det vara lättare att hålla igång kontinuerlig träning om man man tränar tillsammans

         med nån annan. Kanske med en kompis, partner eller varför inte gruppträning. 


  9. Vila och sömn!

         Då kanske en del tänker, men varför spelar det roll? Å jo, det spelar Stor roll.

        Vila i form av vilodagar är viktigt, speciellt i början-för att inte köra på för hårt.

        Även sömn är oerhört viktigt vid träning och ofta blir man tröttare och sover bättre vid

        kontinuerlig träning. Så är det definitivt för mig!

     

 
 
Johanna

Johanna

26 augusti 2018 11:03

Haha ja den var liksom förbra för och inte delas på bloggen med :P

Så bra tips. Jag tänkte kolla om jag kunde hitta en motionscykel/spinningcykel så jag kan köra lite sånt hemma och sedan kanske lite vikter :) Och träna hemma istället för gymmet :)

http://nouw.com/momentsbyjohanna

 
Emma Engström

Emma Engström

26 augusti 2018 11:05

Blir verklige sugen på träning när jag läser detta! Tack :D <3

http://nouw.com/emmaengstroms

 
Lene

Lene

26 augusti 2018 11:09

Bra tips! Mycket bra! Och förnuftigt
Det enkla i tanken är ofta det bästa och lättaste att följa. Inte krångla till det för mycket.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

http://Www.mingyllenesparv.blogspot.se

 
Elin

Elin

26 augusti 2018 11:09

Sååå bra tips, verkligen smart att skriva in träningen i kalendern!

http://devote.se/elinelmersson

 
elin

elin

26 augusti 2018 14:46

Bra tips<3

http://nouw.com/johnssons

 
Henrik Olsson - Föreläsningar

Henrik Olsson - Föreläsningar

26 augusti 2018 15:05

Träningstips är alltid bra! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Sussi

Sussi

26 augusti 2018 16:47

Himla bra tips. För mig är det paus i tränandet pga ett knä som spökar. Men när jag tränar är det gruppträning som är min grej. Jättekul :)

http://nouw.com/enkelthemma

 
Carro

Carro

26 augusti 2018 19:06

Vilka bra tips :)

http://Nouw.com/carroat

 
Lene

Lene

27 augusti 2018 09:45

Jag såg i min kalender att jag ska till AF för samma sak om en vecka, så jag går inte dit idag. Det räcker med en info tycker jag. Dolda jobb innebär jobb som inte är utannonserade utan arbetsgivaren meddelar AF att de vill ha en person inom den eller den genren. Så går man på infon och får reda på om det är något som passar en. Så har jag fått förklarat det för mig.
Ha en härlig dag på arbetsträningen.

Kramar
Lene

http://www.mingyllenesparv.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards