Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Styrketräning ......

Av Annie - 5 maj 2014 14:00

.... 30 minuter och kondition 60 minuter vart dagens rehabträning.

Så lättad och skönt att jag kunde göra rehabträningen idag.

Hade ju ganska mycket besvär & värk från mina diskbråck förra veckan,

så jag börjar försiktigt denna vecka med träningen.

Brukar annars vilja köra på med styrketräningen längre. Och mer.

Men ska ( försöka) träna smartare hädanefter, därav 30 min styrka.

Sen efter det vart det 6,5 km powerwalk. 1 timme med frisk luft!

Jag börjar verkligen gilla att träna kondition utomhus.

Det är så härligt. Man känner att hela kroppen jobbar. Så härligt!

 

 

 

 
 
Ida

Ida

5 maj 2014 14:14

Jag gillar verkligen styrketräning numera. :)

SV: LGF står för Ljungs Gymnastikförening. ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

5 maj 2014 14:47

Samma här! ;-)
Aha okej ;-)
kram/

 
Jess

Jess

5 maj 2014 16:32

Å jag längtar tills jag får börja styrketräna jag med. Nu blir det mest bara promenader i så snabbt tempo jag klarar.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

5 maj 2014 16:47

Förstår det :-)Det är bra det med ;-)
Blir många powerwalks för mig, det gillar jag ;-)
Kram/

 
Jess

Jess

5 maj 2014 16:33

Å jag längtar tills jag får börja styrketräna med. Ska även börja simma när mina sår läkt och jag blivit av men den där förbenade klådan. Ha en bra dag.

Ps. Det är inte uppkörning*S*
Kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

5 maj 2014 16:49

Ja jag har verkligen "fastnat" för det ;-)
Tycker det är kul :-)
Åh vad härligt att börja simma sen för dig ;-)

Aha okej, Vart så nyfiken ;-)
Kramar/

 
luvcatz

luvcatz

5 maj 2014 20:43

Bra där att du lyssnar till kroppen o är rädd om den :)

Hoppas dagen varit fin :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

5 maj 2014 20:45

Tack för det ;-) Ja jag ska bli bättre på det!

Dagen har varit ok. Hoppas din varit bra :-)
Kram/

 
natalia

natalia

5 maj 2014 21:02

Skönt att du kan börja smått igen :D Var rädd om dig <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

6 maj 2014 09:17

Tack snälla! Har saknat styrketräningen ;-)
Det sa jag, tack för omtanken :-)

 
saraemma

saraemma

6 maj 2014 08:44

Jag har också börjat gilla styrketräning! Kanske för att jag märker att jag klarar av det utan att få ondare, förut har jag fått ont av allt jag testat. Har lärt mig att gilla lugnare, kraftfulla, koncentrations-övningar som pilates och mediyoga istället för sånt jag inte klarar som tex Friskis & Svettis och andra pass. Önskar bara att jag snart kan gå lite längre och snabbare för att få upp lite mer flås, nu fixar jag en halvtimme i ganska rask takt. Bara att kämpa på!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

6 maj 2014 09:24

Vad kul! ;-)Ja det kan ju lätt bli så, gäller att inte gå över gränsen och göra för mycket.
Svårt att veta var gränsen går ibland bara,
tycker jag.

Men bara att fortsätta kämpa :-)
Tar det lite lugnare med styrketr-passen gör dem i ca 30 min och gör mer kondition iställlet.
Vi får kämpa på och göra det bästa ;-)
Ta hand om dig :-)
Kul att du kiade in här ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards