Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Veckans 4:e ....

Av Annie - 9 maj 2014 13:00

.... och sista rehab/styrketräningspass är gjort. Idag blev det styrka för ben & rumpa.

Gillar verkligen att träna dem delarna av kroppen.

Känner att kroppen jobbar och stärks. Och alla endorfinerna är så härliga.

Jag tränar ju mest nedre delen av kroppen. ( Ben, mage, rumpa, nedre del av ryggen).

Jag gillar verkligen när benen får jobba,  så peppande när man känner att benen

blir starkare och ser att benen blir större också. Wow. Så inspirerande.

Idag var sista passet för veckan, känner mig nöjd med 4 pass denna vecka.

Blir dock konditionsträning i helgen. Men vila från styrketräningen.

 

Fick sen spontan-besök av en kompis, som hörde av sig. Trevligt!

Hon kom förbi en stund på kaffe och tjejsnack. Härligt.

Vänner är viktigt för mig! Jätte-viktigt!

 

 

Gillar denna bild. Rätt tänkande och att peppa sig själv mentalt kan göra mycket.

Att ( trots sjukdom och värk försöka) tänka positivt. Och att aldrig jämföra dig själv,

med någon annan. Jämför dig endast med dig själv. Jag blir inte friskare av att

gräva ner mig och deppa för värken. Tvärtom! Jag väljer istället att motionera och träna

och lyfta upp mig själv. Visst jag kan också ha dåliga dagar, men det gäller att

lyfta upp sig själv direkt efteråt. Och bara fortsätta och fortsätta framåt.

Min träning stärker inte bara min kropp, den stärker även mitt psyke.

 

Kram på er, fina läsare!<3

 

 

 
 
saraemma

saraemma

9 maj 2014 17:35

Tack för ditt peppande inlägg, precis vad jag behövde läsa! Skrev just ett lite deppigare på min blogg... Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Annie

9 maj 2014 17:59

Varsågod :-) Kul att kunna peppa dig :-)
Vi får peppa varandra ;-)Jag har såna dagar jag med ibland.

Stor kram!

 
luvcatz

luvcatz

9 maj 2014 19:38

Sant, If you aren´t - Pretend you are :)

Tron kan försätta berg :)

Ha en alldeles fantastisk fredagkväll :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

10 maj 2014 08:08

Precis ;-)
Javisst kan den!

Tack så mycket!
Ha en fin lördag ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards