Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Det enda utgångsläge jag har. Vägra ge upp!

Av Annie - 1 augusti 2015 16:30


    Att leva med värk, sjukdom och nya symtom är tufft & jobbigt många ggr.

    Värken och symtomen blir till ett hinder i livet. Ett hinder som inte går att ignorera.

    Ett hinder som gör det svårt för mig ( och för alla andra som lever med värk/smärta, sjukdom )

    att göra tom vanliga vardagliga sysslor i hemmet.
    Som tex tvätta fönster, hålla på med viss trädgårdsarbete och lyfta halvtunga saker, ja tom dammsuga.

    Ja bara av att göra såna enkla sysslor. Så triggas värken och växer.

    Då känns det verkligen trist och jobbigt att så fort man gör bara "lite för mycket" ..

    .. så kommer värken. Efter några timmar eller nästa morgon. Som ett brev på posten.

 

    Men .. vet ni vad? Det finns även saker som jag KAN göra.

    Jag har 2 ben som jag kan stå på och som bär mig, jag kan gå, jag kan andas,

    jag kan känna vinden i mitt hår, jag kan äta, jag kan träffa vänner, jag kan le och

    jag kan köra bil. Och det är jag glad för-för jag älskar att köra bil!  Och jag kan LEVA.

 

    -Jag kan välja att leva-Och kämpa. Och det kommer jag att göra-så länge jag andas!


   -Livet kan vara förbaskat orättvist många ggr. Men det är ändå det enda utgångsläge som finns.

    Många är dem som trotsat oddsen, utmanat alla begränsningar och gjort det som inte skulle gå att göra.

    Personer som vägrat acceptera nitlotten dem fått-

   

 
 
Ebba

Ebba

1 augusti 2015 20:59

Du är så sjukt stark Annie!<3 Så som du kämpar hela tiden!!:*

Sv; Åh tack vännen!<3
Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Mr X

Mr X

1 augusti 2015 21:56

Det är helt rätt inställning! Man måste försöka se möjligheterna istället för hindrena. Men det är inte alltid helt lätt och du gör det bra som kämpar på som du gör! Håller tummarna att du ska kunna komma till rätta med dina besvär vad det lider.

http://singelochsoker.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

1 augusti 2015 22:10

Sv; Eller hur!;) Men jag satte mamma på uppdrag nu ikväll att kika på kängor åt mig, så hon letar för fullt, haha! XD <3

Sv 2; Aww vad glad jag blir att höra det!<3 Jag tycker det är så roligt att jag kan göra andra så glada, det är något av det bästa jag vet!<3 :* Åh, fina du!<3 Tack för att du är DU fina Annie!

MASSA kramar!<3 :*

http://nouw.com/ebbolella

 
natalia

natalia

1 augusti 2015 22:11

Håller med Ebba, du är så galet stark!!!!

Svar: Idag var det ca 25 o det ska bli värmare för varje dag nu ;)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
ToBeMe

ToBeMe

1 augusti 2015 23:07

Jätte viktigt att tänka positivt. Allting blir så mycket svårare annars. Kroppen ger änna upp om psyket inte hänger med. Fortsätt med det du gör <3 Du är grym!

http://ToBeMe.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

2 augusti 2015 11:14

Grattis till att du kommit in på din utbildning. Det kommer du att klara.

Enligt läkare är jag ju för stark, för glad,för positiv. Det kan man inte vara när man har så ont och så mycket krämpor. Så det är väl inte alltid det bästa att vara en kämpe enligt läkare. Kan drabba en negativt i sjukvården som det gjort med mig. Men jag kommer verkligen inte sluta vara glada Anna för det. Det ska ingen ta ifrån mig.

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

2 augusti 2015 13:07

Sv; Aww tack finaste!<3 :*
Hur mår du idag förresten?

Massa kramar och kärlek bäst du!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Ingen bild

innanjagsomnar

2 augusti 2015 20:39

Vilken bra inställning du har! Kan inte ens föreställa mig att leva med smärta. Alla borde försöka koncentrera sig på vad man kan göra och vad som är bra, istället för att räkna sina olyckor. Det är klart, man kan inte vara stark och positiv hela tiden. Men en positiv grundinställning gör livet sååå mycket lättare.

 
N

N

3 augusti 2015 00:20

Riktigt stark du är!!

http://nouw.com/nathaliemaria

 
natalia

natalia

3 augusti 2015 09:54

Hur är det med dig? <3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
natalia

natalia

3 augusti 2015 14:51

Med mig är det bara bra :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
SaraEmma

SaraEmma

3 augusti 2015 20:23

Vilken bra inställning du har! Jag försöker tänka likadant, ibland går det bra men då och då tröttnar man... Vissa saker saknar man ju mer än andra att kunna göra. Jag älskar att greja i trädgården tex, igår fixade jag i ordning EN rabatt, rensade och band upp en massa blommor som hängde, det sotar jag för idag. Ettrig värk :( Och att ta promenader saknar jag. Men jag försöker tänka som du på allt jag kan göra, det är ju också ganska mycket!
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

3 augusti 2015 20:42

Så bra skrivet Och vilket bra tänk!

Förresten vad fin du är! =) äntligen får vi se en glimt av Annie =)

Jag försöker också tänka så att det finns andra som har det så mycket värre! För mig hade det värsta tankbara varit att mista synen. Då hade jag varit körd så att säga.

Jag älskar också Att köra hihi ;)

Kramar

http://www.overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

5 augusti 2015 16:14

Åh hur fint skrivet???
Du är så otroligt stark! En riktig KRIGARE. KÄMPE!
Du värd så mycket mera, bättre saker än massa negativt och nedgångar <3

Kämpa på vännen, du är grym och bäst!<3

Hur är det med all värk och hur mår DU?
Varma kramar <3

http://nouw.com/ElinNordwall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards