Direktlänk till inlägg 24 augusti 2016

Förändrad klädstil ...

Av Annie - 24 augusti 2016 17:30

    

   Jag tycker att det är så viktigt att berätta precis hur det är. Hur det känns, hur man mår, hur pass mycket

   det påverkar livet för den som drabbas ( och för dem i närheten t ex partner, ev barn mm ) ..

   Många som hör "kronisk smärta", tänker nog just mest på själva smärtan i kroppen. Tror jag iaf.

 

   Men att leva med kronisk smärta är SÅ mycket mera. Jag har så mycket olika symtom i min kropp ..

 

   Symtom från nervsystemet, som stickningar, domningar, stark kyla på vissa kroppsdelar, bränningar.

   Problem med magen, haft mycket smärtor, bränningar och fått ont när jag ätit till och från.

   Muskelryckningar som kommer och går, i tid och otid. Yrsel, ibland kraftig yrsel, kallsvettningar.

   Klåda på kroppen, huden kliar och även "märken" på huden. Feber ibland och en kroppstemperatur,

   som ofta går upp och ner. Och det psykiska-med stark ångest som kommit på köpet också.

   Och tröttheten. Hur mycket jag än sover, så känner jag mig aldrig "utvilad". Medmera.

 

   Bara det här med kläder. Jag har alltid varit en jeansstjej. Och använt tajta jeans ;)

   Har hur många jeans som helst i garderoben. Tro mig. Skulle kunna öppna affär nästan ;)

   Men nu .. Har jag på mig tajta jeans nu, så får jag mer symtom från nervsystemet.

   Mer stickningar, domningar, brusningar och obehag i benen. Och i fötterna.

   Så visst jag kan använda jeans, men jag använder hellre nåt annat plagg-som inte gör mig sämre.

   Blir mest leggings/tights. Eller kjol, klänning.

 

   Hittade ett par tights på nätet som jag blev så nöjd med. Tights som ser ut som jeans, faktiskt.

   Sköna och snygga. Faktiskt köpa på "gömda juveler".

 

   Så jag kan lova att den som lever med kronsisk smärta-lever med fler svårigheter än just själva smärtan ..


   Ps. Ursäkta om det blev en rumpbild ;) ville visa upp snygga mönstret på mina leggings. :) ds.

     

 
 
åsa i åsele

åsa i åsele

24 augusti 2016 17:32

Känner igen mig...

Du vet, vi är ju gifta, men jag har aldrig ringarna på mig då jag får mer värk, domningar då jag har ringarna på fingret, galet...

Jag klarar inte av polotröjor eller liknande,
får kvävningskänslor.

Ibland skulle jag (ganska ofta) låta vissa i min omgivning få känna på hur det är att leva med en kronisk sjukdom, men en värkande bråkig kropp å med den där oförklarliga sjukdomskänslan.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Annelie

Annelie

24 augusti 2016 19:08

Snygga leggins....men de finns väl inte i BIG SIZE..😣
Jag som sitter har inte så ofta jeans på mig...använder oftast mjukisshorts eller snyggare / tuffare mjukisbyxor.

Å som vanligt....väldigt SANT detta du skriver, kan inte skriva det bättre själv 😉

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på din onsdagskväll...// Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

24 augusti 2016 19:57

Precis så är det. Använder nästan aldrig "riktiga" jeans. Har ett par med stretch i som jag älskar men vet också att det resulterar i svullna och "yra" ben. Precis som om benen tappar blodcirkulationen. Älskar mina yogathights. Men dem kan man inte ha på jobb precis😂

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

25 augusti 2016 09:33

Mm tyvärr är ju oförståelsen oftast minimal hos omgivningen...fick just höra utav en utav sönerna att hans farmor tyckte att jag var "löjlig", hon hade ju minsann också fibromyalgi men jobbade och gnällde inte så mycket om sin värk som jag...nämen tur för henne då att hon har fått en mildare variant...blir så arg och ledsen...och varför inte säga det direkt till mig istället för att "beklaga" sig för sonen?? Så du ser, inte ens dom med värk visar förståelse alla gånger...
Sköt om dig gumman <3
Kram
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

25 augusti 2016 13:51

En fin rumpa det där :)

Svar: Jag har nyss hittat in i podträsket ... helt underbart :)

http://www.mizca.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

25 augusti 2016 15:18

Svar: Sitter och väntar på ett samtal från chefen. Försökt få tag i honom sedan 1.5 vecka tillbaka utan resultat, när jag ringde kontoret hade han försökt ringt (typiskt) men pratat in på telefonsvararen att han skall ringa igen så hoppas verkligen det.. Hoppas han även har ett besked att jag får fortsätta på jobbet ... isåfall åker jag hem till syrran eller föräldrarna för att fira :)

Vad skall du hitta på ikväll?

http://www.mizca.se

 
Ina

Ina

26 augusti 2016 19:34

Snygga leggings!
Ja det är så mycket mer än smärtan <3

http://Fyrtiotaggare.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards