Direktlänk till inlägg 30 augusti 2016

Livet ..

Av Annie - 30 augusti 2016 20:00


     Livet är förbaskat orättvist många ggr. Men det är ju ändå, det enda utgångsläge som finns.

     Det finns många människor som trotsat oddsen, utmanat sina begränsningar.

     Och gjort det som många människor inte trott dem skulle klara av.

     Personer som vägrat att acceptera.

     Vägrat acceptera nitlotten dem fått.

     Visst det är ibland bra att acceptera också-för att må bättre & hitta ett inre lugn.

     Men samtidigt .. Nej. Jag accepterar inte. Inte än.

     Jag är seg och envis, som den oxe jag är.

     Min historia är långt ifrån färdigskriven. Jag ska göra mer i livet. Uträtta mer i livet.

     Jag ska upptäcka mer i mitt liv. Jag är inte klar ..

    

      Denna senorita var jag faktiskt riktigt nöjd med. Ritade henne för några dagar sen.

      Vill också passa på att säga tack för alla fina kommentarer på det senaste inlägget.

      Ni är så peppande och varma :) Tack för det.

      Det värmer så att logga in och se era fina spår i bloggen*


      Och tack för tipsen ang instagramkonto som jag skrev om tidigare :)

      Det har ordnat sig nu, har fixat det. Ibland är det bra att vara envis ;)

 

      Var rädd om er själva och varandra! kramar från mig ..

   

 
 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

30 augusti 2016 22:13

Sånt är livet tyvärr, livet är orättvist... Men det finns mycket underbart så man får tro på sig själv och blicka framåt :)

http://nicolesvensson.se

 
Annelie

Annelie

30 augusti 2016 23:32

Nääee...detta med att acceptera sin sjukdomshistoria många av oss har lite mer eller mindre ÄR svårt. Jag kan fortfarande inte säga jag accepterat min sjukdomstillstånd jag är i nu...fast det är 2 år sedan jag började få värre ont, eller egentligen tidigare nu när jag sitter med facit i hand.
Men..det är först nu jag LÄRT mig leva som handikappad....det är inte lika med att jag accepterar det.

Du skriver så kloka ord....som då när man börjar acceptera sin sjukdom....det är som du säger, man blir lugnare och stressar inte upp dig för allt.
Det jag tyckte var värst....var OVISSHETEN vad jag led / lider av och kommer jag någonsin att bli fullt gående igen.
Det funderar jag mycket på än idag.

Du tecknar sååå fint vännen.

Varma Kramar så här mitt i natten...// Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

31 augusti 2016 07:38

Galet duktig!

http://nouw.com/nattis

 
Cija

Cija

31 augusti 2016 12:13

Känner igen mig i det du skriver även om jag nu vet att mina dagar är räknade hur jag än gör, men jag försöker ändå acceptera för att kunna få lägga energin på roliga saker än grubbel och ångest (fast den tittar fram emellanåt den med). Kramar

http://cija.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

31 augusti 2016 16:58

Hoppas allt är bra med dig!

http://nouw.com/nattis

 
Emm

Emm

31 augusti 2016 19:25

Inspirerande ord! Och vilka fina teckningar du lägger upp. kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

1 september 2016 00:59

Sv: Ussch förstår att allt blir mycket värre när man har smärta på andra ställen med :/ Kan inte föreställa mig hur det är att leva med smärta. Jag är så rädd för smärta. Får jag ont någonstans så tycker jag att det gör så mycket mer ont.. Så smärt känslig :/

Det har varit kaos med mig senaste dagarna, tänkte skriva vad som hänt i ett mail till dig! Vet inte om du ville jag skulle radera din kommentar, säg ifrån om jag ska göra det.

va rädd om dig och måste säga grymt bra ritat! :)

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

1 september 2016 09:40

Ja, fler borde göra det om man kan!

http://nouw.com/nattis

 
it_is/Anette

it_is/Anette

1 september 2016 12:34

Du har så rätt - din livsbok är inte på långa vägar - det stämmer så bra, du kommer skriva många kapitel till.

Det var en jätte fin bild du ritat - ser fram emot se mer.

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

1 september 2016 13:10

Ja du har så rätt - men nu här snart så kommer jag avsluta en bok, en del o påbörja en helt ny bok - men många förhoppningsvis roliga kapitel....
*ler*

Kramar om varmt

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
SaraEmma

SaraEmma

1 september 2016 15:34

Å visst är det svårt att acceptera! Du har nog inte kommit dit än heller där du ska acceptera hur det är, tror du behöver mer svar först. Helst en diagnos! Så var det för mig. Det är fortfarande jättesvårt men det blev lite lättare när jag fick min diagnos. Just nu mår jag dock inte alls bra, vill bara gråta och kroppen värker :(
Va duktig du är på att teckna!
Kram <3

http://ryggresan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards