Direktlänk till inlägg 13 oktober 2016

3 saker jag gillar ..

Av Annie - 13 oktober 2016 18:45


   3 saker från mitt hem som betyder mycket för mig ...

   

    @Våran kaffebryggare som verkligen går varm hemma hos oss. Då vi båda är kaffedrickare ;)

      Och jag är en riktig kaffetunna ;) Så den används flitigt. En riktigt bra bryggare :)

      Väl värd det den kostade.

 
    @Våran kammin som också används mycket, speciellt denna årstiden som kommer nu hösten & vintern

      Då eldar vi ofta. Stor mysfaktor på detta ;)

 

    @Våra 4 vita orkideer, som jag lyckats hålla liv i. Dem har vi haft i flera år faktiskt, kul.

      Vita blommor överlag är min favorit. Älskar vita blommor!

 

      Vilka 3 saker gillar du i DITT hem?

 

 
 
Days by Johanna

Days by Johanna

13 oktober 2016 19:39

En sådan kaffebryggare lutar det åt att vi köper när vår går sänder.

http://nouw.com/daysbyjohanna

 
natalia

natalia

13 oktober 2016 20:50

Min säng, ofc ;)
Hmm...min sköldpadda ;) Sen vet jag inte ;)

http://nouw.com/nattis

 
Days by Johanna

Days by Johanna

13 oktober 2016 20:52

Skönt jag inte är ensam om glömma de bra blogginläggenideerna haha

http://nouw.com/daysbyjohanna

 
åsa i åsele

åsa i åsele

13 oktober 2016 21:02

Vita blommor är absolut vackrast :)

Jag förstår Du gillar Er kamin :)

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

14 oktober 2016 00:20

Va skoj, att veta lite vad som finns hemma hos dig som du verkligen gillar...
jag ska nog inte just nu ta o skriva vad som är saker som är favoriter här hemma - det får vänta lite - för gör jag det nu finns det risk att det blir - högen av ihop vikta kartonger, dom visar att det är mer o mer som blivit upp packat *ler*
Täckplast o penslar står för att tas ut o slängas, med andra ord målning av möbler börjar bli klart
Och jag kan ju säga så att om någon vecka så är det absolut inte dom viktigaste o käraste sakerna jag har här *ler*

Vet också att det inte kommer bli en kaffebryggare - för det har jag ingen, dricker inte kaffe mer än i nödfall eller ärligt jag dricker mjölk med kaffe *Ler*
Inte heller kommer det bli en kamin - har ingen sådan heller, men är grymt avis på dig som har en, det är ju såååå mysigt nu när vi går in i den mörkare ruggigare delen av året.
Orkideer, vita - ja där kan det stämma *ler* även om jag bara har en vit (för tillfället) men jag har ju flera andra som jag nu med spänning följer för att se om dom kommer att överleva flytten eller dö... men jag var runt igår o vattnade o till min stora glädje såg jag till o med liten ny stängel, det var begynnelsen till knopp på några ställen... så har jag tur så kommer dom trivas ännu bättre här *ler*

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

14 oktober 2016 10:32

SV: Tackar
Jag försöker undvika att ha hemma - o om så väljer jag hellre Paradis, vet inte varför egentligen för annars väljer jag mörk choklad före ljus - tror att det är innehållet i pralinerna som avgör.
Ja det är tur vi alla är olika.
Jag plockade upp godis som extra jobb när jag studerade (beteendevetarprogrammet) o då såg man lätt vilka sorter som alltid var slut, alltid behövdes massor av - lakrits/hallon dödskallen var just en av sorterna som gick åt snabbt som attans.

Fredagen kommer gå åt att måla - ett lager till *suck* blir aldrig av med sakerna som målas o står överallt... vilket gör att jag inte kommer någonstans med att plocka upp heller... finns ingenstans att göra av sakerna som är kvar - dom ska upp eller i det som målas *ler*...

Japp är ledig - tänka sig - ända tills söndag, börjar jobba igen kl 19 ... sen full fart igen :)

Hoppas du får en härlig helg
Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

14 oktober 2016 12:48

Åh lyx med kamin! Skulle också vilja ha en :)

http://www.saramadeleine.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

14 oktober 2016 13:08

kikar in och önskar dig en trevlig fredag! :)

http://nouw.com/daysbyjohanna

 
natalia

natalia

14 oktober 2016 13:47

Sv; Ska försöka skriva inlägget idag och kanske få upp de i helgen :)

http://nouw.com/nattis

 
Days by Johanna

Days by Johanna

14 oktober 2016 13:50

Tycker absolut du skall göra den så jag kan läsa dina svar sen :)

http://nouw.com/daysbyjohanna

 
deninrekampen

deninrekampen

14 oktober 2016 15:02

Tack vännen, jag kämpar på så gott jag kan, får inse att jag inte orkar med allt som jag vill alltid.. Svår sak att lära sig..

Du är med en kämpe, glöm ALDRIG det!! Vi får alla kämpa tillsammans!! <3

Ja det där med samtal, ussch och blä.. Haft en period med det nu, känns som att det aldrig ta slut..

Ska nog göra inlägg med 3 saker jag med, men vet inte om jag tar med bilder, tror inte det, men man vet aldrig med mig haha. Men lutar åt bara text ;) Tack för inspirationen för inlägg!! :)

Hur mår du?
Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

14 oktober 2016 18:39

Brukar klara av dagarna trotts mensvärk men idag gör det riktigt ont.. så surt. ;(

http://nouw.com/nattis

 
Emm

Emm

15 oktober 2016 11:58

Kul inlägg :) tänker låna idén till ett inlägg :) Kram

http://www.motherofbutterflies.blogg.se

 
ina

ina

15 oktober 2016 14:30

Hört mycket bra om dessa kaffebryggare. Och vad mysigt med kamin, det är ju något jag saknar. Mina tre favoritsaker måste jag nog fundera på och återkomma om. Kanske i ett liknande blogginlägg :-) Stor kram till dig <3

http://fyrtiotaggare.com

 
Annelie

Annelie

16 oktober 2016 12:53

Inte ett dugg avis på er kamin... å näääeee då. *vill HA*

Vad jag älskar i vårt hem..
BADKARET, SÄNGEN, TEVEN.
Sen finns det ju massor av annat också,, men det är nog det som är överst.
Visst, badkaret har jag ju inte kunnat legat i på länge nu, men det kommer.. (Y)

Skön söndag önskar jag dig.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards