Alla inlägg under februari 2017

Av Annie - 8 februari 2017 20:15


  När jag tar mina promenader-så är jag inte bara ute och promenerar Jag går i skogen, inandas frisk luft.

  Och då mår jag bra. Jag mår bättre i skogen och med naturen nära mig, känna suset i träden och fråglarna

  som flyger i en klunga över mig. Då trivs jag verkligen. Har verkligen kommit på det.

 

  Jag har även dem bästa grannarna och nästan varje dag så träffar jag nån/några grannar på min promenad.

  För att inte tala om alla djur jag träffar. Idag fick jag hälsa på 4 hundar på min promenad. Här trivs jag bäst.

 

  Jag känner mig faktiskt ganska lyckligt lottad ändå. Trots allt ...

 

   

Av Annie - 7 februari 2017 19:15


   Åhh idag kom mina pennor i lådan. Det är lycka för en konstnärssjäl ;)

   Beställde dem i söndags-och kom idag, det kallar jag snabbt. Bra sida, kan rekommenderas :)

   www.skapamer.se

   Så ikväll blir det såklart att prova dem nya ;)

   Min dag var hyfsad innan men det här gjorde min dag-helt klart!

   

   Annars har denna dag spenderats med att sitta i telefon och ringas igen inför arbetsträningen.

   Kan säga så här, blir mycket mejla och ringa innan .. ;)

 

   Har också hunnit med en längre promand tidigare idag. Och vart nog "rekord" nu 5.5 km.

   Riktigt uppfriskande och en hel del endorfiner efteråt :)

 

   Vad har Du gjort idag?

   

Av Annie - 6 februari 2017 18:00


  Är Du en funderingsmänniska?

 
  Själv är jag verkligen en funderingsmänniska.

  Även fast jag mår bättre så är jag ju inte "där" än om man säger så.

  Och även fast jag ser fram emot att börja arbetsträna-så kommer ändå dem där tankarna ..

 

  Kommer det att funka? hur ska det gå? bla bla bla ..

  Jag vill ju verkligen att det ska funka och det är nog där en del bottnar också.

  Borde ju egentligen tänka "det blir som det blir" .. men tyvärr funkar inte min hjärna så riktigt.

 

  Ja det vart iaf en uppfriskande promenad på 3 km och träning på fm! Och bästa passet, nämligen ben :)

  Och det bästa, massor av power och tankar av styrka. Och jag mår ju alltid bättre av träning, så boost!

   

Av Annie - 5 februari 2017 19:00


   Hej kära bloggare och läsare ... :)


   Denna söndag har jag spenderat med att göra lite olika saker. Har iaf ...


  -Tagit en längre promenad på 5 km, riktigt skönt :)

  -Tagit mig an tvätthögen hemma :)

  -Beställt hem saker från www.skapamer.se Mer material till min konstnärssjäl ;)


   Hur har Din söndag varit?


   Dessa nya leggings trivs jag så bra i, så sköna och gillar stilen :)

   Köpta på cubus för ynka 99 kr. Verkligen prisvärda ;)

   Älskar att gå i leggings och mysbyxor hemma-det är bäst :)


   

Av Annie - 4 februari 2017 19:30


  När du tvekar på dig själv och tycker Du är sämre än andra ..

  Tänk också på att det är Du inte-alltså sämre än andra.

  Det är bara dumma ångestfyllda tankar som det inte ligger någon sanning i.

  För tankar är just det, en tanke-det behöver inte ligga nån som helst sanning bakom en tanke.


  Tänk på att du är älskad för den Du är.

  Se igenom dina egna tankar och lyssna på vad människor omkring dig säger.

  Hör på dem och försök ta in det dem säger. Dem vill bara hjälpa dig.


  Du har varit stark ett bra tag nu och Du är på vag att bli ännu starkare.

  Tänk på allt som Du varit med om och förberedd dig för mer. Du har styrkan som krävs.

 

  Ibland kan det vara så att man behöver en påminnelse. En påminnelse om hur stark Du faktiskt är.

  Fortsätt vara beredd, kämpa och ge inte upp!


   

 

Av Annie - 3 februari 2017 20:15


    Vad jag ser fram emot under Februari månad:


    1. Många träningspass ( och bli starkare ;) ...


    2. Härliga promenader i naturen ...


    3. Kattvakt senare i månaden ...


    4. Förhoppningsvis börja arbetsträna senare i februari ...


    5. Mycket kreativitet och tecknande ...


    6. Att våren kommer närmare för varje vecka ...



    Inspiration till detta inlägg kommer från fina http://nouw.com/nattis :)


    Vad ser Du fram emot i februari? :)

 

   

 

Av Annie - 2 februari 2017 19:15


   Tänkte att jag skulle visa er  .. lite favoriter jag har från mitt hem.

   Mitt hem är verkligen min borg. Trivs så bra i mitt hem, älskar mitt hem!


  1. Mina nya rosa tulpaner. Finns det nåt härligare och mer vårlikt än en blombukett i fönstret.

      Det älskar jag, ger mig nästan vårkänslor ... ;)


    
   2. Min nya rosa kaffemugg/termos :) Ah visst rosa den med ;)


    

  3. Min skaparhörna, här ritar, tecknar och målar jag.

     Det ger så mycket att se en teckning växa fram. Och att känna förbättring och framgångar inom

     det kreativa. Får såå mycket inspiration :)


   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards