Direktlänk till inlägg 12 december 2017

Tisdagsnyheter med glimten i ögat ...

Av Annie - 12 december 2017 19:45


     -Jag smsar oftare än jag ringer. Mycket oftare.

        Och jag har en samsung galaxy S7 som jag är riktigt nöjd med. Detta är min 3:e samsung telefon.

        Har även haft andra androidtelefoner innan men aldrig iphone.

 

       -Jag trivs bäst i lite längre hår, men jag har verkligen haft alla möjliga frisyrer.

        Allt från långt hår, till page och kort ala Pink. Varit blond och väldigt mörk, haft nästan svart hår.

        Folk blir ofta förvånade när jag säger att jag inte är naturlig blondin-för det är jag vetrkligen inte-

        utan är ganska mörk egentligen. Min riktiga hårfärg är mellan-lite mörkare brun.


      -Jag är ordningssam och lämnar inte massa disk i 2 dagar i diskhon. Det går bara bort för mig.

 

      -Jag har Inte tränat hela mitt liv. Jag "hittade" till träningen och styrketräningen efter att jag

       drabbades av diskbråck i nacken. Fick då ofantliga smärtor i nacken med nervsmärta, domningar

       i armar och händer. Träningen har hjälpt mig, det är jag övertygad om.

       Jag har fortfarande besvär och värk till viss del, men hade jag inte tränat-så hade jag nog haft mer

       ont. Det är jag nästan övertygad om. 

 

      -Jag vill inte ha plastgran till julen. Hemma i vårat hus har vi en äkta gran ;)

 

      -Jag dricker säkert lite för mycket kaffe egentligen. Och är lite för svag för sötsaker.

 

      -Jag är inte rädd för att säga vad jag tycker. Utan jag gör det. Även om det är en annan åsikt.

       När jag var yngre var jag mer försiktig med det-men inte nu. Varför?

       Livet är för kort-för att inte säga vad man tycker.

 

      -Jag har gått vilse i björnskogen (det finns björn där-så därav namnet) i Orsa.

       Det pågick i några timmar men som tur var slapp jag övernatta i skogen och hittade på min sambo

       (då pojkvän)-innan det vart mörkt. Min pojkvän var rätt orolig dem timmarna då han visste att det fanns 

       björn där. Men jag var rätt cool och lugn. Hade det hänt nu, då hade jag inte varit lika lugn .. ;)

   

 
 
Johanna Utterberg

Johanna Utterberg

12 december 2017 20:48

Åh vad kul och få lära känna dig lite bättre och jag är likadan i flera av punkterna. Vill ha riktig gran jämt (står ut med plastgran endast för att vi bor i en etta), har också en samsung galaxy s7a som jag är så nöjd med och smsar hellre än att ringa ;) Hoppas du har en fin kväll <3 Kram

http://johannautterberg.blogg.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

12 december 2017 21:30

Jag har hittills aldrig gått vilse, ren tur eller slumpen ;-)
Jag sms:ar typ alltid, ringer mycket sällan.
Kaffe är livsviktigt :)

Jag trodde faktiskt Du var ljus, även om jag förstått att Du är en "falsk blondin" trodde jag Du var lagt åt det ljusa hållet :)

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Sarah

Sarah

12 december 2017 23:22

Ja smsar oxå oftare än o ringa :) Roligare me sms :)
Har samma telefon me, så himla bra :)

http://CheerSarah.devote.se

 
Annelie

Annelie

13 december 2017 08:51

Roligt att få läsa lite om dig... *L*
Ha nu en riktigt mysig Lucia-dag // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
malindenise

malindenise

13 december 2017 12:22

Kul läsning! Glad lucia

http://devote.se/malindenise

 
natalia

natalia

13 december 2017 12:37

Roligt att läsa :D

http://nouw.com/nattis

 
jessy

jessy

13 december 2017 17:27

Jag smsar hellre än ringer men blir nog oftast att folk ringer till en iallafall.

http://nouw.com/jessygunnarsson

 
Amanda

Amanda

13 december 2017 18:00

Så kul att läsa<3

http://mandasdiary.devote.se

 
Kattis

Kattis

13 december 2017 18:05

Så roligt att läsa några av dina sanningar!😀 jag är också en sån som sms:ar mycket mer än jag ringer och har även jag haft alla möjliga frisyrer och färger. Fast jag trivs bäst i kort hår!😛

Kramar

http://stellaefoto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards